Hejsan,
Jag är nybliven tvåbarnsmor och har med anledning av det nya barnets födelse blivit kontaktad av ett antal försäkringsbolag. Jag har bestämt mig för att teckna trygg-hansas barnförsäkring för mitt minsta barn och skulle vilja byta från Skandia till TH även för det äldre. (Anledningen till det är främst möjligheten att teckna vidareförsäkring som vuxen utan hälsoprövning, då dessa ser ut att spåra ur mer och mer)
Min son har lite känslig hud och jag brukar smörja in honom med receptfri hudkräm efter bad för att han inte ska bli torr. Jag behöver inte smörja honom varje dag och han är inte ett "eksembarn", men hans hud behöver LITE extra vård. Jag har vid två tillfällen fått mild cortisonkräm på recept från barnavårdscentralen (samma salva kan köpas receptfritt, så receptet har mest tjänat till rabatterat pris).
Jag förstår att jag bör ta upp detta i hälsoprövningen, men jag förstår inte varför det ska kunna ge undantag som försäkringssäljaren påstod. Jag behöver ju inte ta upp i min egen försäkring att jag smörjer mig efter jag duschat.
Hur resonerar försäkringsbolaget kring torr hud / mycket milt eksem?
Tacksam för en liten förklaring