Hej på er!
Här är det bara bra. Äntligen jullov!!! Barnen ska vara lediga till 10 januari nu. En annan börjar jobba 2/1 igen men jag får i allafall vara ledig i mellandagarna och är glad för det
Vilmer trotsar till det emellan åt men inte alls på samma jobbiga sätt som storebror höll på. Han höll på att ta knäcken på mig med allt sitt klädtjafs, mattjafs och sovtjafs. Vilmer har (hittills) varit mkt eklare men å andra sidan är han mer lat/bekväm som person och är långsint när han väl börjar tjura

Ja alla har vi våra sidor
Han är ju väldigt försigkommen i talet. Pratar helt obehindrat och har gjort sedan han var runt två år. Sjunger mkt Erik Saade och Danny

Han har en helt fantastisk förmåga att kunna återge språk. Sjunger nästan klockrent på engelska

Fröknarna hans är jätteförvånade och jag med. (Han sopar banan med storebror som är 6år tom.) Men som det brukar vara så har man några sidor som är starkare och några som är svagare. Han är inte blöjfri för fem öre! Vi har provat flera gånger men polletten har verkligen inte trillat ner så det är inte ens ngn idé. Han kan kissa 5 pölar lite här och var inne och verkar inte ens märka det själv.. (??) Vi har lagt det på is ett tag och provar i vår igen. Napp-unge är han också. Nu har vi begränsat till natten iallafall men snart ska vi plocka den då med. Det kommer bli livat i luckan kan jag säga!
Sömnen är ett enkelt kapitel men det tycker jag att jag är värd efter den stora som _alltid_ har strulat med sömn och läggning och gör faktiskt fortfarande i mellanåt. Han har svårt att komma ner i varv och är mörkrädd och mammig. Vill inte sova helt enkelt och helst inte själv. Vi gör som så när vi nattar att vi gör dem i ordning för natten vid klockan 19-19:30. De får välja varsin saga och en av oss sitter på golvet i deras rum (delar nu innan deras 'riktiga' blir klara) och läser, de ligger i sina sängar. Efter sagan pussar och kramar vi god natt och så får de välja om de vill lyssna på CD-saga eller ha tyst, sen går vi ut. De har dörren öppen och en fönsterlampa tänd och även tänt i hallen utanför. Sen somnar dom. Ibland kan de ligga och ropa efter vatten och grejer och vi har sagt att de inte får gå upp, men att vi alltid kommer om de ropar. Det har funkar bra hittills. De ligger och småpratar ibland och sen somnar de. Vilmer sover vanligtvis mellan kl 20-06:30/07. Han sover 1 tim middag på fsk. Hemma sover han inte men kan då behöva sova tidigare. På helgerna kan han sova längre, till 08-09 ibland (då sover han inte middag).
Grattis till nyköpings bo
Vi väntar faktiskt också tillökning (om allt går vägen)

En liten trea

Tredje gången gillt. Är i vecka 12 nu så det blir i början på juli i så fall.. De är inte officiellt ännu så ni som har mig på facebook behöver ju inte skvallra där riktigt ännu iallafall
Hoppas ni och era små mår bra

Kram