Ja det där med maten för Algot....vi har fortsatt truga med pureér. Han äter EN, och den får man ändå trycka in i munnen (för han öppnar inte munnen). Men den sväljer han iaf. De andra spottar han ut. Har även provat bitar. Han fick i sej några majskorn, det andra vi provat har han kväljts så pass att han kräks upp allt. Han har inte riktigt grejjat det där med o svälja. Trots att han fått prova en del...
Men men, vi fortsätter försöka.
Har försökt svälta lite också, men har blir bara arg för att han är hungrig och tar då ännu mindre nått annat. Då kan jag inte ens hålla i han till slut för han blir arg och söker o letar och attacksuger på mej när jag håller i han....
Som tur är så funkar ju amningen sålänge, för inte är det lätt att få den här lille mannen att äta annat....
Man blir trött o slut av att hela tiden kämpa också...så nu i helgen har jag faktiskt mest ammat...vi behövde en trugande-paus....
Nätterna går ju bättre, för nu får jag iaf sova lite mer! Börjar sakta men säker komma tillbaka till mänskligheten!
Nu vaknar o ammar han oftast bara kl 7, 23, 03, 05 och nått snuttande vid 06.30. Kan bli några nätter då han vaknar några fler ggr, men då försöker vi vagga bara fast han är rätt arg...oftast somnar han om efter ett tag.
(men det är ju betydlig skillnad mot snuttande en gång i timmen!)
På dagarna sover han fortf. 3 timmar på förmiddagen och ca 2 timmar på eftermiddagen. Sover han mindre orkar han inte alls dagarna och än mindre kvällarna.
Så han behöver fortf. mycket sömn och mycket mat....
Men han är iaf en nöjd och ganska tyst liten söt!