Vi befinner oss i Nairobi sedan den 26/9-09, räkna med att maten kostar ungefär som i Sverige (något billigare-något dyrare beror på vad & vart man handlar), boendet varierar stort beroende på vart man samt stl. Vi bor i en "etta" dvs vardagsrum, sovrum, kök, toa, kostar nästan 5000kr i mån, behöver man it kostar det ca 500kr/mån då använder vi det trådlösa som finns där vi bor, finns annat alternativ också (kontantkorts variant om man surfar lite.) Kläder, blöjor, ersättning/välling & annat man behöver kostar mer eller lika som hemma. Transporter är däremot mkt billigt, vi åker alltid taxi det känns & är troligtvis säkrast, annars finns buss & matatus att åka, men man skall helst undvika buss/matatus då man åker med barn då det ofta sker allvarliga olyckor på det mkt trafikerade vägarna, därav väljer vi taxi & betalar lite mer.
Vi hyrde inte ut vårat hus, kände inte för att ha okända boendes så länge i våra möbler osv, så vi står med minst sagt dubbla kostnader nu, tur att jag kunde fortsätta mina studier annars hade det inte gått utan att ha hyrt ut huset.
Ang. Kenyalistan så ansöker man på yahoo.
Tror jag fick med det mesta nu.