Som dom flesta redan skrivit så MASSOR av bindor, från de största du kan hitta till de "normal" stora. Eller massor är väl fel ord. Jag blödde rejält sådär en 4-5 dagar kanske. Då behövs stora, sen räckte "normla" en 4 dagar sen räckte trosskydd gott o väl de sista dagarna (hade bara avslag i 2v) Så köp hem ett gäng sen får man bege sig till affären om det behövs fler. Å andra sidan bindor går väl åt förr eller senare. Så håller man sig till dom man vnligtvis köper hem är det ju ingen katastrof om det blir ngn förpackning liggandes i badrumsskåpet.
Amningsinlägg, apoteket har även en amningstopp som är helt suverän. Speciellt i början när brösten är helt gigantiska. Jag använde min hela amningsperioden ut sen (festade till det ibland med amningsbh)
Amningskupor köpte jag inte ens (de där i plast) men kanske är bra, vad vet jag.
Salvor behövdes inte heller.
Färdiglagad mat var ett måste, o en massa fikabröd (alt. ber man fikagästerna ta med bröd om man sätter på kaffe, funkar även att be gäster ta med lunch)
Annat som hade varit bra o ha hade ju varit en städerska o en kock. Allt sånt hamnar lite längre ner på att göra listan
Kan även vara bra att ha mkt nytvättat så man slipper göra annat än snusa bebis