Simba: De har ändrat förfarandet lite i Colombia. Innan väntade man i sverige-kön innan något barnhem hörde av sig och ville ha fler ansökningar. Nu får man istället samla papper och vänta en andra gång hos deras kontaktperson i Colombia innan barnhemmen hör av sig och vill ha fler ansökningar. Tydligen tog det för lång tid att samla papper så barnhemmen vill ha det så för att det ska gå snabbare när de väl vill ha nya ansökningar. Så förmodligen så har ett helt gäng par fått börja samla papper nu så att det ligger en liten hög och väntar hos kontaktpersonen i Colombia sen. Jag vet inte hur urvalet sen ser ut hos kontaktpersonen, om det går strikt efter turordning eller något annat, men jag tänkte att vi får fråga ordentligt när vi får i väg våra papper. Vi har äntligen samlat ihop alla dokument nu, så i helgen ska jag bara färdigställa våra presentationsfoton och på måndag går kopiorna till AC för granskning! Lääääängtar tills nästa faktura kommer!
Ha en skön helg på er! Idag ska jag gå på en föreläsning om adoptivbarn på BVC och barns språkutveckling som föreningen "Vi adoptivföräldrar" anordnar, ska bli kul att träffa andra och se om de har några barn med sig! (hoppas, hoppas, hoppas...)