Idag skickade vi in våra levnadsberättelser!!!!!!!!!!
Så nu är det bara att vänta tills han hör av sig om tider för interjuver, så spännande. men nervöst för vilka frågor som ska komma mm
Vår utredare startade med besök och fika i vårt hem, och nu när vi skickat in berättelserna så avgör han efter det hur många interjuver vi ska gå på, beroende på hur utförligt och ingående vi skrivit. Har man tex skrivit mindre får man gå på fler interjuver osv.
En hemutredning tar ca 4-6 månader totalt, så innan sommaren hoppas jag att vi är klara
Ang det Ni pratar om vänner som man tappar kontakten med som fått barn.....
Jag har haft/har en jättejobbig period där alla mina vänner nu fått sitt första barn eller är gravida just nu. Kvar står jag och min man utan barn.....
Från att tidigare varit uppbokade varje helg men vänner på middagar, fester mm ekar nu almanackan tom (nästan). Jag hör av mig till mina väninnor, ringer, mailar men känner inte att jag får något gensvar då dom är fullt upptagna med sina nyfödda och sina graviditer. Och om vi träffas är det då det enda dom pratar om och ytrymme för något annat än deras små barn finns inte.
Jag och min man trivs ypperligt tillsammans bara vi men såklart saknar man sina vänner och allt det sociala.
Som referenter uppgav vi våra två syskon som har 3 barn vardera + vänner med 1 barn och 1 som föds i dagarna, som en gång var oss väldigt nära men efter deras första barn tappade vi nästan all kontakt. Vi försöker att hålla någon slags kontakt vid liv men det är svårt, och nu då dom får sitt andra antar jag att kontakten blir noll......Men, dom känner oss väldigt väl och jag hoppas att dom talar gott för oss i vilket fall.