Jag funderar allvarligt på att beställa en också, men oavsett vad nån säger så är mens det vidrigaste man får genomgå tycker jag och det spelar ingen roll hur man går tillväga när den väl kommer. Det är lika jobbigt oavsett.
Enda anledningen till varför jag är villig att prova är för att slippa byta så ofta (även om jag byter rätt sällan, typ 3 ggr per dag) och slippa det förbannade prasslet från bindorna. Känns som man har blöja på sig och det låter, är obekvämt etc. Listan kan göras tre mil lång på hur jobbigt det är att det här finns... Förstår det verkligen inte.
Jag hoppas det kommer funka, men jag tvivlar. Överallt står det att man lär känna sin kropp mer yadi ladi da... Jag är inte intresserad. Kvinnokroppen går inte att acceptera för min del, men om detta kan underlätta, man slipper prassel och all plast till sopberget så är det värt att prova.
Annars föredrar jag tamponger, men ibland läcker även dem trots att de inte ens är fyllda. Det hände mig igår (har äckelpäckelveckan nu) och då tvingas jag ta på mig blöjan (a.k.a. always ultra med vingar).
Ursäkta om jag låter alldeles för negativ, men det är så jag är gällande kvinnans biologi. Ska nog beställa en m-kopp rätt snart och prova. Jag hoppas att det är värt det och att man kan glömma bort skiten (förutom mensvärken som självklart ska påminna en att den finns där).