Hallonröd skrev 2012-01-31 10:47:38 följande:
Herreguud...11 000...ja det är lite pengar till mat och nöjen.....verkligen......prova med 1100...då skulle jag förstå din tråd...

Och om du tycker att ni jobbar för mycket mot hur mycket ni tjänar.....tja...då får ni väl byta jobb då...eller se över era kostnader...?!
Det var ett sistnämnt förslag du kom med, att se över sina utgifter, vilket kan bli en rejäl slant eller åtminstone betydande.
11.000 är mer än tillräckligt, min åsikt, vilket jag nämnt i tidigare inlägg.
När jag tog en generell titt över min ekonomi, så upptäckte jag att elen var på tok för dyr och ändra avtal.
Hade lite dubbla abonnemang med fast och två mobila, vilket jag justera rörande internet.
Ändra barn -och hemförsäkring, bra alternativ, men lite billigare.
Fixa även så jag betala mindre i fritids-avgift eller snarare uppdatera mina inkomst-uppgifter.
Upptäckte att jag hade rätt till bostadsbidrag, fick mer och utöver vad försäkringskassans test visa.
Eftersom min dotter är skriven hos mig, visste inte att det ut-jorde skillnad, men till min glädje.
Om man är sig själv och familj närmast, så går det säkert fixa 1000:- genom att se över sin ekonomi.
Mer om man börjar handla mat med omtanke.
Övrigt så är det väl också lite rörande moraliska aspekter.
Vara skrivna på olika adresser, men bo tillsammans och få rätt till bostadsbidrag.
Inte betala TV-licens, vilket blir 2076:- per år till julklappar eller annat.
Rörande gå ned i arbets-tid eller se sig om efter nytt arbete, så kan det löna sig.
Ett jobb med OB och 14 dagar i månaden kan ge lika mycket i lön, såsom ett motsvarande arbete, fast dagtid utan OB.