Japp, det kom från mig

Det är fruktansvärt, just för att det är sant och för att fler familjer har det på det sättet än man kan föreställa sig
SA är öppet igen men det är ganska långa köer. Det är ju så det är, länder öppnar och stänger och öppnar igen. Nya länder kommer och gamla kan stänga pga tex naturkatastrofer, inbördeskrig eller politiskt maktspel. Inget är egentligen säkert förens man har sina handlingar i landet eller ska vi vara riktigt petiga så är det inte säkert då heller.. Vi får se, det blir nog bra till slut i alla fall! Land ska vi välja nu när vi blir godkända. Man kan stå i kö till flera länder när man står i kö i Sverige. Närman är längst fram i kön här i Sverige är det dags att börja köa i själva landet och då måste man välja. Man går då vidare eller tackar nej. Man får bara vara aktivt köande i ett land.Det är också då man betalar halva kostnaden. Är ni med på skillnaden? Man gör om i princip hela processen men på djupintervjuverna behöver man inte gå igen om barndom/tonår en gång till då historien inte ändrar sig.
Självklart ska du få lösenordet
Blåbär, jag inboxar

Jag förstår att du är jäkligt ledsen och bitter
Boo: Men fy vilken tråkigt nyår du hade

Men ibland måste man få ladda ur, gråta och kanske till och med slå och skrika. Tyvärr kan vi inte välja vilken dag det behöver komma ut. Nyår är ju en sån dag som kan framkalla väldigt mycket ångest för många... Hoppas att du känner dig lite gladare nu och att du har fått tillbaka lite energi. Om inte så får du krypa ner under täcket och sura ett tag till, det är ok! Bara du inte glömmer allt det fina ni faktiskt kommer att kunna göra när du är frisk.
Barn... Jag önskar att jag kunde säga att det ordnar sig och att ni kommer att få en liten. Men det kan jag inte.
MEN jag önskar, önskar av hela mitt hjärta och hoppas av hela min själ att det kommer att bli så! 
Hoppas ni alla får en härlig trettonhelg med allt vad det innebär
Kram