Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Gravid
  • Inhandla/preparera
  • Vad ska handlas hem och när och vilken summa?
Inhandla/preparera - Gravid
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Inhandla/preparera
Gravid
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Vad ska handlas hem och när och vilken summa?

Tors 18 mar 2010 11:54 Läst 5711 gånger Totalt 79 svar
    vivillblitre
    Visa endast
    Hej på er! Jag är tidigt gravid ca .6.. så jag känner ingen stress på långa vägar.. =)

Jag väntar vårt första barn och har inga som helst saker än.

Jag kommer behöva köpa allt.. (och jag vill helst köpa allt nytt, till normalpris.. inget överdrivet dyrt och inte det allra billigaste heller.. gärna med bra kvalité)

Detta är endel saker jag vet behövs:

Vagn, bilstol, babysitter, skötbord, säng, vällingflaskor, skötväska, (kläder).. m.m.

Vad behöver man mer hem.. när kan man börja våga köpa hem och vad kostar allt cirka(!!) till första barnet??

Tack för förslag!
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5. 3
    6. 4
    7. 5
    8. 6
    9. 7
    10. ›
    11. »
    1. Helene OSV
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 10:48
      Mirva skrev 2010-03-20 01:26:01 följande:
      Det skyddar inte heller mot PSD att sova nära barnet. Man ligger inte vaken hela natten och lyssnar på barnets andetag. När barnet slutar att andas så ger inte barnet ifrån sig några ljud alls, det gör däremot ett andningslarm.
      Det handlar inte om att man ska vakta barnet utan om att ett barn som samsover med sina föräldrar har ett annat sömnmönster och vaknar upp lite oftare. (dvs, de sover som de är skapta för)
      ♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
    2. Mirva
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 11:41
      Helene OSV skrev 2010-03-20 10:48:54 följande:
      Det handlar inte om att man ska vakta barnet utan om att ett barn som samsover med sina föräldrar har ett annat sömnmönster och vaknar upp lite oftare. (dvs, de sover som de är skapta för)
      Barn dör i alla fall om de samsover "säkert", "säker" samsovning är absolut ingen garanti för att barnet inte ska sluta andas. Just därför rekommenderar jag att man har ett andningslarm. www.andningslarm.se.

Det är heller inte säkert att bara lita på att man kollar att alla levande ljus är släckta när man lämnar ett rum, därför är ett brandlarm bra att ha.
    3. Helene OSV
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 11:55
      Mirva skrev 2010-03-20 11:41:06 följande:
      Barn dör i alla fall om de samsover "säkert", "säker" samsovning är absolut ingen garanti för att barnet inte ska sluta andas. Just därför rekommenderar jag att man har ett andningslarm. www.andningslarm.se.Det är heller inte säkert att bara lita på att man kollar att alla levande ljus är släckta när man lämnar ett rum, därför är ett brandlarm bra att ha.
      Men det är ingen som påstått att det är nån 100 procentig garanti, jag säger bara att säker samsovning SKYDDAR mot psd!
      Barnet är säkrare med dig än ensam!!
    4. Mirva
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 12:04
      Helene OSV skrev 2010-03-20 11:55:02 följande:
      Men det är ingen som påstått att det är nån 100 procentig garanti, jag säger bara att säker samsovning SKYDDAR mot psd! Barnet är säkrare med dig än ensam!!
      Ja det är din åsikt.
    5. vivillblitre
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 12:05
      Oj vad inlägg det har kommit in sedan jag satt vid datorn senast :) Kul!
      Det är verkligen mnga olika åsikter av vad ni tycker är viktigt och mindre viktigt att köpa hem innan barnet föds.
      Men jag har fått massor med bra tips, både att köpa innan och som jag kan vänta lite med.

Jag undrar lite vad en babybjörn är?? Är det som en bärsele eller??

Det där med andningslarm är nog något jag kommer vilja köpa. Lite som en extra trygghet.. ska in och läsa lite mer om hur det fungerar :)

Tack för era tips! :)
    6. vivillblitre
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 12:08
      Kan tillägga att vi kommer ha en spjälsäng i vårt sovrum första tiden, intill vår säng så bebisen känner vår närvaro. Tror dock inte att vi kommer ha bebis i vår säng.. inte när vi sover iaf.. H*n får ju gärna sova där med oss om vi är vakna. 
    7. Helene OSV
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 12:08
      Mirva skrev 2010-03-20 12:04:07 följande:
      Ja det är din åsikt.
      Sorry men det är ingen ÅSIKT, det är fakta!
    8. Helene OSV
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 12:14
      vivillblitre skrev 2010-03-20 12:05:55 följande:
      Jag undrar lite vad en babybjörn är?? Är det som en bärsele eller??
      Jo, det är en bärsele, en fullkomligt värdelös sådan!
      Jag hade en till första barnet men kunde inte bära mer än 10-15 minuter innan jag fick jätteont, den belastar bara längst upp på axlarna och bäbisen sitter inte bra i den heller, den typ hänger i grenen.
      Sen skaffade jag en bärsjal och kunde plötsligt bära i flera timmar. Den sprider ut tyngden över hela axlarna, ryggen och även höften och bäbisen sitter ergonomiskt. Olivia älskade den också och sov som bäst just i sjalen (det har alla tre gjort)

www.sjalbarn.se
    9. vivillblitre
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 12:37
      Helene OSV skrev 2010-03-20 12:14:38 följande:
      Jo, det är en bärsele, en fullkomligt värdelös sådan! Jag hade en till första barnet men kunde inte bära mer än 10-15 minuter innan jag fick jätteont, den belastar bara längst upp på axlarna och bäbisen sitter inte bra i den heller, den typ hänger i grenen.Sen skaffade jag en bärsjal och kunde plötsligt bära i flera timmar. Den sprider ut tyngden över hela axlarna, ryggen och även höften och bäbisen sitter ergonomiskt. Olivia älskade den också och sov som bäst just i sjalen (det har alla tre gjort)www.sjalbarn.se
      Ja, jag har himla problem med min rygg då jag har en ryggsjukdom.. så jag behöver så jämn belastning som möjligt.. så en bärsjal låter ju bättre. Men är det inte komplicerat att knyta ihop.. hur länge kan man ha bebis i en sådan?
    10. Mumin80
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 13:42
      vivillblitre skrev 2010-03-20 12:37:45 följande:
      Ja, jag har himla problem med min rygg då jag har en ryggsjukdom.. så jag behöver så jämn belastning som möjligt.. så en bärsjal låter ju bättre. Men är det inte komplicerat att knyta ihop.. hur länge kan man ha bebis i en sådan?
      Vänta tills babyn är född, prova sedan hur dom olika selarna känns, med barnet i! Det kan ju bero jättemycket på hur selen/sjalen passar din kropp, vad du trivs med, vad barnet trivs med osv.

Sedan så MÅSTE man ju inte ha en sele/sjal heller. Vagn duger bra, och har man ryggproblem så är det väl himla bra att vänja barnet vid vagnen från början. Låter inte så himla smart att vänja barnet vid att bäras överallt i den situationen...

Men däremot är sele/sjal ett bra komplement och alternativ i dom situationer NÄR du bär på barnet (vilket blir ganska mycket i synnerhet i början). Så prova dom olika alternativen. Hur funkar dom med din rygg, hur funkar dom för ditt barn, hur funkar dom i vardagen (jag använder t.ex. selen när jag gör hushållsarbete, som alternativ till att avbryta arbetet och springa in till dottern i babysittern i vardagrummet varje gång hon tappar nappen).
    11. Mirva
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 15:32
      Helene OSV skrev 2010-03-20 12:08:31 följande:
      Sorry men det är ingen ÅSIKT, det är fakta!
      Eftersom det inte finns några undersökningar som visar att risken för PSD minskar vid "säker" samsovning, så är det din åsikt, absolut inga fakta!  Det är också stört omöjligt att göra en sådan undersökning. Ett andningslarm larmar när barnet slutar andas och då finns möjlighet att rädda barnet.
    12. Mirva
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 15:36
      vivillblitre skrev 2010-03-20 12:37:45 följande:
      Jag hade en bärsjal till mitt barn, men det är lite omständligt att knyta varje gång. Skaffade sedan en Manduca, som är en superskön bärsele både för barn och bärare.
    13. vivillblitre
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 15:42
      Mirva skrev 2010-03-20 15:36:42 följande:
      Jag hade en bärsjal till mitt barn, men det är lite omständligt att knyta varje gång. Skaffade sedan en Manduca, som är en superskön bärsele både för barn och bärare.
      Okej men en Manduca.. är inte det samma sak som babybjörn? Tycker det ser lika dant ur som en bärsele när jag sökte på Google..
    14. Mirva
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 15:53
      vivillblitre skrev 2010-03-20 15:42:08 följande:
      Okej men en Manduca.. är inte det samma sak som babybjörn? Tycker det ser lika dant ur som en bärsele när jag sökte på Google..
      Det är en oerhörd skillnad. Manducan är ergonomisk både för barn och bärare. I en babybjörn hänger bara barnet på grenen, medan barnet har en mycket större sittyta i en manduca. Jag reste med min dotter till St Petersburg en månad innan tvåårsdagen, och hade bara manducan, ingen vagn. Hon sov oftast middag i manducan när vi var ute. Det var hur smidigt som helst.
    15. Mirva
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 16:39
      vivillblitre skrev 2010-03-20 15:42:08 följande:
      hittade denna jämförelse mellan babybjörn och manduca!

hippiemamman.wordpress.com/2008/08/13/babybjo.../
    16. Dellann00
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 17:32
      Här har jag en lite lista på vad som behövdes förra gången. Vissa saker hade jag behövt inser jag nu, men hade inte vett att skaffa förrän efter lång tid..dumt nog. Snål och fattig och envis, inte en bra kombination.

- Vagnen är nog det viktigaste. Barnet sover och du kan komma ut på äventyr.
      - Babyskydd är en självklarhet. Vi hyrde vårt hos Babyproffssen för 100 kr/månad. Det kunde man även ha inne som en liten gunga/vagga/sitter. Toppenbra!
      - Kläder hade vi från släkt och vänner. Första plagget vi köpte själva var nog inte förrän han var åtta månader...De små kläderna (56-62) brukar folk köpa i present och de räcker kanske en eller två månader. Så köp bara lite av det och satsa på 68 och uppåt.
      - NAGELSAX!! Jag gick över tiden två veckor och det var vassa klor som kom ut. Du vill inte att det ska bli rivsår i ansiktet på den lill* det första som händer.
      - Bepanthen! Bästa produkten på apoteket. Ovärderlig de första sex månaderna för en känslig barnrumpa.

Vi hade två sängar till vår son som han sammanlagt sov i kanske tio timmar det första året. Vi hade sagt att vi absolut inte skulle samsova, men så blev det ändå. Jobbigt men mysigt och tryggt.
      Allt annat till babyn kan vänta. Om ni dessutom har sparat pengar så kan ni då efter ett tag verkligen köpa det ni vet att ni vill ha och inte skräp.

Men tänk mer på dig själv:
      - Skön BH som inte trycker, vänta med att köpa till någon vecka efter att amningen kommit igång, de växer mer än du anar och det är viktigt att det inte trycker, då kan det bli mjölkstockning och det vill du INTE vara med om. Hade själv för liten BH och fick mjölkstockning två ggr de första fyra veckorna. Dumt nog envisades jag...
      - Amningsnapp. Är ett silikonskydd som man sätter över sina bröstvårtor om man skulle börja få sår. Här envisades jag också, tyckte inte att det kändes naturligt att ha något mellan mig och barnet. Sen hade jag sår också. Fick in bakterier i såren och drabbades av allmän blodförgifting. Var nära att dö. Men vägrade ändå skydden. När de väl kom på efter en månad av outsäglig smärta och nära-döden upplevelse var det som att bli frälst, eller nåt. KÖP innan förlossning med andra ord! Vänta INTE med att använda dem!
      - Stoora TENA skydd att ha första tiden. De är som små blöjor men får dig att känna dig trygg. Vanliga stora bindor duger inte, då måste du gå på toa flera gånger i timmen de första dagarna. På BB får man ett stort TENA direkt efteråt, och om det är den sorten de har på BB så vet man att det funkar, de kan sånt.
      - Tunika/klänning/kjol att ha första dagarna. Du vill inte visa den stora blöjan i onödan, eller något annat för den delen heller. Byxor sitter åt på fler ställen och avslöjar mer än du vill... Om du snittas kan det vara skönt att slippa linning vid ärret, då är klänning toppen.
      - Svarta eller mörka (stora) trosor att ha första tiden. Det är onödigt med vitt, eventuella fläckar försvinner inte alltid och du vill ju kunna använda dem sen också. Kom ihåg att du ska ha plats för blöjan innanför... Inte tid för string mao.

Det var nog allt. Inte mycket, men väl investerade pengar. Men, tänk på att vänta med det mesta till efteråt.
    17. Mary Jo
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 18:04
      Dellann00 skrev 2010-03-20 17:32:39 följande:
      Här har jag en lite lista på vad som behövdes förra gången. Vissa saker hade jag behövt inser jag nu, men hade inte vett att skaffa förrän efter lång tid..dumt nog. Snål och fattig och envis, inte en bra kombination.- Vagnen är nog det viktigaste. Barnet sover och du kan komma ut på äventyr.- Babyskydd är en självklarhet. Vi hyrde vårt hos Babyproffssen för 100 kr/månad. Det kunde man även ha inne som en liten gunga/vagga/sitter. Toppenbra!- Kläder hade vi från släkt och vänner. Första plagget vi köpte själva var nog inte förrän han var åtta månader...De små kläderna (56-62) brukar folk köpa i present och de räcker kanske en eller två månader. Så köp bara lite av det och satsa på 68 och uppåt.- NAGELSAX!! Jag gick över tiden två veckor och det var vassa klor som kom ut. Du vill inte att det ska bli rivsår i ansiktet på den lill* det första som händer.- Bepanthen! Bästa produkten på apoteket. Ovärderlig de första sex månaderna för en känslig barnrumpa. Vi hade två sängar till vår son som han sammanlagt sov i kanske tio timmar det första året. Vi hade sagt att vi absolut inte skulle samsova, men så blev det ändå. Jobbigt men mysigt och tryggt.Allt annat till babyn kan vänta. Om ni dessutom har sparat pengar så kan ni då efter ett tag verkligen köpa det ni vet att ni vill ha och inte skräp.Men tänk mer på dig själv:- Skön BH som inte trycker, vänta med att köpa till någon vecka efter att amningen kommit igång, de växer mer än du anar och det är viktigt att det inte trycker, då kan det bli mjölkstockning och det vill du INTE vara med om. Hade själv för liten BH och fick mjölkstockning två ggr de första fyra veckorna. Dumt nog envisades jag...- Amningsnapp. Är ett silikonskydd som man sätter över sina bröstvårtor om man skulle börja få sår. Här envisades jag också, tyckte inte att det kändes naturligt att ha något mellan mig och barnet. Sen hade jag sår också. Fick in bakterier i såren och drabbades av allmän blodförgifting. Var nära att dö. Men vägrade ändå skydden. När de väl kom på efter en månad av outsäglig smärta och nära-döden upplevelse var det som att bli frälst, eller nåt. KÖP innan förlossning med andra ord! Vänta INTE med att använda dem!- Stoora TENA skydd att ha första tiden. De är som små blöjor men får dig att känna dig trygg. Vanliga stora bindor duger inte, då måste du gå på toa flera gånger i timmen de första dagarna. På BB får man ett stort TENA direkt efteråt, och om det är den sorten de har på BB så vet man att det funkar, de kan sånt.- Tunika/klänning/kjol att ha första dagarna. Du vill inte visa den stora blöjan i onödan, eller något annat för den delen heller. Byxor sitter åt på fler ställen och avslöjar mer än du vill... Om du snittas kan det vara skönt att slippa linning vid ärret, då är klänning toppen.- Svarta eller mörka (stora) trosor att ha första tiden. Det är onödigt med vitt, eventuella fläckar försvinner inte alltid och du vill ju kunna använda dem sen också. Kom ihåg att du ska ha plats för blöjan innanför... Inte tid för string mao.Det var nog allt. Inte mycket, men väl investerade pengar. Men, tänk på att vänta med det mesta till efteråt.
      Bra lista.fast samtidigt,allt är ju olika. tex med amningsnappen,min dotter tog den inte så det är ju helt olika.  och jag behövde inte stora bindor,jo dom 2 första dagarna på bb men det hade ju dom. sen klarade jag mig med vanliga nattbindor. 'Så jag tycker att man kan köpa sånt sen. men allt annat på listan vad bra. spec trosor,långa tröjor/tunika.
    18. Knytets
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 18:26
      Helene OSV skrev 2010-03-20 12:14:38 följande:
      Jo, det är en bärsele, en fullkomligt värdelös sådan! Jag hade en till första barnet men kunde inte bära mer än 10-15 minuter innan jag fick jätteont, den belastar bara längst upp på axlarna och bäbisen sitter inte bra i den heller, den typ hänger i grenen.Sen skaffade jag en bärsjal och kunde plötsligt bära i flera timmar. Den sprider ut tyngden över hela axlarna, ryggen och även höften och bäbisen sitter ergonomiskt. Olivia älskade den också och sov som bäst just i sjalen (det har alla tre gjort)www.sjalbarn.se
      fast babybjörn finns i flera olika varianter. Den billigaste belastar enbart axlar.
      Har man problem med rygg eller vill bära längre stunder/mycket så är dom andra varianterna bättre. Där ingår ett ryggstöd som just fördelar tungen på ett bättre sätt. Och sen finns det en alldeles ny variant(som ifs inte är från nyfödd) där det är ett band längst höfterna som också hjälper till att fördela belastningen.

Jag personligen har bara provar den billgaste varianten(fast ej babybjörn men liknande) och fick också ont i ryggen efter en kortare promenad.

Så allt beror på vad man själv föredrar, men att säga att alla selar är skit är en överdrift. Finns dyrare men bättre varianter också.

Själv föredrar jag också sjal, inte knytsjal typ tråkå 5 m variant(tycker det är oerhört otympligt). Däremot dom mai tai sjalar som finns blir ju lite lättare att hantera iaf över om man är ute.
      Men sen har jag sett någon ny grej som jag iaf är jättenyfiken på och antagligen kommer prova och det är en "tubliknande" bärsjal/sele(vet ej vad man ska kalla den) men den verkar himla smidig.
      finns på www.kamcaredesign.se och heter "kmc bärtub". 
      //Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
    19. Helene OSV
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 19:14
      Knytets skrev 2010-03-20 18:26:25 följande:
      fast babybjörn finns i flera olika varianter. Den billigaste belastar enbart axlar.Har man problem med rygg eller vill bära längre stunder/mycket så är dom andra varianterna bättre. Där ingår ett ryggstöd som just fördelar tungen på ett bättre sätt. Och sen finns det en alldeles ny variant(som ifs inte är från nyfödd) där det är ett band längst höfterna som också hjälper till att fördela belastningen.Jag personligen har bara provar den billgaste varianten(fast ej babybjörn men liknande) och fick också ont i ryggen efter en kortare promenad.Så allt beror på vad man själv föredrar, men att säga att alla selar är skit är en överdrift. Finns dyrare men bättre varianter också.Själv föredrar jag också sjal, inte knytsjal typ tråkå 5 m variant(tycker det är oerhört otympligt). Däremot dom mai tai sjalar som finns blir ju lite lättare att hantera iaf över om man är ute.Men sen har jag sett någon ny grej som jag iaf är jättenyfiken på och antagligen kommer prova och det är en "tubliknande" bärsjal/sele(vet ej vad man ska kalla den) men den verkar himla smidig.finns på www.kamcaredesign.se och heter "kmc bärtub". 
      ALLA babybjörns modeller är (mer eller mindre) värdelösa ur ergonomisk synvinkel. Även om den allra nyaste är klart bättre för bäraren än den gamla så är det fortfarande sämre än alla sjalar och ergonomiska selar. Dessutom är även den helt kass för barnet. Barnet ska sitta med knäna högre upp än rumpan och det kan de inte i nån babybjörnsele.
      Men det FINNS ju ergonomiska selar om man nu inte vill ha en sjal, ergo, manduca, beco, osv.

Ang. bärtuben så är den mest till för när man sitter känguru med sina prematurbarn, det är inget man går omkring med.
      Det finns ju dock väldigt enkla sjalar också, bärpåsen tex. En sån syr man enkelt själv: www.baranara.se/sidor/barpasebeskr.html
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5. 3
    6. 4
    7. 5
    8. 6
    9. 7
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
      • Senaste inläggen
      • 40+
      • Andra trimestern
      • Arbetslivet
      • Ensam gravid
      • Fosterdiagnostik
      • Fosterutveckling
      • Förlossning
      • Förlossningsrädsla
      • Första barnet
      • Första trimestern
      • Grav. komplikationer
      • Hälsa & Kost
      • Inhandla/preparera
      • Kejsarsnitt
      • Mammakroppen/MV
      • Namn
      • Oro för missfall
      • Pappagrupp
      • Regnbågsfamilj
      • Samlevnad
      • Syskon
      • Tredje trimestern
      • Tvillingar
      • Ultraljud
      • Ung & Gravid
      • Övrigt
      • Smärtlindring
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Att göra någon arvlös
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
    • Utstirrade
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm