Nu har jag provat min! Utvärderingen hittills:
+ Den var inte så svår att sätta in som jag trodde! Det säger liksom bara schvupps...
+ Inget läckage någon av nätterna! (Annars har jag ju haft binda nattetid, och det rinner ju lätt vid sidan om eller bakåt)
+ Det går att ha den länge, ingen panik om det går fler än fyra timmar mellan bytena (med tampong blir jag lätt stressad när timmarna går)
+ Ingen risk att stå utan mensskydd under pågående mens! Den förvaras ju där den används, mkt fiffigt!
+ Så småningom en ekonomisk besparing!
- Ja, det kladdar ju en del! Det som jag tömmer ut i toalettskålen hamnar lätt kvar i kröken så att jag behöver borsta (detta kan väl räknas till ett i-landsproblem...). Men varför anses mensblod vara så äckligt? Det är ju inte äckligt var, precis! Nå, tamponger och bindor blir ju också blodiga, så skillnaden är itne så stor.
- Den har läckt två gånger, båda gångerna har jag nog inte fått upp den tillräckligt långt.
- Det kan vara lite lurigt att få tag i tappen om jag har blöta fingrar. Då får jag torka dem (inte så svårt).
- Det kan kännas lite precis vid uttagandet, men det kanske går att "vika" den även på utvägen?
På det hela taget ett lyft!! Det är helt klart en produkt som underlättar min vardag. Att den kommer att vara intjänad efter ungefär ett halvår och är bra för miljön gör det heöa ännu bättre. Rekommenderas!