X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Har hört om fall där tonåringar eller vuxna upptäckt att de är adopterade och hamnat i kris. Har själv adopterat ett spädbarn där det inte går att se på utsidan att hon är adopterad. Har placerat ett foto på biologiska mamman på byrån bland övriga familjebilderna. När dottern kommer till åldern där hon frågar om hur hon blev till finns detta kort att peka och och prata om. Om hon vet detta redan som liten kan hon fråga mer efterhand som hon växer och utvecklas. Tänker att vi tillsammans får lära oss vad det betyder att vara adoptivfamilj så länge vi lever.
Fin tanke, tror du har rätt och
vet att jag själv skulle uppskattat det om mina föräldrar haft ett kort på min mor och gjort henne till en naturlig del av vår familj.
Jag har iofs "alltid" vetat att jag är adopterad, men hade absolut gärna velat veta mer om henne o. definitivt betydligt tidigare än vad som blev fallet.
Mina biologiska syskon och deras familjer är en del av det som ä r min familj idag, och jag älskar dem. Hade vår mor varit en naturlig del av min a-familjs liv ifrån början hade vi antagligen setts betydligt tidigare o. förlorat mindre tid av varandras liv.