Tack Grodan
Avalie - Vad konstigt att du blivit lovad långtidsodlat, jag tror inte de gör de på HS. Bara om det finns ägg som inte riktigt kommit igång än på dag två, så brukar de odla vidare på dom. Så har iallafall jag förstått deras förklaring. Om du har tur så kanske du får till en (eller fler) blastocyst iallafall, vem vet? Jag fick det sist, (fast den ville inte stanna tyvärr) och det kändes jättespännande.
Idag har jag ringt till Huddinge eftersom jag skulle ringa vid mens för att få en tid till äggledarspolning. Mensen skulle ha kommit förra torsdan, men var sen. Jag låg hemma sjuk + ville ju väldigt gärna att den skulle starta så att jag ÄNTLIGEN skulle få göra min spolning. Så jag tänkte att det är ju typiskt att den ska strula nu bara för det. På söndan tog jag ett gravtest eftersom det alltid brukar få mensen att starta. Tänkte att då kommer den nog igång på em så att jag kan ringa på måndan.
Döm om min förvåning (nä förresten, TOTALCHOCK!) när det efter ca 10-20 sek står "gravid" i resultatfönstret. Jag bara stirrade på testet. Till sist ropade jag på min gubbe som inte hade en aning om att jag skulle testa, gav honom testet och sa: Vad är det här? (smart) Han blev ju lika chockad han....Vi är fortfarande i lite chock. Men väldigt glada också såklart och VÄLDIGT oroliga.
Detta händer alltså två veckor efter vårt avslutningsmöte på Huddinge. Helt sjukt!!! Här har man fått mängder av (hm känns det som iallafall) ägg återförda, så funkar det till sist på hemmaplan!?!? Va??? Nä, jag fattar INGENTING....
Jag vill verkligen inte trampa nån på tårna med min upplevelse. Verkligen inte. Snarare tvärtom inge hopp till er andra. Kan vi så kan ni... Hoppas bara att det går bra hela vägen också...