Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Medlemstrådar
  • Orter/områden
  • Göteborgare med BF i augusti 2010, del 4
Orter/områden - Medlemstrådar
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Orter/områden
Medlemstrådar
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Göteborgare med BF i augusti 2010, del 4

Tors 1 jul 2010 16:16 Läst 8494 gånger Totalt 614 svar
    Dunderklumpen
    Visa endast
    Det är dags för en ny tråd - med största sannolikhet så är det under denna som våra knott börjar komma till världen :)
    Tänk vad fort det gått ändå!

Här finns iaf vi som väntar smått i Augusti. För många av oss är det första gången, andra har lyxen av att veta vad som väntar ;)

Nyfiken på vad som sagts tidigare? Då kan du läsa mer om det på länkarna nedan:
    Del 3
    Del 2
    Del 1

Kort info om oss som är aktiva i tråden
    <strong>Klo</strong>
    Ålder: 25 i sommar
    Civilstatus: Sambo
    Yrke: Reklamproducent/Ljudtekniker
    Bor: Olskroken nu
    MVC: MVC Munkebäck
    BF: 29/07
    Kön: Vet ej, gissar tjej

<strong>josen 1</strong>
    Ålder: 24
    Civilstatus: sambo
    Yrke: förskollärare
    Bor: 2:a i sandarna
    MVC: Kungshöjd
    BF: 01/08
    Kön: Flicka

<strong>Alcarinque</strong>
    Ålder: 27
    Yrke: Lärare med inrikting förskola, förskoleklass
    Bor: Torslanda
    MVC: Torslanda
    BF: 02/08
    Kön: Enl. köns-ul den 07/04 så blir det en flicka

<strong>Pyret85</strong>
    Ålder: bliviande 25 åring :D
    Civilstatus: sambo
    Yrke: barnskötare (Reggioförskola)
    Bor: Hisingen (Wieselgrensplatsen)
    Mvc: Brämaregården
    BF: 05/08
    Kön: ingen aning, gissar på en pojk

<strong>Dunderklumpen
    Ålder: 26
    Civilstatus: Gift
    Yrke: Webbredaktör
    Bor: Majorna
    MVC: MVC Majorna
    BF: 08/08
    Kön: Enl. köns-ul den 30/03 så blir det en flicka (hade "magkänsla" på en flicka från början)

<strong>stavfelet</strong>
    Ålder: 21
    Yrke: Butiksbiträde
    Bor: Hisingen
    MVC: Barnmorskegruppen
    BF: 11/08
    Kön: Ingen aning, men tror det är en liten pojk

<strong>kevlarsjäl1</strong>
    Ålder: 30
    Civilstatus: gift
    Bor: Östra Gbg
    Mvc: Barnmorskegruppen
    BF: 13/08
    Kön: inte en aning

<strong>Loreena</strong>
    Ålder: 26
    Yrke: Lärare
    Bor: Flyttar till Gbg, Biskopsgården i juni
    MVC: Borlänge, just nu
    BF: 21/08
    Kön: Min hemlis

<strong>72dagar</strong>
    Ålder: 25
    Yrke: Ingenjör men jobbar just nu deltid på 3 ställen
    Bor: Wieselgrensplatsen
    MVC: Brämaregården
    BF: 21/08
    Kön: Vet ej, tror på kille

<strong>Erwanith</strong>
    Ålder: 23
    Yrke: Arbetssökande ljustekniker / Lisebergsanställd
    Bor: Mölndal
    MVC: Barnmorskegruppen
    BF: 27/08
    Kön: Pojk eller tös, men vi tror båda en pojk.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-02 11:19
    MmmJennie
    Ålder: 26 år
    Civilstatus: Gift (06-04-10)
    Yrke: Arbetssökande
    Bor: Angered (Lövgärdet)
    MVC: Angered centrum
    BF: 9e augusti
    Kön: Överraskning men skulle va skoj med en liten tjejja denna gång ;) Men huvudsaken är att barnet är friskt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-02 22:11
    sisterinlaw
    Ålder: 24
    Yrke: Jurist
    Bor: Centralt
    MVC: Kungshöjd
    BF: 4 aug
    Kön. Flicka (enligt 3D-UL)
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1 känsla given:
    Hjälpsam (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 55
    4. 56
    5. 57
    6. 58
    7. 59
    8. 60
    9. 61
    10. ›
    11. »
    1. chiquita b
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 20:32
      Pyret jag tror mig förstå var du jobbar och då har vi nog en del vi känner gemensamt. Heter din chef månne Eva? Hon har varit min chef förr
    2. Alcarinque
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 20:40
      chiquita b skrev 2010-07-31 20:29:28 följande:
      Hej! Man tackar för mottagandet. Jag går hos Pia på Brämaregården. MIna 2 döttrar ser fram emot bebisens ankomst, hoppas att det håller i sig när den är ute och skriker och tar plats! 3 åringen föreslår att bebisen ska heta Anton Lucky Luke, storayster är mer inne på mycket svåruttalade coola påhittade namn. Själv lutar jag åt internationellt gångbart namn och andranamn Valentin. 
      Jag är inte så sugen på att fortsätta vara gravid mycket längre till men jag har inte "hunnit klart" med det jag vill ha gjort innan bebisens ankomst heller. Ni har ju BF lite innan mig så vi får se hur det ska gå. KOmmer att följa er med nyfikenhet.

Ikväll är maken på fest och jag sa att det kunde ju vara bra om han kan köra till en förlossning om det skulle behövas, dels är det ju en bra anledning, sen tycker jag gott han kan få känna av grav lite också med att inte kunna dricka (och äta) allt man vill iaf för en period på ett par veckor;) Nu finner jag mig helt plötsligt var ensam hemma. Kärleken på fest och den påbörjade nattningen blev avbruten då S kom på att hon ville sova hos grannarna. Jag ringde och frågade och de var välkomna. Gick precis över med tjejerna i nattkläder till våra goda grannar! När var jag mol allena i hemmets lugna vrå senast? Vad ska jag göra nu? Had ejag kunnat hade jag korkat upp en flaska vin. Nåt ska jag allt unna mig, får se vad det blir.

Haha! För häliga barn Jag känner det samma... Här är dottern (snart 4½) väldigt positivt inställd men jag undrar jag hur hon verkligen kommer att tycka att det är sen

Ljuvligt med lite tid för sig själv! Hoppas du får lyxat till det lite  Fast att bara få vara själv ibland kan ju vara lyx nog, haha!
      ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
    3. stavfelet
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 21:28
      Suck, nu har dom sista "långfärds skältingarna" åkt, har vart fullt upp hela dagen och jag är helt slut! Vaknade imorse med väldans ont i hela magen som höll i sej under morgonen.. Gick sen över, men det är ju ett helt projekt att ta sej upp för trappan till övervåningen (sover hemma hos min mamma i min systers rum idag) och varje gång man kommit upp har jag haft ont i magen.. Hoppas hoppas det snart blir bebis, men om vi ska hålla ordningen får ju liten stanna där inne ett tag till

pyret, min bebis har vart väldigt lung hela grav men nu är liten extremt lugn, så jag hoppas vell att liten samlar kraft inför förlossningen som jag hoppas sätter fart snart!!

dunderklumpen, hoppas ni hade trevligt idag på er dagsutflykt och inte fick någon trevlig överraskning som vattenavgång

chiquita, välkommen

nu ska jag lägga mej i sängen och äta ostbågar ska först bara ta mej upp för den jävla trappan.. eller springa upp och ner som en dåre och hoppas på att det sätter igång allt 
      (¯`°•.¸ ღ♥ Vincent081215 ♥ღ ¸.•°´¯)
    4. Pyret85
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 21:33
      chiquita b skrev 2010-07-31 20:32:02 följande:
      Pyret jag tror mig förstå var du jobbar och då har vi nog en del vi känner gemensamt. Heter din chef månne Eva? Hon har varit min chef förr

Nej, min chef heter inte Eva. jag jobbar inte i göteborg, jobbar i en närkommun.
      så du jobbar inom barnomsorgen du med, vi e som sagt ett par st här nu! =)

om du tillhör brämaregården, bor du inräheten eller tillhör du dem som skall placeras i ericsberg sedan?
      jag och 72dagar har Annika som BM,

pia skall jag träffa på måndag om jag inte missminner mig helt fel..

Jag tror jag dog och återuppstod, våran hiss la av
      Alcarine,du vet hur sista trappan till vinden var, jag gick 4 våningar upp nu.. hjäääääääääääälp, vilken kramp och tränignsvärk jag känner redan ibenen.
      och när jag ringer hissbolaget- så skall de skicka ut någon imorgon bitti..
    5. Alcarinque
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 21:39
      stavfelet skrev 2010-07-31 21:28:30 följande:
      Suck, nu har dom sista "långfärds skältingarna" åkt, har vart fullt upp hela dagen och jag är helt slut! Vaknade imorse med väldans ont i hela magen som höll i sej under morgonen.. Gick sen över, men det är ju ett helt projekt att ta sej upp för trappan till övervåningen (sover hemma hos min mamma i min systers rum idag) och varje gång man kommit upp har jag haft ont i magen.. Hoppas hoppas det snart blir bebis, men om vi ska hålla ordningen får ju liten stanna där inne ett tag till

pyret, min bebis har vart väldigt lung hela grav men nu är liten extremt lugn, så jag hoppas vell att liten samlar kraft inför förlossningen som jag hoppas sätter fart snart!!

dunderklumpen, hoppas ni hade trevligt idag på er dagsutflykt och inte fick någon trevlig överraskning som vattenavgång

chiquita, välkommen

nu ska jag lägga mej i sängen och äta ostbågar ska först bara ta mej upp för den jävla trappan.. eller springa upp och ner som en dåre och hoppas på att det sätter igång allt 

Åh vad skönt att äntligen bli av med dem! *fniss*

Känner igen det där med trappan, det är ett projekt *s* ''

Pyret85 skrev 2010-07-31 21:33:19 följande:
      chiquita b skrev 2010-07-31 20:32:02 följande:
      Alcarine,du vet hur sista trappan till vinden var, jag gick 4 våningar upp nu.. hjäääääääääääälp, vilken kramp och tränignsvärk jag känner redan ibenen.
      Ohh Ja jag hade ju suttit inne tills den hissen var fixad igen
    6. Pyret85
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 21:44
      Alcarinque skrev 2010-07-31 21:39:34 följande:

chiquita, välkommen

Pyret85 skrev 2010-07-31 21:33:19 följande:

tror du? fattas väl bara att det sätter igång inatt så jag måste ta mig ner.. hehe!
      jag klarar mig allt, men jag tänker på alla pensionärer vi har i huset :( som har rulatorer och inte kan gå. som tur var ger de väl sig inte ut just nu,men de  euppe med tuppen..
    7. stavfelet
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 21:59

chiquita, välkommen

Otroligt skönt måste jag säga!!

pyret, det kanske är något sådant som måste hända för att det ska sätta igång men förstår dej, synd om alla de gamla. vi andra kommer vell ner på ett eller annat sätt om man måste..
      (¯`°•.¸ ღ♥ Vincent081215 ♥ღ ¸.•°´¯)
    8. Pyret85
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 22:02
      stavfelet skrev 2010-07-31 21:59:39 följande:

pyret, det kanske är något sådant som måste hända för att det ska sätta igång men förstår dej, synd om alla de gamla. vi andra kommer vell ner på ett eller annat sätt om man måste..

så typiskt bara men jaja! jag har toalett, mat och sällskap, jag kan hålla mig inne. iaf till kl 14 imrogon, då skall vi på dop heeh!

skönt att du får lite lugn och gotta dig med ostbågarna.. perfekt avlsut på kvällen
    9. Alcarinque
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 22:03
      Pyret85 skrev 2010-07-31 21:44:09 följande:

tror du? fattas väl bara att det sätter igång inatt så jag måste ta mig ner.. hehe!
      jag klarar mig allt, men jag tänker på alla pensionärer vi har i huset :( som har rulatorer och inte kan gå. som tur var ger de väl sig inte ut just nu,men de  euppe med tuppen..

Ja det är klart, stackarna Hoppas att de får fixat den någorlunda i tid så de hinner ut
    10. josen 1
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 22:21
      Inget förlossningsbesök för mig heller idag :( Får väl se om hon kommer ut imon - på beräknade dagen... Har svårt att tro det men man kan ju hoppas. Har ännu inte haft några känningar alls, inget tryck neråt, inga förverkar och inga sammandragningar.. Börjar dessutom bli riktigt less på alla som frågar om hon verkar vara påväg och alla som ska känna - Jag blir snart TOKIG!

Halvligger nu hemma i soffan och kollar "american history X" uch vilken film! till det blir det choklad... försöker tänka tillbaka på när jag senast hade en helnyttig dag.... kan inte minnas!
    11. Pyret85
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 22:21
      Alcarinque skrev 2010-07-31 22:03:26 följande:
      Pyret85 skrev 2010-07-31 21:44:09 följande:

Ja det är klart, stackarna Hoppas att de får fixat den någorlunda i tid så de hinner ut

hehe ja!

hur har det gått med eran sallad?
    12. Alcarinque
      Visa endast
      Lör 31 jul 2010 23:21
      stavfelet skrev 2010-07-31 21:59:39 följande:

josen 1 skrev 2010-07-31 22:21:20 följande:
      Inget förlossningsbesök för mig heller idag :( Får väl se om hon kommer ut imon - på beräknade dagen... Har svårt att tro det men man kan ju hoppas. Har ännu inte haft några känningar alls, inget tryck neråt, inga förverkar och inga sammandragningar.. Börjar dessutom bli riktigt less på alla som frågar om hon verkar vara påväg och alla som ska känna - Jag blir snart TOKIG!

Halvligger nu hemma i soffan och kollar "american history X" uch vilken film! till det blir det choklad... försöker tänka tillbaka på när jag senast hade en helnyttig dag.... kan inte minnas!

Ja, suck... man blir galen på det. Här räknade ju folk med att nr.2 skulle komma som alva gjorde så folk har slutat fråga för länge sen Förutom svärmor då... Som om vi inte skulle informera dem, det är ju de som ska ta alva...

Jaa... den är bra! Såg att den gick idag. Orkade dock inte se den för jag har nog sett den 10 gånger...

Håller tummarna för att du slipper gå över allt för många dagar om nu den lilla rackarungen inte vill komma i morgon!!

Pyret85 skrev 2010-07-31 22:21:40 följande:
      Alcarinque skrev 2010-07-31 22:03:26 följande:

hehe ja!

Salladen ja. Haha. Nu är ju i alla fall ett par grannar hemma och de har varit här och hämtat två gånger Men det finns ju fortfarande så det räcker tll hela området Plockade rabareber i dag med vilket jag borde gjort för länge sen då även de hotade med att anfalla oss... Räcker nog till tre pajer i alla fall. Funderar på om jag skulle pallra mig iväg och köpa folieformar i morgon så jag kan lägga i frysen...
    13. Pyret85
      Visa endast
      Sön 1 aug 2010 09:03
      Alcarinque skrev 2010-07-31 23:21:24 följande

Pyret85 skrev 2010-07-31 22:21:40 följande:

hehe ja!

Salladen ja. Haha. Nu är ju i alla fall ett par grannar hemma och de har varit här och hämtat två gånger Men det finns ju fortfarande så det räcker tll hela området Plockade rabareber i dag med vilket jag borde gjort för länge sen då även de hotade med att anfalla oss... Räcker nog till tre pajer i alla fall. Funderar på om jag skulle pallra mig iväg och köpa folieformar i morgon så jag kan lägga i frysen...

du får öppna torslanda-plock på sallad och rabarber och kankse få in en liten slant.. Äpple

jag har haft en grym natt med rejält ont i svanken att jag knappt kunnat ta mig ur sängen,troligtvis för min motionsrunda i svalen igårkväll..
      men men, inga värkar iaf! :(
    14. Dunderklumpen
      Visa endast
      Sön 1 aug 2010 11:22
      Tjoohoo!!!
      Ny tråd! Med garanterad bebis uppdatering (så småningom iaf) ;)

Göteborgare med BF i augusti 2010, del 5
      Väntar på Dunderklumpen med BF 100808
    1. «
    2. ‹
    3. 55
    4. 56
    5. 57
    6. 58
    7. 59
    8. 60
    9. 61
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
      • Senaste inläggen
      • Allmänna
        • Anonym
        • Blandat
        • Hobby
        • Nöje
        • Orter/Områden
        • Religion
        • Samhälle
        • Släktforskning
        • Vikt & Hälsa
      • Föräldrar
        • 2003
        • 2004
        • 2005
        • 2006
        • 2007
        • 2008
        • 2009
        • 2010
        • 2011
        • 2012
        • Barn med speciella behov
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Skolbarn
        • Småbarn
        • Tvillingföräldrar
      • Föräldrar med funktionsnedsättning
      • Planerar barn
        • BIM-listor
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Svårt att få barn
        • Äggdonation
      • Väntar barn
        • BF - April
        • BF - Augusti
        • BF - December
        • BF - Februari
        • BF - Januari
        • BF - Juli
        • BF - Juni
        • BF - Maj
        • BF - Mars
        • BF - November
        • BF - Oktober
        • BF - September
        • Blandat
        • Grav.komplikationer
        • IVF
        • Orter/Områden
        • Tvillingar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Men ursäkta för att jag troligtvis ligger på bb när ditt barn ska döpas...
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Varför skall jag vara försörjningsskyldig för min sambo?!
    • Varför säger tjejer "Min sambo"?
    • Att göra någon arvlös
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm