Chocolat 80 skrev 2011-04-29 09:23:16 följande:
Frida: Har jag visat det på Skillnadsgatan? Det är inte det som låg nära oss utan ett som ligger nära Ellie och på gångavstånd från dem...
Ellie: Han börjar bli stor nu, men lite klump i magen är det allt, han känns ju så liten än! Men han kommer ändå att vara 1 år och 4 månader då och det var ju vid den tiden vi kände att förskolan hade varit bra för Alva med tanke på aktivering, men lite svider det, min lillplutt...
Ja, nu har vi tagit beslutet att stanna, har inte skrivit något om det än då M. drar på det att ringa och berätta om det för sin mamma, även om hon är ganska förberedd på det.
Jag har fortfarande stor längtan ner till Gbg, speciellt som när ni hittar på saker, mest är det M.s mamma och er, mitt mammagäng jag saknar. Tror det beror på att vi har upplevt väldigt stora saker tillsammans och alltid stöttat varandra trots olika åsikter och syn på tillvägagångssätt mm. Vi har ju liksom funnits vid varandra sen vi var gravida med våra första små, eller precis när de kom
Men det känns bra, M. har fått fast jobb, barnen trivs och vi kommer till 99% bo i hus till hösten. Vi har fått bra besked från banken och vi har sagt ja till att köpa pappas hus, det enda som ska göras innan det blir 100% är en radonmätning och att min bror ska kolla på ett av badrummen och komma överens hur vi ska skriva avtalet.
Och igår fick vi ju även in barnen på den förskola som ligger 5 minuter från huset, nytt och fräscht med bra betyg från många.
Vi kommer att försöka hälsa på så ofta vi kan utan att försöka stressa ihjäl oss, och alla är sååååå välkomna upp till oss också, då har vi ju ett hus att utnyttja!
Nu måste jag fortsätta med bakeriet och inköpslista, tråkräkningarna måste betalas också, vi är lite sent ute.. Att min mormor gick bort gjorde att jag tappade sugen att sitta och göra allvarliga saker...
Stor kram till mina mammor, ni betyder oerhört mycket för mig och jag saknar er massor!
får en liten tår i ögat, och det beror int epå gravidhomoner..
Är jätteglad för er skull, fast jobb och hus väger tungt i ett beslut, bra förskola etc likaså. Tror ni valt rätt, men OJ vad jag kommer sakna er, innan har man ju levt lite på hoppet att ni flyttar hem igen. Grattis till troligt husköp iallafall, underbart!