rugada skrev 2010-08-06 13:07:21 följande:
tott81 skrev 2010-08-06 12:14:59 följande:
Jag håller med, tycker inte att det är hela världen om någon ser en snabb glimt av ett bröst nu när de är bebismatare. Men för mig är det också en vanesak, jag känner mig betydligt mer bekväm nu när Harry har hunnit bli två månader än vad jag gjorde i början. Är ju också skillnand när bebisen suger tag direkt och håller greppet än om den håller på och krånglar och släpper hela tiden, det gjorde han tidigare, men nu är det mycket bättre.
Vill också passa på att säga grattis till de nya bebisarna! Riktigt många nu! =)
Hej!
Har tänkt lite på hur det går fö er med tanke på att du också fick prematur barn. Hur har det gått för er? Har du märkt något skillnad vad gäller utvecklingen?
Det mesta har gått väldigt bra, är otroligt skönt! Han började äta mycket och ofta så snart vi fick ta bort sonden, så nu ligger han bara en kurva under normalkurvan istället för att inte ens finnas med på kartan.
Jag tycker att det är lite svårt att veta om han är senare eftersom han är prematur, man har ju inte så mycket att jämföra med. Det jag eventuellt märker är att han är ganska sparsam med sina leenden, de var väldigt små och korta från början och han är inte en sån bebis som ler åt allt nu heller. Men det vet man ju inte hur det hade varit annars.
Han har också haft en del ont i magen (fast inte i närheten av kolik) och det skulle ju kunna bero på att tarmen är lite extra outvecklad, men samtidigt är det ju väldigt vanligt även bland fullgångna bebisar.
Hur har det funkat för er?