Fruannis: 11 låter så bra så! Kan vi ta med något? Vad roligt att Linnea gillade längskidorna så mycket! Det är en så himla mysig familjeaktivitet ju, minns när man åkte med familjen som liten varje helg och hade med sig varm choklad och apelsin i klyftor i en plastlåda... mysigt!
MB: Usch för att ha så ont av ischias som du har, tycker jättesynd om dig.

Jag hoppas verkligen att det är curlingens fel och att det går över snart! Hur känns det nu? Har det lättat lite? Tur att du har så förstående kollegor iallafall så att de kan låta dig vila på jobbet.
Sofia: Hoppas allt gått bra i London! Det blir nog lätt macka och godis när man reser själv, tycker inte heller att det är kul att äta ute på restaurang ensam. Enda gången som jag tycker det är mysigt att äta själv ute är när jag flyger, att sitta i baren och dricka lite vin själv innan avgång då tycker jag känns hur bra som helst, eller äta lite gott medan man bläddrar i en tidning. Då känner jag mig världsvan och lite cool haha! Men det känns inte alls likadant att gå ut på restaurang själv, inte för mig iallafall.
Vi känner oss också lite lessa på att behöva säga ifrån och bli arga hela tiden, men nu har vi bestämt att enbart säga till ordentligt när det är farligt det som Lewis busar med eller om han gör illa oss (nyps eller rivs), resten av buset hindrar vi genom att se till att det inte går att göra dem, som te.x så drar han i gardinerna just nu och där har vi ställt för så att han inte når. Play doh, kritor, pennor och småsaker som han äter för att busa är bortplockade. Som tur är så busar han ännu inte med maten (peppar peppar), men med vatten som han låtsas dricker och sedan långsamt låter rinna ut ur munnen. Man kan ju inte direkt konfiskera vattnet för alltid, men vi tar bort det en stund iallafall.
Idag gick min kära sambo tillbaks till jobbet efter pappaledigheten och härefter är han bara ledig måndagar. Så plugga kommer jag mest få göra om kvällarna och under dagarna gäller det att komma på roliga saker att göra med L.