Ja, vi har haft en otrolig tur! Fast, det har gått ungefär så fort för alla, så vi är inte unika det är vi inte. Nu i år har det väl dock segat ned lite med trasslet med domstolsstängningen för alla barn med okänd bakgrund som var i våras, så just nu tror jag att det ligger på en 8-10 mån-någonting i väntan på bb och sen ca 3 mån väntan på resa. Fast det var ju för familjerna som skickade _innan_ stoppet som var, de som skickat efter skulle jag tro att det går snabbare för eftersom det inte skickades några nya papper medan det var stopp, så det har inte bunkrats upp en massa handlingar. Ja, så vitt jag vet då.
Nej, papperssamlandet är inte mycket att tala om! Alltså, det är en hel del förstås, men det mesta ska vara total färskvara och är man bara noggrann, organiserad och "på" så att man verkligen varje dag gör så mycket som man bara kan, så går det fort! Vi hade alla våra papper klara för NP på fem arbetsdagar. Sen tog vi korten medan papperen gick igenom NP och UD. Korten kan man förstås börja förbereda under sommaren, men de är inte fler, bara åtta stycken, än att man kan ta allihop när det är dags.
X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Oj! Då gick det ju verkligen undan för er! Var papperssamlandet stort och massivt? Finns det några saker vi kan förbereda med redan i början av sommaren tror du? Svara bara om du vill!