slutmamma skrev 2010-04-20 08:13:03 följande:
Nu är jag väldigt irriterad Jag har fixat allt som står i min makt. Mitt sjukbidrag gick ut sista mars men redan i januari fixade jag alla papper till försäkringskassan men nu sitter jag här utan inkomst. nu har vi 700 kr i bostadsbidrag och 1030 studiebidrag och 1120 underhåll. Hyra på 5000 + el 800+ internet 300:- Jag ser verkligen fram mot sommaren. nej nu blir man soc fall. spelar ingen roll hur mycket man kämpat för att slippa kontakta dom men nu finns det ingen återvändå. Kan tillägga att jag är ensam med min son så det finna ingen annan hälft. någongång i Maj ska jag träffa försäkringskassa och aftonbladet..jag funderar hur dessa myndigheter tänker. sparka på dom som redan ligger Ni som har varit med i samma sits som jag (om det finns någon) hur gick ni till vägar? Jag har inga vänner eller släkt jag kan låna av..
jaa vad ska jag säga?? välkommen till klubben!
Min man fick inte sjukpenning, han sökte det i höstas, först i februari fick vi veta att han inte fick en öre från dom för dom anser honom som en frisk karl???? = åtgärder till hans tillfriskning får hans arb.givare stå för.
Så från 1 mars var vi tvungen att "byta" roll. jag var föräldrapenning länge så jag fick börja gå till AF o anmälde mig arb.lös så han kunde vara hemma o få pengar tänkte vi så vi kunde ha TVÅ "inkomster"
Men vad hände?
Enlig FK var han arb.lös så han får inte ersättning för han måste först anmäla sig hos AF. Vi rindeg flera ggr (tror detvar 5 ggr) o talade om att han inte var arbetslös och att han hade kvar sin anställning.
Ändå fick vi hem en brev från FK som säger att han inte får ersättn ing för han inte gick till AF.
SÅ återgigen fick vi ringa o berätta IGEN att han är INTE arbetslös och att han har kvar sin anställning.
Så vad händer nu? Jo inkomstutredning pågår.... det pågick snart 1månad....
Så IGEN är jag ensam om inkomst till huset.
Vi har 3 småbarn, hus, bil och andra räknibgar att tänka på.
Den här månad har vi ringt till FK för att höra hur det går med utredning.. det pågår fortfarande säger dom så vi får be om soc.bidrag igen.
BAh... håller på nu titta igenom räkningar.... hälften av dom kan vi inte söka pengar för.
Som tex huslån...
Bah....