Ojojoj....jag skulle kunna skriva en roman, känns det som.
Först - joo, lungdoktorn (numer har vi en sån, nämligen) nämnde nåt om långtidsantibiotika men vi skulle avvakta. Jag ska lyfta detta så snart jag bara kan få komma på ett möte med henne. Hon arbetar bara vissa dagar och är mäkta poppis person. En tanke som slår mej är ju att pencillin gör individen ÄNNU svagare, att immunförsvaret får en törn av detta. Och då känns det som pest eller kolera. Frågar därför: har Myran och Luddet haft FÄRRE infektioenr mha långtidsantibiotikan eller är det liksom hugget som stucket? Märker ni av att infektionerna blir lindrigare? Biverkningar? Hoppas ni pallar att svara....
Har bestämt mej för att gå på långskott och be om en ailos OCKSÅ, alltså behålla aeroneben (för den är så jävla lätt att ta med!!) eller lämna den och ha ailos. Den är ju som sagt robust och stabil. Morrisey i min andra tråd om just jobbiga barn att inhalera pratade om Pariboy - ett namn som dyker upp när man undrar vad vi kör med hemma. Den är ju nättare än ailosen men har väl samma princip, om jag inte fattat det hela fel.
Nu går jag mest och hönsar över om L:s slem ska leda till en såndär skön grogrund för bakterier och så är vi där igen. Han har fan inte varit frisk många dagar denna hösten...så jävla jobbigt! Och oron!! Han blir ju så jävla kass varje gång.
Stödfamilj - AAAH!! Dom är så fina! Inget är klart ännu men L har lånats ut till dom i tisdags natt och allt hade gått bra som tusan. Kommunen är mitt uppe i en utredning och allt mals så långsamt. Dom är unga 23 och 25, bor på landet i ett sjukt oanpassat hus för en handikappad, har världens största hjärtan och en lyssnar på metal, den andra går i kyrkan. Bra kombo, själv älskar jag metal men har slutat tro att Gud finns. L kan gott få lite sakralt till sinnes. Allt som berikar är gott! Dom har inga barn (mmm...inte bra), men vid frågan om vad som händer när bebi kommer - blir L ointressant då - svarar man att "då är ju L en av oss". Typ helt naturligt.
Tjejen har haft en syster som dog för 10 år sen som var gravt cp-skadad men väldigt "med" och förstod massor. Hon dog då hon var tolv år gammal. Tjejen har inte vuxit med sin syster, då förhållande i familjen var jobbiga och mamman lämnade systern till en adoptivfamilj. "Min" stödtjej var ofta och hälsade på sin syster som hade en fröken på L:s dagis som stödfamilj. Fan, det är så lustigt.....på L:s korttids så fanns systern där också. Så den pesrsonalen som jobbat där länge vet precis vem både stödtjejen och hennes syster är/var.
Dom har massor av idéer (får väl säga att det nog mest är tjejen som är initiativrik men han är så mjuk och fin, hennes man). Dom är båda scoutledare och frågade en gång "tror du L gillar att sitta vid elden och grilla korv?" -"Eeehhh....mjaeu, det gör han nog". Hallå!? Jag har aldrig ens tänkt tanken att dra iväg med L och grilla korv. Det verkar ju....jobbigt....eller? Fatta vilka sköna folks!!! Och tjejen frågade trots min obotliga ateism om det kunde gå för sej att L följde med till kyrkan när dom har gudstjänst och sjunger. Men jaaaa! Fan vad coolt. L gillar akustik, färger och sång. Kyrka är ju king!
Sen är det ju det med logistiken. Matstol, tillexempel. L har TRE matstolar. Vill ju att stödisarna ska ha en också, men enligt en annan mamma på L:s knasdagis så får man inte det. Sånt är skit. Och lite annat som duschstol och så...mern det ska bli ett möte med mej, stödisarna och kommunen så då får vi lyfta detta spörsmål. Kan nämna att jag pratat med Lpappan och L, han och jag var ute hos dom en söndag för ett tag sedan - kan ju inte bestämma över huvudet på honom även om jag har enskild vårdnad etc men det är viktigt att han får vara med och ta del av det som rör L. När detta ska ske har jag ingen aning om....vi får hoppas att det blir i januari. Dom ska börja med två dagar i månaden (L är på korttids när han är frisk 4 dagar i måbnaden). Det innebär att han kommer vara hemma med mej lite mer nu igen men det gör absolut ingenting. Om dom är så sköna som dom ju faktiskt verkar kommer det kanske generarea mer energi till mej och jag behöver inte gå omkring och oroa mej för att han inte har det bra.
Nu börjar jag bli långrandis....
Myran: det där tog sin modiga tid. Fattade man inte det innan, för typ 1,5 år sen att Myran behöver hjälp på nätterna också?!? Eller vaddå...måste vara mer än ett och ett halvt år. Antar att mycket hänt i ert hem sen jag var där sist. Anpassat i badrum, traverser etc....och assistent-rekrytering. Avundas er inte. Faaan vad tufft det där. Man vill ju liksom ha nåt perfekt! Men gud vad skönt att hon äntligen fått lite fler timmar. Man går under utan hjälp annars!
Nu blir det ben&jerry. strawberry cheezecake. och daim.