Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Medlemstrådar
  • 2008
  • Vilda kottar snackar vidare V
2008 - Medlemstrådar
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
2008
Medlemstrådar
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Vilda kottar snackar vidare V

Tis 9 feb 2010 22:18 Läst 63201 gånger Totalt 2757 svar
    koalamom
    Visa endast
    Vilda kottarna vårsnackar här!

Så var det dags för femte kott-tråden, vi tjuvstartar lite i förhoppning om att våren kommer snart.

Tre av våra kottar har blivit storasyskon och tråden har berikats med tre små flickbebisar. I sommar väntar tråden tillökning med tre små syskon igen, vi blir bara större och större! Snart är tvåbarnsmammorna i majoritet. När vi startade vår tråd under första delen av våra graviditeter var vi närmare 20 mammor med magar, vi är inte riktigt lika många men nästan.

Våra kottar fyller 2 år på löpande band nu och snart är alla stora tvååringar!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, BF 2an 1 aug -10 
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    millan84-Camilla: William 16-feb -08
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, BF 2an 22 aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, BF 2an 3 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08

Vi som bloggar:

Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

Och så självklart länkar till de gamla trådarna för en nostalgitripp:

Länkar till de gamla bebis/kott-trådarna:
    1 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html
    4 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38751735.html
    5 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41847490.html
    6 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44195701.html
    7 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m46573152.html
    8 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48860229.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    1 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 18:17
    Vi som bloggar:

Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: gbrosandmum.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-24 23:07
    En liten uppdatering av Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, Eleonora aug -10
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08, Malva 19 juni -11
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08, Matilda 11 maj -11
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, Sigrid aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08, Nils 4 april -11
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, Harry 2 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08, Idun 3 maj -11
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 269
    4. 270
    5. 271
    6. 272
    7. 273
    8. 274
    9. 275
    10. ›
    11. »
    1. koalamom
      Visa endast
      Lör 24 mar 00:39
      Ganska dött här inne i omgångar, men det hör ju till

Några av er har jag redan pratat med, jag minns knappt vilka för det är så många jag pratat med...

I vilket fall som helst så sker det en del större förändringar här hemma, jag och Jesper har beslutat att separera. Det har inte varit riktigt bra på mycket länge nu. Jag minns inte ens när det började, det har väl smugit sig på. Vi glömde bort varandra på vägen och vårdade inte vårt förhållande. Sen Axel kom till oss har vi bara varit utan barn 2 gånger och det säger väl en del. Vi har inte haft mycket hjälp med barnvakter eller dyl, hans föräldrar har suttit barnvakt 2 gånger, då Vidar och Idun föddes, de har heller inte erbjudit sig. Ja, ni vet ju

Jag mår bra, oförskämt bra om jag får säga det själv. Det känns skönt att vi ska separera, låter väl helknäppt men det har blivit lite för mycket. Jag tror att både jag, barnen och Jesper kommer att må bättre av det här i slutändan. Det kommer givetvis bli jobbigt för barnen till en början men sen kan det bara bli bättre. Det ska bli spännande med en nystart!

Jag kommer att bo kvar i vår nuvarande bostad tillsammans med barnen, som givetvis även kommer att bo med pappa fast kanske inte i samma utsträckning till att börja med. Han håller på att leta lägenhet i närheten men det är ett ganska svårt projekt, det är ett attraktivt område och bostäderna som är till salu tenderar att bli ganska dyra i inköp. Nästa vecka ska vi prata med en barnpsykolog om hur vi ska berätta för barnen (det har vi inte gjort ännu) och andra saker kring barnen som kan vara bra att prata om och i månadsskiftet flyttar han till en kompis i närheten. Det verkar som vi kommer att kunna lösa det här på ett snyggt sätt. 

Kramar 
      ♥axel, vidar & idun ♥ - gbrosandmum.blogspot.com
    2. koalamom
      Visa endast
      Lör 24 mar 08:24
      Ja, och ni behöver inte skriva något på fb om detta i dagsläget
    3. Lucie
      Visa endast
      Lör 24 mar 09:04
      Åh Maria det var både tråkigt och inte tråkigt då iom att det känns som ett bra beslut!
      En jobbig tid framöver naturligtvis men det blir ju bättre i slutändan!

Jättestyrkekramar till er alla! {#emotions_dlg.flower} 
      Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
    4. pseudonym1
      Visa endast
      Lör 24 mar 21:02
      Hmm... Vet inte om jag skrivit i tråden under mitt nya nick.. Catinkan här iaf

Maria: Vi har ju hörts på sms...
      Tycker iaf att det låter som att det är ett bra beslut ni tagit och som växt fram och känner du redan nu att det känns rätt så är det nog det oxå!

Nu har vi haft två helt olika separationer men jag tror ändå att alla typer av separationer har olika faser och när man väl gått genom dem så mår man oftast bra efter!
      Jag har känt mkt olika känslor mkt pga att min skedde på ett inte så snyggt sätt med diverse olika skit som kommit fram + att jag va gravid men nu, 1½ år senare så mår jag skitbra med själva separationen.
      Det var ju inte mitt beslut från början men jag är jättetacksam över att han tog beslutet för det var det bästa som kunde hända för mig och mitt liv!

Beroende på vilken separation man har så kommer nog mkt jobbiga känslor fram men det är bara att gå genom dem så blir man hel igen
      Tycker det låter skönt att du skriver att du tycker att det ska bli spännande med en nystart! Det är en bra början
      Jag kände det aldrig som en nystart i början pga graviditeten men nu när jag börjat kunna lämna bort nils till P lite grann så känner jag den nystart som du säger nu ist och jag kan säga att den är inte dum alls
      Låter fånigt kanske men så fort jag är barnfri så passar jag på att bara göra roliga saker som träna, gå på restauranger, after work och nattklubbar (och så lite smådejtande

Ofta tar det nog lite tid innan man kommer dit men jag tycker absolut det låter som att du har en bra start och när ni kommer in i rutiner så kommer allt bli så mkt lättare!!
      Du kommer klara det här galant och det låter ju som att ni skiljs åt som vänner så alla förutsättningar för att det ska bli bra även för barnen finns ju där!!
      Kram
    5. fru Elle
      Visa endast
      Lör 24 mar 21:22
      En seperation är nog sällan varken rolig eller lätt att gå igenom. Speciellt inte när det finns barn med i bilden. Men när du känner att det ska bli skönt att separera och ser fram mot en nystart, tycker jag det låter som rätt beslut. Klart att det finns saker som man oroar sig över och inte riktigt vet nu innan. Kramar
    6. koalamom
      Visa endast
      Lör 24 mar 21:47
      Carina: Ja, just det där med faser funderar jag rätt mycket på och har läst lite om det. Första fasen står att man ska vara förnekande och hitta möjliga misstolkningar och massa sådant. Så har jag inte alls tänkt någon gång. Andra fasen ska vara mycket känslor, sorg, misslyckande, ilska mm. Här var jag i en dag... (om det nu var det...) Jag var jätteledsen, kände stor sorg och totalt misslyckande. Jag var aldrig arg, mest bedrövad över hur det kunde bli så fel, funderade mycket på var någonstans det gick fel, vad det var som hände eller inte hände, funderade på vad vi kunde gjort annorlunda OM vi kunde gjort det annorlunda.

Det jag kom fram till var att det fanns mycket som vi borde gjort annorlunda, och vi kunde förmodligen ha kunnat göra vissa saker annorlunda men nu gjorde vi ju inte det. Framför allt kom jag fram till att vi båda bär skulden till varför det blev som det blev och med facit i hand så har tecknen funnits där länge...

Tredje fasen är väl acceptans, där jag nog (om det är så haha) befinner mig nu och fjärde och sista fasen är väl när man går vidare. Det kan jag ju inte göra förrän vi flyttat isär. Rätta mig om jag har fel.

Jag antar att man kan pendla lite mellan faserna beroende på sinnesstämning också, vi får se hur jag mår när vi berättat för barnen.

Men det känns väldigt skumt att jag redan ändå mår så bra som jag gör. Några dagar efter beslutet var första dagen på länge som jag kände mig riktigt glad och nästan lycklig över bara att få vara, lycklig över det jag har... 
    7. koalamom
      Visa endast
      Lör 24 mar 22:14
      Hanna: Ja, jag tror att det är rätt beslut, eller jag kanske borde skriva att jag är övertygad om det ;) I slutändan är det nog det bästa beslutet vi fattat på länge.

Det känns oerhört skönt att jag har er att prata med, att bolla tankar och funderingar med, ni är guld värda! Hjärta 
    8. gersime
      Visa endast
      Sön 25 mar 08:39
      Älskade Maria! Tråkigt att höra om er separation men samtidigt väldigt skönt att höra att det känns rätt och att du känner dig lycklig{#emotions_dlg.flower} Stora kramar till dig
    9. pseudonym1
      Visa endast
      Sön 25 mar 09:12
      Maria: Kan det inte vara så då att det här kommit så sakta och växt fram så att du gått genom "faserna" i lån light-format att du knappt märkt det?
      Alla är ju inte stöpta i en form och jag tror att väldigt mkt hur man reagerar beror på hur man kommer fram till själv separationen!

För mig kom den ju så plötsligt och helt utan förvarning så jag har verkligen följt faserna punkt efter punkt...
      Men nu är jag i sista där man går vidare och den fasen är härlig
      Tycker iaf att det låter super att du redan nu mår bra och visst är det som du skriver så att man är lycklig över det man har!
      Vi har fina barn och det räcker för att man ska va tacksam
    10. MrsMatyi
      Visa endast
      Sön 25 mar 13:57
      Skönt att det känns bra och att du känner dig lycklig, Maria! När ni berättar för barnen så kanske dom också känt på sig att allt inte riktigt varit bra.. Barn läser av så mycket mer än vad man tror. Hoppas att Jesper hittar en lägenhet snart så att ni kan gå vidare och börja era nya liv! Stora kramar från mig! Hjärta
      Mamma till Wilmer - 080214 - och Matilda - 110511 - babywilmer.blogg.se
    11. MrsMatyi
      Visa endast
      Tis 27 mar 10:56
      Nu har vi varit på nätverksmöte på förskolan med logoped, talpedagog, specialpedagog, bvcsköterska, förskolefröken och förskolechefen... han är tydligen en väldigt speciell kille min lille Wilmer... nu väntar iaf en basutredning hos psykolog för att försöka lura ut varför han är som han är och hur man på bästa sätt kan hjälpa honom framåt... det känns ju som en så himla stor grej att behöva gå till en psykolog, men det är väl bäst så att det inte kommer fram senare att det är något "fel" med honom som man hade kunnat jobba mer med eller hur man ska säga...
    12. fru Elle
      Visa endast
      Tis 27 mar 14:37
      Förstår att det kan kännas som en stor sak göra en utredning hos en psykolog. Men tycker att det är bra att man uppmärksammar och försöker ta reda på om man kan hjälpa Wilmer på något sätt redan nu när han är så liten. Känner till en del fall där grundskolan inte har uppmärksammat barn med problem och som även har haft diagnoser.  Barnen har gått hela grundskolan utan att det uppmärksammats och de har inte fått den hjälp som de skulle behövt. Behöver ju inte vara något allvarligt och hoppas verkligen inte att det är det. Kanske räcker att han får hjälp av en logoped eller liknande. Men är helt övertygad av att det är viktigt att man uppmärksammar problem i tid, oavsätt som de är stora eller små.

Hade bland annat en granne som hade det väldigt svårt i skolan och det barnet hoppade av skolan i åttan. Min mamma som jobbar inom skolhälsovården hjälpte föräldrarna att komma ikontakt med BUP så de startade en utredning. Visade sig att detta barnet hade flera diagnoser, bla ADHD. Hade under hela skoltiden klassats som ett problembarn men aldrig fått hjälp med utredning eller fått någon hjälp.  Nu är min gamla granne inget barn längre och efter att ha fått sina diagnoser och hjälp har grannen läst ikapp grundskolan och jobbar. Blir fortfarande arg när jag tänker på det, tänk om det barnet hade fått en utreding tidigare och fått hjälp under grundskolan eller tidigare.
      Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
    13. MrsMatyi
      Visa endast
      Tis 27 mar 15:05
      Ja självklart är det jättebra att det uppmärksammas så här tidigt. Det var redan vid 2,5 årskontrollen på bvc som det uppmärksammades att han var sen med talet. Vi går hos en logoped och vi har fått många bra tips från henne vad vi kan jobba med och det har gett stora resultat. Det som Wilmer bland annat har svårt för är att berätta om saker som har hänt, sånt som inte är här och nu är väldigt svårt. Han har aldrig kunnat berätta något om vad som hänt på dagis eller vad han har ätit under dagen eller liknande. Men så för ett par månader sedan fick vi tipset från logopeden att ha en händelsebok på förskolan där personalen skriver lite om vad som hänt under dagen, så att vi vet och kan fråga honom utefter det. Just den grejen har gett stora resultat, nu berättar han oftast innan jag hinner läsa i boken vad han har ätit eller om det hänt något speciellt. Vi ska även börja med att ha en kamera stående på hans plats som personalen kan knäppa några kort på honom under dagen som vi sen kan kika på hemma och så får han berätta utifrån dom korten. Sen är han ju så jättebestämd och vill ha allt på sitt sätt och blir det inte som han tänkt sig så exploderar han, och det blir ofta konflikter när han försöker leka med andra barn, så oftast leker han för sig själv även om han gärna vill leka med de andra och är väldigt intresserad av vad de andra har för sig... det ser dom som väldigt positivt att han har viljan och intresset att leka med de andra och inte bara är inne i sin egen värld....

Oj va långt det blev nu då........
    14. gersime
      Visa endast
      Ons 28 mar 20:11
      Förstår att det känna tufft Kajsa{#emotions_dlg.flower} Men vad skönt att få hjälp i tid och underbart att personalen i förskolan sagt till och tagit tag i det. Skulle det inte vara något så kan ni ju utesluta det och iallafall fått det utrett! Ta all hjälp ni kan få och det är absolut inget att skämmas för! Han är en underbar liten kille{#emotions_dlg.flower}
      Kim säger ofta att han önskar att han fått hjälp tidigare, hade förklarat så mycket för honom! Många gånger han känt sig annorlunda och missförstådd och skolan var ett rent helvete för honom, smart och lättlärd men svårt att koncentrera sig vid "tvång". Inte lätt att börja jobba med det vid 27års ålder.
      Önskar er all lycka till och finns här om du vill prata!

Idag var vi och bestämde kakel till badrummet så renoveringen kan börja i början av Juni Skrattande Blir svart/grått golv och vitt i högglans på väggarna!
    15. Erics mamma
      Visa endast
      Fre 6 apr 12:16

Oj vad mycket som händer när man inte är online så mycket längre. Har som sagt var ingen egen dator längre och Calles jobbdator är MYCKET upptagen. Kan inte heller gå in från jobbet därav mina mycket sporadiska inlägg.

Verkar som om många haft/har en besvärlig period nu av olika slag, tråkigt men bra att det verkar börjar ordna upp sig.

Här går allt framåt såsom tidigare med Erics utveckling, hus och jobb. Har i år igen varit en del turbulens på jobbet i och med nedläggningar av vårdavdelningar men nu har även det landat. Just nu ser jag fram emot sommaren och allt roligt man skall försöka hinna med då. Planerar att åta til lmedelhavet med Eric i slutet på augusti, skall bli roligt att se hur han reagerar på att flyga.

16. Meemmee
      Visa endast
      Fre 20 apr 21:06
      Oj vad mycket det har skrivits här inne!

Kajsa: Va härligt det måste kännas att alla verkligen ser Wilmer! Han verkar vara i trygga händer jämt. Tänk va skönt efter utredningen då ni kanske kan få svar på vissa varför och hitta vägar till att hantera allt! Tror det blir kanon, han är ju så fin Wilmer <3

Maria och Carina: Ni är  starka, vackra kvinnor <3

Hanna: Jag väntar spänt på erat könsul!!! Så spännande att få veta vad det blir för lite knodd

Linnea: Va skönt med Kim, bättre sent än aldrig! och himla gott att Annie kommer ikapp, heja heja!!
      Evelina 080213 Laura 091211 Filip 120114 undermyumbrella.se
    17. Meemmee
      Visa endast
      Fre 20 apr 21:07
      Men gud jag glömde!!

Har ni mamas lust att hj'lpa genom och rösta på mig?
      undermyumbrella.se/2012/april/rosta-pa-mig.ht...#comment
      Evelina 080213 Laura 091211 Filip 120114 undermyumbrella.se
    1. «
    2. ‹
    3. 269
    4. 270
    5. 271
    6. 272
    7. 273
    8. 274
    9. 275
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
      • Senaste inläggen
      • Allmänna
        • Anonym
        • Blandat
        • Hobby
        • Nöje
        • Orter/Områden
        • Religion
        • Samhälle
        • Släktforskning
        • Vikt & Hälsa
      • Föräldrar
        • 2003
        • 2004
        • 2005
        • 2006
        • 2007
        • 2008
        • 2009
        • 2010
        • 2011
        • 2012
        • Barn med speciella behov
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Skolbarn
        • Småbarn
        • Tvillingföräldrar
      • Föräldrar med funktionsnedsättning
      • Planerar barn
        • BIM-listor
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Svårt att få barn
        • Äggdonation
      • Väntar barn
        • BF - April
        • BF - Augusti
        • BF - December
        • BF - Februari
        • BF - Januari
        • BF - Juli
        • BF - Juni
        • BF - Maj
        • BF - Mars
        • BF - November
        • BF - Oktober
        • BF - September
        • Blandat
        • Grav.komplikationer
        • IVF
        • Orter/Områden
        • Tvillingar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Att göra någon arvlös
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Utstirrade
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm