Hej,
Har precis halkat in här och vet inte om det pågår någon speciell diskussion från föregående tråd, men hoppas någon kan och vill ge mig positiv feedback
Jag är gift med en man och vi har varit tillsammans i 6 1/2 år. Han har en pojk sedan tidigare som nu är 13, fyller 14 till sommaren. Vi har också en gemensam son som är 1 år och 8 månader. Efter mycket om ohc men så bestämdes det att hans pojk skulle bo hos oss på heltid.
Under dessa år tillsammans har jag tyckt att det varit jobbigt periodvis men periodvis har det också varit jättekul! Jag har tyckt väldigt mycket om pojken och på det stora hela har det funkat ok.
Nu har vi kommit in i en rejäl kris dock. Det funkar inte alls för grabben i skolan. Varken socialt med lärare och vissa elever och inte heller kunskapsmässigt. runt omkring är det också väldigt mycket negativt. Nu till MITT problem som är att mamman inte är direkt närvarande. När min man och hon separerade, flyttade hon till en ort drygt 2 mil från där vi bor vilket gjort att hon tycker sig med all rätt"lämpar" över ALLT ansvar för pojken på min man ohc mig!
Jag har funderat och funderat varför jag inte är nöjd och ständigt känner att jag inte mår bra och igår så trillade poletten ner.
Jag är FÖRBANNAD på min man. Och det för att han låtit henne komma undan jävligt enkelt och "tvingat" mig att ta mer ansvar än vad jag tycker är rättvist.
Nu till min fråga tillslut, har någon av er provat familjerådgivning för att komma tillrätta med ev problem inom familjerna? Hur var det och vad gav det för resultat?
Hur lång tid tar det innan man får tid inom kommunen?
Tack för svar