Jag är 45 år gammal. Har fyra barn som är 18, 20, 22 och 23. Det är en enorm skillnad i ekonomin idag mot när de var små. Jag fick barn relativt tidigt och koncentrerat men hade hunnit skaffa mig en högskoleutbildning innan dess.
Nu har jag i och för sig valt lite annorlunda lösningar i perioder med barnen men fram tills min yngste var nästen fem år så var jag hemma på heltid med barnen. Vi levde då helt och hållet på min mans lön som var okay men inte jättehög. Vi levde under existensminimum under flera år. Trots det var det en fantastisk tid!
Jag har de senaste 13 åren "gjort karriär" om man nu kan uttrycka det så. Jag har haft förmånen att få ha arbeten som varit oerhört givande och som gett mig möjlighet att utvecklas och gå vidare i olika former av chefspositioner.
Idag har jag en hög lön, bara ett barn kvar hemma. Visserligen läser mina tre äldsta på universitet och jag stöttar dem ekonomiskt i viss mån men det är ett frivilligt val från min sida. Ville jag istället lägga pengarna på mig själv skulle jag göra det och barnen skulle acceptera det utan någon som helst protest.
Friheten både när det gäller tid och pengar är mycket trevlig men jag kan inte säga att jag på något sätt levde ett sämre liv när vi levde under existensminimum.
Jag har möjligheten att välja vad jag vill göra med min tid och mina pengar och jag måste säga att jag fortfarande gärna lägger dem på hemmet och mina barn även om det nu sker mer på distans.
Några problem som rör ekonomi och eventuellt den tid man har till sitt förfogande ser jag inte idag. Jag jobbar ganska mycket men tycker ändå att jag hinner och orkar med det jag vill göra.