bra och luftiga bindor! jag hade bara köt hem billigare varianter som var rätt plastiga och det klias och väldigt obehagligt när man är svullen, öm och konstant fuktig av blodet...
allt vad läckande bröst heter så är det lika bra att skita i det och ta det per tvätt för det var, åtminstonde för mig, helt omöjligt att köra med amningskupor osv sov. det läckte ju igenom och man låg ju alltid i en pöl ändå så till slut sket jag fullständigt i det
isbitar- lindade in en påse is i tyg och hade i trosorna, viket var obehagligt men efteråt så var "tyngdkänslan" och ömheten i underlivet helt väck.
till sist, glöm inte att stjäla den KORTA egentiden, det är extremt värdefullt bara att kunna sitta på toa ifred utan stress (och ibland krävs det, speciellt efter EDA) ta en dusch varje morgon osv. så om det är möjligt att få till den tiden så gör det! man blir mycket mer välfungerande och orkar mer om man får ta hand om sig själv korta stunder...
glöm inte att det är okej att be besökare ta med mat och fika osv! dom förstår nog att du itne tänker stå bland kastruller.