Ålen: nej vi har också en öppen ansökan till ospecificerat barnhem, har inte fått besked om vilka som vill ha nya ansökningar ännu.
Läkartiden är smart att boka redan nu. Det är ett relativt enkelt läkarintyg som ni får mall på i PM3 samt vi tänkte även skaffa ett HIV-intyg fast det inte behövs till alla barnhemmen (men ca hälften). Det vore så retligt om vi inte gjorde det och sen visar sig att vi behöver det ändå. Och ni ska stå med båda två på samma intyg (både friskhetstintyget och HIV) så ni behöver boka en tid då ni kan båda två.
Utdraget från stadsarkivet behövde jag för min födelseförsamling har inte längre hand om sin egen födelse- och dopbok, men maken fick sin på 3 dagar eftersom det var ett lokalt arkiv. Mer specifik info om vad som ska stå i det finns i PM3.
Det känns inte så mycket faktiskt, bara 19 punkter varav vi inte behöver några stycken (har inga adoptivbarn sedan tidigare och är inte skilda till exempel) och passfoton och presentationsfoton går ju rätt så snabbt att fixa.
Inboxa mig gärna om du vill veta något mer!