Startsidan
  • Logga in med Facebook
Logga in automatiskt
Glömt ditt lösenord?
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Medlemstrådar
  • Anonym
  • När det är jobbigt att vara styvförälder...Del 8
Anonym - Medlemstrådar
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Anonym
Medlemstrådar
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

När det är jobbigt att vara styvförälder...Del 8

Fre 26 feb 2010 14:27 Läst 14639 gånger Totalt 385 svar
    Anonym (Tezz)
    Visa endast
    Fortsättningstråd. Den andra tråden stängs snart.. Nu fortsätter vi här istället...

Länk till tråd 7 www.familjeliv.se/Forum-4-118/m49095818.html

Länk till tråd 6 www.familjeliv.se/Forum-11-308/m47300099.html

Länk till tråd 5 www.familjeliv.se/Forum-11-308/m44525948.html

Länk till tråd 4 www.familjeliv.se/Forum-11-308/m42088234.html

Länk till tråd 3 www.familjeliv.se/Forum-4-118/m38932345.html
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 32
    4. 33
    5. 34
    6. 35
    7. 36
    8. 37
    9. 38
    10. ›
    11. »
    1. cc Kitty
      Visa endast
      Fre 1 jul 2011 15:38
      Hmm.....makens advokat tyckte att vi behövde få det bekräftat att moderskapet varit medveten om vad hon sänt för sms så maken skickade en frågan om det stämde att han inte skulle komma med flickan idag.......

svar : nada svar

Det måste vara detta tingsrätten klassar som ett bra samarbete och en bra komunikation mellan föräldrarna
    2. cc Kitty
      Visa endast
      Fre 1 jul 2011 17:34
      Samarbetet blir bara bättre och bättre....hmm...maken och flickan skulle hämta pizzor från pizzerian och gissa vem som kliver ur dörren då.....just det, moderskapet.
      Tror ni att hon ens bemödade sig med att heja? nä, just det, hon låtsades inte som dom fanns ens.....tragiskt är bara förnamnet.
    3. cc Kitty
      Visa endast
      Tis 5 jul 2011 09:33
      Igår fick maken och flickan besök av medlaren som tingrätten utsett, en opartisk medlare som kommer 15 mil härifrån.
      Första samtalet hade hon med mamman och efteråt skulle hon prata med pappan och sist flickan, resultatet blev helt otroligt bra för flickans del.....om nu tingsrätten gör som dom själva sagt, dom har sagt att dom tillsätter en medlare som ska lämna ett utlåtande om flickans framtid och som ska avgöra vem av föräldrarna som kan tillgodose flickans behov både vad det gäller personliga saker i hemmet, trygghet och kärlek.
      Eftersom mamman inte alls varit välvilligt inställd när hon var där utan bara gått på om att hon minst skulle ha tillbaka varannan vecka oavsett vad flickan ville och när hon fick se flickans rum där, ett litet skyffe som nästan bara rymmer en säng och ett litet skrivbord och lite gosedjur.
      Sen kom hon hit till ett välstädat prydligt hem med lika välstädad prydlig tomt, pappan som utstrålar värme och kärlek och flickan som verkligen visar både i blick och tal att hon litar fullständigt på oss och känner en enorm kärlek till oss. Hemmet hade allt ett barn kan önska tyckte medlaren och när hon blev visad till flickans rum så fick hon känslan av att det bodde ett barn där som var minst 5 år äldre än i rummet hos mamman.
      Hos mamman finns en liten barnkammare, här finns ett rum som motsvarar den lilla dam hon faktisk är om man lär känna sitt barn, hon har datorn på skrivbordet, en bokhylla full med prydnadssaker, böcker, filmer och TVspel, TV och DVD. Rummet är välstädat och flickan är stolt över att faktiskt ha fixat och ordnat själv därinne så att hon har ett mysigt tonårsrum istället för barnkammare med nallar och dockor.
      Medlaren gav förslag på hur hon skulle kunna medla mellan mor och dotter och ringde upp mamman om sina förslag som var att mamman ska ta med sig flickan med en inbjuden kompis 3 lördagar på raken till äventyrsbad, hon ska vara delaktig i badlekarna och visa glädje med barnet, medlaren kommer att kontakta flickan och pappan efter varje badtillfälle för att se hur det gått.
      Dessuton kommer medlaren att lämna in till tingsrätten att mamman bör få MAX varannan helg när helgumgänge kommer igång och att det måste ske i flickans takt, hon får dessutom inte smaka en droppe alkohol under tiden flickan är hos henne och vill flickan hem till oss i förtid så måste mamman låta henne ringa pappa annars förlorar hon även umgänget i framtiden.
      Jösses!!! säger jag bara. varför kunde dom inte kopplat in den här kvinnan från början? Så mycket lidande för så många som kunde sparats för att inte tala om pengar, det är ju just det här flickan har velat ha från början och just detta som mamman lovade henne i telefonen 1/11 -10
      Det ska bli spännande att få slutdomen nu, men vi törs inte riktigt ropa hej innan flickan är helt i hamn, men en halv seger känns det i alla fall som.

Jo föresten, medlaren påpekade med glimten i ögat "inte tycker jag att det här verkar vara en sekt" mamman har suttit och pratat ner mig och pappan i över en timme och trodde att hon hade medlaren runt fingret som alla andra, här hörde hon inte ett ont ord om mamman och just detta tror jag blev mammans nederlag.
    4. cc Kitty
      Visa endast
      Sön 10 jul 2011 16:47
      Första badtillfället är nu avverkat och flickan har haft roligt, mamman har varit aktivt delaktig i aktiviteterna på badet men med gråten i halsen berättar flickan att känslolösheten fortfarande finns där.
      Inga varma kramar eller ens en blick som kunde tala om för henne att hon varit både älskad och saknad, vi får se hur dom andra tillfällena avlöper, hoppas människan nogonstans ifrån djupet av sig själv kan plocka fram någon sorts moderskänslor
    5. cc Kitty
      Visa endast
      Mån 11 jul 2011 18:16
      Så har nu moderskapet visat vilka enorma moderskänslor....eller snarare brist på dessa hon har.
      Hon kom för att hämta storasyster och lilltjejen går mot bilen avvaktande för att vänta på att mamman ska kliva ur, men se det gjorde hon inte, hon vinkade inte ens till henne trots att flickan står snett bakom bilen. När hon skulle åka så hejade hon inte ens på flickan när hon passerade bredvid henne, fy fan säger jag bara.....varför i helvete ska flickan tvingas till umgänge under såna här förhållanden?
    6. Anonym (Tezz) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tors 14 jul 2011 17:56

X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
      Så har nu moderskapet visat vilka enorma moderskänslor....eller snarare brist på dessa hon har.
      Hon kom för att hämta storasyster och lilltjejen går mot bilen avvaktande för att vänta på att mamman ska kliva ur, men se det gjorde hon inte, hon vinkade inte ens till henne trots att flickan står snett bakom bilen. När hon skulle åka så hejade hon inte ens på flickan när hon passerade bredvid henne, fy fan säger jag bara.....varför i helvete ska flickan tvingas till umgänge under såna här förhållanden?

Första badtillfället är nu avverkat och flickan har haft roligt, mamman har varit aktivt delaktig i aktiviteterna på badet men med gråten i halsen berättar flickan att känslolösheten fortfarande finns där.
      Inga varma kramar eller ens en blick som kunde tala om för henne att hon varit både älskad och saknad, vi får se hur dom andra tillfällena avlöper, hoppas människan nogonstans ifrån djupet av sig själv kan plocka fram någon sorts moderskänslor

Igår fick maken och flickan besök av medlaren som tingrätten utsett, en opartisk medlare som kommer 15 mil härifrån.
      Första samtalet hade hon med mamman och efteråt skulle hon prata med pappan och sist flickan, resultatet blev helt otroligt bra för flickans del.....om nu tingsrätten gör som dom själva sagt, dom har sagt att dom tillsätter en medlare som ska lämna ett utlåtande om flickans framtid och som ska avgöra vem av föräldrarna som kan tillgodose flickans behov både vad det gäller personliga saker i hemmet, trygghet och kärlek.
      Eftersom mamman inte alls varit välvilligt inställd när hon var där utan bara gått på om att hon minst skulle ha tillbaka varannan vecka oavsett vad flickan ville och när hon fick se flickans rum där, ett litet skyffe som nästan bara rymmer en säng och ett litet skrivbord och lite gosedjur.
      Sen kom hon hit till ett välstädat prydligt hem med lika välstädad prydlig tomt, pappan som utstrålar värme och kärlek och flickan som verkligen visar både i blick och tal att hon litar fullständigt på oss och känner en enorm kärlek till oss. Hemmet hade allt ett barn kan önska tyckte medlaren och när hon blev visad till flickans rum så fick hon känslan av att det bodde ett barn där som var minst 5 år äldre än i rummet hos mamman.
      Hos mamman finns en liten barnkammare, här finns ett rum som motsvarar den lilla dam hon faktisk är om man lär känna sitt barn, hon har datorn på skrivbordet, en bokhylla full med prydnadssaker, böcker, filmer och TVspel, TV och DVD. Rummet är välstädat och flickan är stolt över att faktiskt ha fixat och ordnat själv därinne så att hon har ett mysigt tonårsrum istället för barnkammare med nallar och dockor.
      Medlaren gav förslag på hur hon skulle kunna medla mellan mor och dotter och ringde upp mamman om sina förslag som var att mamman ska ta med sig flickan med en inbjuden kompis 3 lördagar på raken till äventyrsbad, hon ska vara delaktig i badlekarna och visa glädje med barnet, medlaren kommer att kontakta flickan och pappan efter varje badtillfälle för att se hur det gått.
      Dessuton kommer medlaren att lämna in till tingsrätten att mamman bör få MAX varannan helg när helgumgänge kommer igång och att det måste ske i flickans takt, hon får dessutom inte smaka en droppe alkohol under tiden flickan är hos henne och vill flickan hem till oss i förtid så måste mamman låta henne ringa pappa annars förlorar hon även umgänget i framtiden.
      Jösses!!! säger jag bara. varför kunde dom inte kopplat in den här kvinnan från början? Så mycket lidande för så många som kunde sparats för att inte tala om pengar, det är ju just det här flickan har velat ha från början och just detta som mamman lovade henne i telefonen 1/11 -10
      Det ska bli spännande att få slutdomen nu, men vi törs inte riktigt ropa hej innan flickan är helt i hamn, men en halv seger känns det i alla fall som.

Jo föresten, medlaren påpekade med glimten i ögat "inte tycker jag att det här verkar vara en sekt" mamman har suttit och pratat ner mig och pappan i över en timme och trodde att hon hade medlaren runt fingret som alla andra, här hörde hon inte ett Bont ord om mamman och just detta tror jag blev mammans nederlag.

Bra att medlaren lyssnade på tjejen. Vad annat kunde man räkna me, när det gällde mamman. Bara så tragiskt för lilltjejen. Men mamman gräver ju sin egen grop så att säga.
    7. Anonym (bläh!)
      Visa endast
      Tors 14 jul 2011 20:57
      cc Kitty: Är så tråkigt att läsa om hur tjejen har det, vilken tur hon har som har er. Förstår inte hur en mamma kan bete sig på det viset mot sitt egna barn. Hoppas ni får ordning på förhållandet med medlarens hjälp. Hoppet är ju det sista som lämnar oss sägs det.
    8. cc Kitty
      Visa endast
      Fre 15 jul 2011 10:06
      cc Kitty: Är så tråkigt att läsa om hur tjejen har det, vilken tur hon har som har er. Förstår inte hur en mamma kan bete sig på det viset mot sitt egna barn. Hoppas ni får ordning på förhållandet med medlarens hjälp. Hoppet är ju det sista som lämnar oss sägs det.
      Tack......igår fyllde storasyster år och det är "mammavecka" lilltjejen fick inte ens en förfrågan om hon ville komma och äta tårta med sin syster, iofs så tror jag väl att hon skulle ha tackat nej, men mamman kunde ju ha frågat i alla fall.
      Det är just sånt här som ökar motsättningarna mellan mor o barn.
    9. Anonym (Tezz) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Fre 15 jul 2011 15:39
      Tack......igår fyllde storasyster år och det är "mammavecka" lilltjejen fick inte ens en förfrågan om hon ville komma och äta tårta med sin syster, iofs så tror jag väl att hon skulle ha tackat nej, men mamman kunde ju ha frågat i alla fall.

Så sjukt alltså. Varför kan man ju undra? Men vi vet väl svaret utan att fråga..
    10. cc Kitty
      Visa endast
      Lör 16 jul 2011 12:18

Så sjukt alltså. Varför kan man ju undra? Men vi vet väl svaret utan att fråga..
      Det blir nog så när den som är vuxen agerar mest barnsligt, detta är väl ett sätt att "straffa" tösen, men moderskapet inser inte att det är såna här "bestraffningar" som får flickan att avsky allt vad hennes mor står för.
      Idag är det andra badhelgen och vi har dåligt väder här så det blir äventyrsbadet idag igen.....vi får väl se om det går att "tvinga" fram varma och mjuka kramar ur människan, men flickan känner ju ändå om dom kommer från hjärtat så dom måste ju vara äkta och DET är hon inte kapabel till.
      Det återstår att se vad allt detta ska leda till.
    11. Anonym (Tezz) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Lör 16 jul 2011 18:25

Det blir nog så när den som är vuxen agerar mest barnsligt, detta är väl ett sätt att "straffa" tösen, men moderskapet inser inte att det är såna här "bestraffningar" som får flickan att avsky allt vad hennes mor står för.
      Idag är det andra badhelgen och vi har dåligt väder här så det blir äventyrsbadet idag igen.....vi får väl se om det går att "tvinga" fram varma och mjuka kramar ur människan, men flickan känner ju ändå om dom kommer från hjärtat så dom måste ju vara äkta och DET är hon inte kapabel till.
      Det återstår att se vad allt detta ska leda till.

Jag hoppas ju på det bästa. Men de e tur att tjejen har er. Berätta gärna hur det går! Är inne så sällan, men du kan ju maila mig. Du har ju min mailadress.
    12. Anonym (Tezz) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tors 21 jul 2011 19:07
      Igår messade jag styvdottern och frågade om hon ville komma hem till oss på fredag runt lunch,då bara jag o lillbror var hemma. Och hon svarade kanske, sa inget till min son. Sambons ex messade imorse till honom och frågade om hans son också fick komma,visst inga problem,messade hans dotter om att de va ok och frågade om dom skulle komma. De tar 3 timmar innan jag får ett svar och då blir svaret nä vi kommer inte. Så jag tänker inte försöka något mer. Jag har iallafall visat intresse.
    13. cc Kitty
      Visa endast
      Mån 15 aug 2011 10:51
      Den 16 juli var det andra badhelgen och det var dåligt väder den dagen, ca 16 grader och regn och flickan förkyld sedan förra badhelgen. När hon kliver av hos mamman så har denna inte pckat sitt för att bada den här gången heller, dessutom vill hon inte alls att dom ska åka på äventyrsbadet utan tycker att dom kan bada i havet........16 grader, regn och ett förkylt barn.
      Dessutom så var flickans styvbror, styvsyster och deras barn hos oss och hälsade på och dom ville också åka på äventyrsbadet. Till slut så gick mamman med på det och mina barn höll sig undan från flickan hela dagen men mamman gick och blängde på mina barn och var allmänt sur bara för ATT dom fanns där.
      23 juli var det sista badtillfället och samma visa att dom inte ska åka på äventyrsbadet trots att det står så i tingsrättens papper, men flickan har hela tiden haft personlig kontakt med medlaren som fått tillrättavisa mamman gång på gång.
      Den här gången hör mamman av sig till min man för att fråga när vi brukar äta middag, ca 17 får hon till svar och skickar tillbaka att då ser hon till så att flickorna är hemma tills dess, hon ville med andra ord inte ens äta med dom.
      Varje vecka kommer mamman till infarten och hämtar eller lämnar storasyster, och varje gång går lilltjejen ut för att möta henne eller vinka av henne vid mammans bil, inte en enda gång har mamman bemödat sig med att kliva ur bilen för att krama om sin dotter eller ens vinkat till henne när hon passerat med bilen på väg härifrån.
      13 och 14 augusti var det dags för dagumgänge där flickan skulle välja aktivitet. Den 6 augusti ringer mamman flickan sent på kvällen och väcker henne, kräver att hon ska stänga in sig så att dom får prata helt ostörda och när hon gjort det så försöker mamman att få henne att erkänna att vi slår henne, hon tjatar och tjatar och flickan gråter och försöker få mamman att förstå att vi aldrig någonsin ens tagit i henne hårt, mamman tror henne inte.
      Flickan får därefter ett mail från mamman som säger att dom planerat in en badcampingsemester helgen för dagumgänget och att hon vill att flickan ska förlja med på denna, hon svarar sin mamma att det står i papprena från tingsrätten att hon inte behöver sova hos sin mamma, hon skriver också att hon egentligen inte alls vill ha umgänget och att hon helst vill slippa träffa henne alls.
      13 augusti.....flickan har upprepade gånger sagt både till oss och medlaren att hon inte vill träffa sin mamma men medlaren och min man kommer överens om att flickan ska köras till mamman enligt avtalet så han inte får skit för det, min man ber flickan kliva ur bilen för att prata med sin mamma och det gör hon.
      Flickan talar om för mamman hur besviken hon är för att mamman aldrig visat några känslor och att det som gör att hon aldrig mer vill se henne är att hon ringde och väckte henne sent på kvällen för att få henne att säga att vi gör illa henne. Med dom orden så går mamman in och stänger dörren med flickan utanför.
      Min man skickade ett sms senare i lördags och undrade hur dom skulle göra på söndagen, skulle dom göra ett nytt försök?
      Hon svarade att Nej, jag vill inte tvinga henne till något hon inte vill. På kvällen skickade hon att flickan kunde höra av sig när hon vill träffa sin mamma.

Medlaren står som ett frågetecken i detta.....mamman säger sig kämpa för att få tillbaka sitt barn, men hela hennes agerande säger tvärtemot.
      Utvärdering ska ske efter denna vecka så nu håller vi tummarna hårt för enskild vårdnad och inget umgängestvång för flickan. Skolan börjar igen nästa vecka och hon måste få komma till ro nu och kunna slappna av, hela sommarlovet har blivit förstört p.g.a. umgängestvång som ändå inte blivit av och hela makens semester fick vi spendera hemma p.g.a. dessa badhelger.
    14. Anonym (Tezz) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Fre 19 aug 2011 10:25
      Den 16 juli var det andra badhelgen och det var dåligt väder den dagen, ca 16 grader och regn och flickan förkyld sedan förra badhelgen. När hon kliver av hos mamman så har denna inte pckat sitt för att bada den här gången heller, dessutom vill hon inte alls att dom ska åka på äventyrsbadet utan tycker att dom kan bada i havet........16 grader, regn och ett förkylt barn.
      Dessutom så var flickans styvbror, styvsyster och deras barn hos oss och hälsade på och dom ville också åka på äventyrsbadet. Till slut så gick mamman med på det och mina barn höll sig undan från flickan hela dagen men mamman gick och blängde på mina barn och var allmänt sur bara för ATT dom fanns där.
      23 juli var det sista badtillfället och samma visa att dom inte ska åka på äventyrsbadet trots att det står så i tingsrättens papper, men flickan har hela tiden haft personlig kontakt med medlaren som fått tillrättavisa mamman gång på gång.
      Den här gången hör mamman av sig till min man för att fråga när vi brukar äta middag, ca 17 får hon till svar och skickar tillbaka att då ser hon till så att flickorna är hemma tills dess, hon ville med andra ord inte ens äta med dom.
      Varje vecka kommer mamman till infarten och hämtar eller lämnar storasyster, och varje gång går lilltjejen ut för att möta henne eller vinka av henne vid mammans bil, inte en enda gång har mamman bemödat sig med att kliva ur bilen för att krama om sin dotter eller ens vinkat till henne när hon passerat med bilen på väg härifrån.
      13 och 14 augusti var det dags för dagumgänge där flickan skulle välja aktivitet. Den 6 augusti ringer mamman flickan sent på kvällen och väcker henne, kräver att hon ska stänga in sig så att dom får prata helt ostörda och när hon gjort det så försöker mamman att få henne att erkänna att vi slår henne, hon tjatar och tjatar och flickan gråter och försöker få mamman att förstå att vi aldrig någonsin ens tagit i henne hårt, mamman tror henne inte.
      Flickan får därefter ett mail från mamman som säger att dom planerat in en badcampingsemester helgen för dagumgänget och att hon vill att flickan ska förlja med på denna, hon svarar sin mamma att det står i papprena från tingsrätten att hon inte behöver sova hos sin mamma, hon skriver också att hon egentligen inte alls vill ha umgänget och att hon helst vill slippa träffa henne alls.
      13 augusti.....flickan har upprepade gånger sagt både till oss och medlaren att hon inte vill träffa sin mamma men medlaren och min man kommer överens om att flickan ska köras till mamman enligt avtalet så han inte får skit för det, min man ber flickan kliva ur bilen för att prata med sin mamma och det gör hon.
      Flickan talar om för mamman hur besviken hon är för att mamman aldrig visat några känslor och att det som gör att hon aldrig mer vill se henne är att hon ringde och väckte henne sent på kvällen för att få henne att säga att vi gör illa henne. Med dom orden så går mamman in och stänger dörren med flickan utanför.
      Min man skickade ett sms senare i lördags och undrade hur dom skulle göra på söndagen, skulle dom göra ett nytt försök?
      Hon svarade att Nej, jag vill inte tvinga henne till något hon inte vill. På kvällen skickade hon att flickan kunde höra av sig när hon vill träffa sin mamma.

Medlaren står som ett frågetecken i detta.....mamman säger sig kämpa för att få tillbaka sitt barn, men hela hennes agerande säger tvärtemot.
      Utvärdering ska ske efter denna vecka så nu håller vi tummarna hårt för enskild vårdnad och inget umgängestvång för flickan. Skolan börjar igen nästa vecka och hon måste få komma till ro nu och kunna slappna av, hela sommarlovet har blivit förstört p.g.a. umgängestvång som ändå inte blivit av och hela makens semester fick vi spendera hemma p.g.a. dessa badhelger.
      Hoppas att ni får EV så att flickan får lugn o ro idet hela. Korkad mamma helt enkelt.
    15. cc Kitty
      Visa endast
      Tis 8 nov 2011 14:23
      2½ månad har gått och inte har det stått still i alla fall. Utfallet blev tyvärr inte ev, men hade rollerna varit ombytta så skulle nog moderskapet suttit med ev nu.
      Enligt avtalet så skulle det vara en mjukstart med en natt varannan helg för att senare bli fr-sö varannan helg. Helgerna med en natt gick väl sisådär utan större problem, dom kom inte förrän det skulle vara två nätter.
      Flickan ringer hem runt 22 tiden för att säga godnatt till mig och pappan varpå moderskapet får ett rabiat utbrott, skäller ut flickan och skickar en massa otrevliga sms hit om att vi inte skulle tvinga flickan att ringa oss.
      På lördagen var vi förberedda på att flickan INTE skulle våga ringa, men det gjorde hon och samma visa igen sånär som på att VI inte fick några sms, däremot så ringer flickan 23.30 och gråter, hon vill hem och vi förklarar att vi inte bara kan åka och hämta henne, vi talar om att hon måste prata med sin mamma först om det är ok.
      Knappt 10 minuter senare så ringer flickan igen, nu har mamman kastat ut en dyngtrött, ledsen och rädd 9 åring mitt i natten med orden -Hejdå och kom aldrig hit igen!! och därefter dragit igen dörren efter flickan.
      Vi hade avgett ett löfte till medlaren att inte anmäla moderskapet flera gånger så vi fick kontakta henne på en gång istället, hon ställde in nästkommande umgängeshelg och helgerna efter det har moderskapet valt att inte hämta henne alls eller ens höra av sig.
      Till saken den där natten hör att moderskapet som annars är så duktig på att skicka sms inte hörde av sig alls till pappan ens för att försäkra sig OM att vi skulle hämta upp flickan, inte ett ord har vi hört från henne.
      Mottagningsgruppen på soc hörde av sig veckan efter, dom hade fått in en orosanmälan från skolan där flickan lättat sig om helgens händelse (tack o lov!)
      Förra veckan ringde dom igen, denna gång för att dom fått in en orosanmälan om den äldsta flickan, mamman har gjort det som alla insatta sagt hela tiden......hennes enda chans att ta sig ur alla lögnerna utan att behöva skämmas.
      Soc ansåg att lilltjejen inte är högprioriterad eftersom hon är i tryggt förvar hos oss, däremot skall det tillsättas en handläggare snarast åt den äldre som inte bör vara hos moderskapet varannan vecka som nu.
      Och jag som trodde eländet var över nu......det här är starten på andra ronden.....
    1. «
    2. ‹
    3. 32
    4. 33
    5. 34
    6. 35
    7. 36
    8. 37
    9. 38
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Inte medlem? Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Stort test av febertermometrar.

Gravidkalendern Följ graviditeten, vecka för vecka.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Fråga experten

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Helena är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Lena är förlossningsspecialist. I samarbete med Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Sverigemamman 2011

En rapport från 9000 svenska mammor

Maximera din pension.

Carina Blomberg är trygghetsekonom på AMF och svarar här på dina frågor om pension.

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
      • Senaste inläggen
      • Allmänna
        • Anonym
        • Blandat
        • Hobby
        • Nöje
        • Orter/Områden
        • Religion
        • Samhälle
        • Släktforskning
        • Vikt & Hälsa
      • Föräldrar
        • 2003
        • 2004
        • 2005
        • 2006
        • 2007
        • 2008
        • 2009
        • 2010
        • 2011
        • Barn med speciella behov
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Skolbarn
        • Småbarn
        • Tvillingföräldrar
      • Föräldrar med funktionsnedsättning
      • Planerar barn
        • BIM-listor
        • Blandat
        • Ort/Område
        • Svårt att få barn
        • Äggdonation
      • Väntar barn
        • BF - April
        • BF - Augusti
        • BF - December
        • BF - Februari
        • BF - Januari
        • BF - Juli
        • BF - Juni
        • BF - Maj
        • BF - Mars
        • BF - November
        • BF - Oktober
        • BF - September
        • Blandat
        • Grav.komplikationer
        • IVF
        • Orter/Områden
        • Tvillingar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Fler som skrattar och tjockisars klädval?
    • Kom hem från jobbet, hittade mannen med HANS ex! :'(
    • Ge mig EN bra anledning till abort
    • Min dotter stal massa godis från affären!
    • Sexuellt svartsjuk på våran katt
    • Gett min son fel ersättning i 3 veckor!!!!!
    • Hur ser soc på detta? Långt
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Mama Elle
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
    • Från cup till dl
  • Mest sedda klippen
    • MOV09244.MP4

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm