mady skrev 2010-02-26 11:07:46 följande:
sån test har vi aldrig gjort, hä'r är det No och sprirometri regelbundet, vi kör peff varjedag och för astmadagbok. Vi har en mycket komptent men ack så klinisk doktor saknar ett stort team och önskar ibland eller alltid att få åka bort till ett stort och bra team och de får J som ett vitt blad, vad har missats. Min tös började medicineras vid tre månaders ålder och har sen dess inte varit utan medicin en dag, tror heller aldrig att hon haft en symptomfri dag.Har de provat Xolair på din son?Har ni fler barn? Berätta gärna mer om er här stöter och blöter vi allt mycket sjukdom men tyvärr rasar en del andra relationer på vägen vilket vi oxå tar här, en del av oss föräldrar har egyet hälsostrul fysiskt och psykiskt så den är utlämnande.Vad för typ av peff har din son? Vad blåser han normalt? Vi har en vit plastpeff "pocketpeak" hade tidigare en blå för barn. Har även haft den långa med en toarulle i...
Vad jobbigt ni måste ha haft det/ har fortfarande.
Vi har tre barn i familjen, det är min son då, han är 8 år och har sin svåra astma, sen har vi sambons son som är 9 och han har neuropsykiatriska funktionshinder ( ADHD, asperger, tourettes och ocd) Sen har vi Ella gemensamt och hon blir 2 år i sommar. Jag har astma, dock inte svår samt pälsdjursallergi. Sambon har ADHD. Vi brukar ibland skoja lite om att Ellas gener inte är de bästa, ja ibland måste man kunna skoja även om jobbiga saker.
Du undrade lite om vilken PEFmätare vi har. Den heter Mini Wright Peak flow meter(det står så på den) Den är grå med vitt munstycke. Vi har inte haft den så länge och har bara kunnat mäta när han är dålig. Medel ligger just nu på 160. Hur ser det ut för din dotter?
Idag fick vi tid för nya blodprover då han har varit så trött på sista tiden. Vi ska dit på torsdag. Han får ta alla sina blodprover på smärtenheten då han behöver ha lugnande medel för att kunna ta blodprov. Efter en olycka på Rhodos så är han skräckslagen för blodprover (nålar)
Nej vi har inte fått prova Xoliar, är det en ny medicin?