Fuxen skrev 2009-02-14 12:34:13 följande:
Ja tror de ligger till såhär . Du måste säga till din chef att du är gravid å ska gå hem minst 8 veckor innan så dom har tid att fixa en ersättare, "Men" Om hon är så dum å bara skjuter upp erat avtal så kan du vara likadan tillbaka å skjuta på att berätta. Du kan säga att du inget visste . Ja jobbar/jobbade på ett sågverk när ja blev gravid (ganska tungt då) å eftersom ja redan hade fast tjänst berättade ja ganska tidigt men kunde ändå jobba på å lyfta som vanligt tills ja va i vecka 25, sen sa kroppen ifrån å tror din kropp kommer göra de me. Sen är de olika för alla, hur mycke man klarar osv, men din kropp är ju van vid att utföra dessa sysslor nu å bebisen tar ingen skada av att du lyfter tungt å så, däremot kan förlossningen komma igång tidigare om man har otur, så man måste lyssna på sin kropp hur mycke den orkar Lycka till
Okej.. Men egentligen har jag väl inte ens den skyldigheten då jag bara är timvikarie?
Tycker de är rimligt, för jag vet inte från vecka till vecka om jag har jobb eller inte.
Hon kan ha fixat nån annan som jobbar för mig, för jag har väldigt enkla uppgifter som så gott som alla kan klara av..
Gäller bara att ha lite lokalsinne och körkort.
Sa åt henne iaf i torsdags att jag ska vara ledig i sommar och då sa hon bara att nej de har jag inte tänk tillåta, vet inte om de är på skämt eller inte, har lite svårt att läsa av henne.
Tror jag har bf i september ev augusti, så jag hade tänkt vara ledig juni, juli iaf. Tänkte ta ut föräldrarpenning och en slutlön så de borde funka. Och de har hon väl inte rätt att neka till om jag meddelar nu?