Peki: Du har helt rätt och vi är helt på det klara med att vi är otroligt lyckat lottade som fått en helt fantastisk dotter. Och jag känner att det är helt ok om det inte blir en till men att jag ändå känner att jag vill försöka. Och det är klart att OM det nu går som det gjorde nu måste man ju få bli ledsen och tycka det är tråkigt men det går ju inte att jämföra med hur det vid alla misslyckade försök innan Ella kom!! Nä, jag tar det med jämnmod och känner nog mest att jag vill ge de två embryona vi har i frysen de allra bästa förutsättningarna innan FET. Har svårt att förstå de som stressar ihjäl sig över nr 2 och verkar på så sätt "glömma bort" det lilla mirakel de har där hemma! Man blir allt ganska ödmjuk när man tvingas gå igenom en sådan här resa....
Har sedan jag skrev till dig här sist konstaterat att vi redan gjort en mf-utredning när vi var hos Dr Björk som ju visade ett något förhöjt immunförsvar. Han rekommenderade Trombyl, som jag ju tagit, och Prednisolon som jag känner att jag nu vill testa för första gången. Om vi kommer göra fler plock efter dessa två, det vet jag inte men jag har åtminstone bestämt att det blir MAX ett plock till och det är ju alltid något.

Har nu lämnat in ett nytt sköldkörtelprov som visade sig vara helt normalt så jag tror inte att det är mycket lönt att göra en helt ny utredning igen och det höll Dr C också med om. Vi ska träffas efter nästa mens och diskutera ev medicinering...
Det jag funderar mest på nu är om jag bör vänta 2-3 månader innan vi gör FET så att kroppen hinner återhämta sig efter graviditeten... Läkarna på DS sa ju att de rekommenderar en mens, men jag undrar om kroppen återhämtar sig så fort. Embryona är ju ganska dyrbara för oss menar jag. Hade vi blivit gravida spontan är det så klart bara att köra! Blir det så blir det!