Asap - Jag tänker mig E som nyfö d fortfarande... KAn bero på att hon är ett av de senaste tillskotten i tråden.
Vet knappt om jag ska skriva detta, men någon kan ju få sig ett gott skratt eller dyligt...
Här har jag varit hemma med VAB. Vaknade inatt av att Elis klyktes och inte fick till sig andan (han hade kommit till mig så vi sov ihop). Sömndrucken som jag var fick jag det till att han hade nappen i munnen och inte fick ut den, att munnen inte gick att stänga. Drog upp honom i panik till övervåningen till J då jag inte visste vad jag skulle göra (får alltid panik när det gäller barnen, är inte lugn och metodisk inte). Elis hade fortfarande svårt att andas. J stoppade fingrarna i munnen på honom och då spydde han massor.
Jag sprang ner och ringde 1177. Den stackarn visste nog inte vad hon skulle säga. Hon tyckte det lät otroligt och inte borde kunna hända, men fokuserade på att han kunde andas, dricka ngt osv. När jag sedan tittade i sängen låg där en napp, och jag tror inte att det fanns två från början,men man kan ju aldrig veta. Lite spya låg i sängen också. Så antagligen hade kräkset fastnat i halsen så att han inte kunde andas.
Allt är bra med Elis och han har inte spytt mer. Men han får väl vara hemma imorgon också trots att han är superpigg (får ju gå 48 h), sedan är vi FL på fredag. Lite strängt med två pigga barn hemma och försöka sysselsätta dem hela dagen.
Nu måste jag gå till telefonen, ngn väntar...