Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Gravid
  • Första trimestern
  • Borås+omnejd med BF i mars-2013?
Första trimestern - Gravid
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Första trimestern
Gravid
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Borås+omnejd med BF i mars-2013?

Tis 7 aug 2012 14:51 Läst 2970 gånger Totalt 203 svar
    msminnie
    Visa endast
    Hej!
    Det finns alldeles för många trådar som  är alldeles för stora för att kunna få någon uppfattning eller någon typ av gemenskap i trådarna. Tycker jag iallafall. Jag skriver i några trådar, men får sällan svar tyvärr.
    Kan bero på för dåligt engagemang från mig själv, jag vet inte.
    Hur som helst...
    Jag gör ett försök med att starta upp en tråd som är för Mars-mammor i Borås med omnejd. Mer regionalt, och kanske lättare att få en "gemenskap" och kanske någon träff längre fram. :)
    Jag själv bor en liten bit därifrån... så här tidigt i graviditeten vill jag hålla mig halvanonym.
    Är nu i v.11 med BF 3/3 enl. alla appar jag har i telefonen :)

Idag har jag bara ömma bröst, såsom jag haft hela tiden. Möjligen liiite mindre ömma.
    Mitt illamående har förändrat sig.. från att ha mått illa hela tiden i v.7-8 så har jag istället fått illamåendet över mig och sprungit och kräkts med en gång.
    Molvärken har försvunnit nästan helt runt v.8. Möjligen små hugg emellanåt.
    Som jag läst mig till så verkar jag helt normal, men man är nojjig som f*n efter att ha läst om alla stackare som fått MF/MA :(
    Har inskrivning hs BM med UL 22/8. Längtar dit med spänning och nervositet.

Hur går det för er andra? 
    Vad har  ni för symptom hittills? 

/Med hopp om att det finns någon som vill skriva i denna tråden :)

(OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 14
    4. 15
    5. 16
    6. 17
    7. 18
    8. 19
    9. 20
    10. ›
    11. »
    1. msminnie
      Visa endast
      Ons 24 okt 2012 11:32
      Nä, vi packade ner lite varma tröjor och så också när vi åkte till Grekland, det behövs verkligen inte. Skönt att ni hade en skön semester Sato :)

Fick reda på att min bror och svägerska har kvar sin vagn i veckan, så ska kika på vad de har för någon. Den lär väl vara 6 år gammal, men spelar ju mindre roll sålänge den är i bra skick och det tror jag den är. Har ingen aning om vilket märke eller någonting så det får vi se. Svängbara hjul önskar jag mig också, men det är en fråga om pris också. Har fått så mycket oförutsedda utgifter på min bil nu med bromsbyte och grejer, så ekonomin tillåter inte allt för mycket utsvävningar. Men det är ju en bit till mars än :)

Ok, jag kör ju vidare på lite julmustmys ibland ändå. Fast får hålla det på hyfsat låg nivå ändå. Har lagt på mig 3,5 kg när jag vägde mig i morse sedan inskrivning. Inte så mycket, men när man är överviktig från början så vill man ju minimera viktuppgången både för min och barnets hälsas skull. Är sååå svag för godis och har så svårt att låta bli på helgerna.

Emma Ultraljudsklinik var det ju då för 3D/4D som nämndes på facebook också. Där ser man ju helt klart vad det blir för kön iallafall.

Lycka till idag Bling!! 
      Pyret UL 22/8, RUL 4/10, BF 7/3-2013 <3 <3
    2. SaTo
      Visa endast
      Ons 24 okt 2012 11:52
      Jag har faktiskt lyckats att inte gå upp nåt än! Lite stolt är jag allt.. Min BM tyckte att jag skulle gå upp Max 3-4 kg under graviditeten och det trodde jag skulle vara omöjligt. Men det är ju ett tag kvar så kanske går upp mycket i slutet. Jag fick upp 12 kg med sonen så jag är nöjd hittills!
    3. msminnie
      Visa endast
      Ons 24 okt 2012 12:16
      Vad skönt att sluppit gå upp något. Ja, min BM sa att jag inte behövde gå upp alls egentligen. Men det är klart, behöver behöver man ju aldrig göra. Men jag får skylla på att brösten växt minst en kupstorlek och att det är de som väger såpass ;)
      Sen har jag väl rört på mig för dåligt det senaste med. Pensionärspoäng samlades genom att gå tipspromenad i Skene i söndags :D Men annars så är det alldeles för få promenader eller motion alls.
      Har fått så dålig kondition igen och orkar ingenting.

Tränar ni något ni andra?
      Pyret UL 22/8, RUL 4/10, BF 2/3-2013 <3 <3
    4. msminnie
      Visa endast
      Mån 29 okt 2012 21:33
      Längesedan nu man såg någon aktivitet här i tråden. SaTo och Lisi ser man ju på FB men hur har ni andra det?
      Hoppas allt är bra!! Uppdatera oss gärna :)
    5. Hallonet87
      Visa endast
      Tis 30 okt 2012 15:40
      Jag mår fint :) vecka 25 idag, sparkar och har sig därinne. Fixar i barnrummet då och då:) ska till barnmorskan nästa vecka :)
    6. Bling
      Visa endast
      Ons 31 okt 2012 13:29
      Hej alla!

Hur har ni det i höstrusket och med magarna? Någon som inte varit på RUL än? Vi var förra onsdagen. Hade en fantastisk barnmorska som bjöd in hela familjen (mannen och båda barnen) i undersökningsrummet att vara med  Allt man kunde se på skärmen såg bra ut. Hon försökte en bra stund se vad det var "för sort" på bebisen, men icke! Den ville inte alls visa upp sig. Syntes ingen snopp... Så det skulle ju kunna vara en flicka Återstår att se!

Någon som bestämt sig för att göra ytterligare ett UL privat? Vi funderar på det... Framåt v. 30 kanske... Finns nyfikenhet kring kön kvar då så kanske den kan stillas då... Och så för att få koll på tillväxt os.v. Får se, har inte bestämt mig!

Hur mår ni andra? Några krämpor? Jag mår väldigt bra just nu. Foglossningen är bättre. Kommer och går men helt hanterbart. Bebis sparkar och gör sig påmind - så mysigt!

Ser att en del hunnit både fundera på och skaffa vagn... Jag letar efter en fin Emmaljunga citycross alternativt en Brio Happy... Begagnad.

Åh, har varit så sugen på en hel del "julgott" det senaste och faktiskt hunnit baka (och äta) en sats lussekatter och mjuk pepparkaka... Har inte hittat nån glögg i affären men julmust, åh så gott

Har lyckats hålla vikten de senaste veckorna, gick ju upp mycket i början då jag var så gräsligt hungrig. Var normalviktig från början, men vill ändå inte att det springer iväg för många kilon som tidigare gånger... Känner på mig att det är lite kört dock, redan 6-7kg plus och bebis m.m. ska ju växa en bra bit till.

Köpte också vitaminer efter någon skrivit inlägg om det här! Mammavital tror jag... Ordentligt med D-vitamin i dom också - hoppas att det kan göra så man blir lite piggare! 
    7. Siggepigge
      Visa endast
      Ons 31 okt 2012 20:37
      Hej tjejer! Med mig är det fint, mår fortfarande kanon Glad (om man bortser från den där envisa tröttheten) Är i vecka 19 nu, RUL nästa vecka... spännande!

Skönt att allt såg bra ut på ultraljudet, Bling!

Förra gången var vi på Emmas ultraljudsklinik och kollade kön med mer, men vi har inte funderat på om vi ska göra det denna gång.... vi får nog se hur vi känner längre fram.

Nu har jag också börjat fundera på det här med vagn, och då speciellt om vi ska skaffa syskonvagn eller inte... Dottern kommer vara drygt två år när bebisen kommer. Någon som har erfarenhet av syskonvagnar?

Usch, jag har verkligen frossat i onyttigheter det senaste, måste bli skärpning med det nu! Är främst tröttheten som gör att jag blir sugen tror jag... Försöker ta en del promenader men diverse sjukdomar det senaste har ställt till det med den saken. Men nu ska det nog vända tror jag!

Kram till er!
    8. msminnie
      Visa endast
      Tors 1 nov 2012 12:09
      Skönt att allt är bra med er :)
       Mysigt med buffar och växande mage :) Jag njuter också av varje spark man får. Än sålänge, antar det kommer bli mer smärtsamt senare ;)

Vår lill* slingrade sig också så vi inte fick reda på kön. Men var inte heller så noga med det så gör inget. Spännande att se i Mars vad vi får för små bebisar :)
      Vi har inte pratat om att göra fler UL, även om det vore kul att få se bebis igen innan den långa väntan till mars. Tillväxt låter ju iofs som att det är vettigt såsett. Men de ser väl är de mäter magen hur bebisen växer också antar jag, Eller ja, det är ju iofs livmodern som mäts men..ändå :)

Ska hem till min bror med familj i helgen och kolla på deras barnvagn. den är 6 år gammal men är nog i rätt bra skick tror jag. En Teutonia Mistral 06-a. Får man den gratis, eller till fruktansvärt bra pris så är den kirrad. Skönt isåfall att slippa lägga mera pengar på saker. Nu är det ju julklappsinköp snart med :S

Har också frossat i massa onyttigt.. men har denna veckan försökt med lite mer LCHF-kost.. vågen har faktiskt gått ner lite. Inte ohälsosamt för mig som är överviktig från början. Annars så går man ju såklart inte på diet nu. Men att håla igen på kolhydraterna är nog bra.
      Fast helggodiset.. det är svårt att hålla sig ifrån.

9. Siggepigge
      Visa endast
      Ons 7 nov 2012 20:52
      Varit på ultraljud idag :) Allt såg fint ut och det är fortfarande den 30/3 som gäller! Hon såg också att det är en liten kille därinne :) Hade förväntat mig en tjej till så jag blev lite förvånad, men det känns kul med en av varje, vi har ju en tjej sen tidigare. Tycker det är så svårt med killnamn bara...
    10. msminnie
      Visa endast
      Tors 8 nov 2012 09:18
      Vad mysigt. Grattis till killen :)
      Skönt allt såg bra ut också :)
      Namn är jättesvårt..jag och sambon kommer inte överens om någonting hittills..sedan har vi mest kommit på tjejnamn, och vi vet ju inte könet. 
      Men men, vi kommer väl på några förslag till mars hoppas jag. Är ju en bit kvar :)

I helgen var vi hos bror med familj och fikade lite.
      Fick även deras gamla barnvagn. Dessvärre hittade vi mögel i suffletten när vi kollade igenom den hemma. 
      Ingen höjdare :(
      Har skrubbat med galltvål igår och slängde in allt som gick att tvätta i maskinen. Lukten är borta nu, men prickarna är kvar.
      Så ska gå på med klorin på insidan av tyget och mera galltvål. Går det inte bort så får det väl bli att leta upp en ny vagn. Lägger ju inte bebis i en möglig vagn.. även om lukten är borta så känner jag mig hemskt osäker med sånt.
      Så hoppas på det bästa att det försvinner nu.

11. Bling
      Visa endast
      Tors 8 nov 2012 19:12
      Hej alla!

Siggepigge: Grattis till killen! Härligt att allt såg bra ut.

Msminnie: Vad tråkigt med vagnen... Det går inte att få tag i en annan suflett? Kanske lite krångligt... Så tråkigt det där när det blir just mögelprickarna som inte går bort, har inget bra knep som biter på det...

Har också en del "cravings" (dålig ursäkt ) på onyttigheter... Hade tidernas magsjuka i början på veckan + spenderade helgen på barnakuten i helgen vilket innebar hemskt dålig aptit i en halv vecka - ä'ndå hade jag gått upp ett halvt kilo på 1,5 vecka... *suck*...

Syskonvagn har jag en del erfarenhet. Vår var väldigt osmidig (babytravel) men hemskt bra att ha de första 6 månaderna; då var store bror 1,5-2 år. Sedan skaffade jag en tvillingsulky som båda kunde sitta i och som var lättare att köra... Men när yngsta var 1 å och äldsta 2,5 sålde vi den också. Hade nog klarat mig utan den innan också om jag hade haft ståbräda/bärsele att alternera med... Finns ju syskonsitsar också men vet inte hur de fungerar...

Ska till BM första gången sedan v. 12 den 4/12. Längtar efter att få höra hjärtljuden och förhoppningsvis få se att det låter bra och magen växer som den ska Någon annan som får komma till BM tidigare, förutom RUL då? 
    12. Siggepigge
      Visa endast
      Lör 10 nov 2012 11:40
      Tack för grattisen!

Tråkigt med vagnen, msminnie. Har heller inga bra knep...

Tack för syskonvagns-tipsen, Bing! Jag har nog bestämt att det blir en syskonvagn, och funderar lite på en sån som de sitter framför/bakom varandra. De känns lite smidigare. Men vi får väl ta oss till en affär och testa när det kommer närmare.

Usch, det hemskaste hände igår, en kompis till mig förlorade sin nyfödde bebis :( Gjorde så ont i mig när jag fick höra det och jag har knappt tänkt på nåt annat sen dess... hur tar man sig igenom något sådant, det är ju det absolut värsta som kan hända, att förlora sitt barn!
    13. msminnie
      Visa endast
      Mån 12 nov 2012 08:39
      Hoppas alla haft en bra helg!
      Själv har jag legat och varit dålig hela dagen igår, är på jobbet idag med känner att feber och halsont börjar bli outhärdligt, så blir nog bra någon timme till. Så surt att förlora pengar, men vad gör man.. har ju en till att tänka på nu också. En livlig liten krabat som verkar bli starkare för var dag. Jisses vilken spark sambon fick igår när han höll handen på magen :)

Möglet fick jag bort med hjälp av galltvål och klorin, hela klädsel känns nu som ny. Lite slitna hjul är det, men tror nog vi klarar oss ganska bra, annars köper vi nya hjul till nästa vinter :)

Ska till BM nu på torsdag. Antar det är mäta magen, kolla prover och sånt som man ska göra. Tar ni med er era respektive till BM-besöken, eller går ni själva? denna gånge följer min med iaf, så får vi se om han fortsätter följa med eller om det bara känns överflödigt.

Siggepigge: Fy vad hemskt med din kompis bebis :( Vad hände? Om man får fråga.. Värsta mardrömmen för varje blivande förälder. Stackare.. :(

1. «
    2. ‹
    3. 14
    4. 15
    5. 16
    6. 17
    7. 18
    8. 19
    9. 20
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
      • Senaste inläggen
      • 40+
      • Andra trimestern
      • Arbetslivet
      • Ensam gravid
      • Fosterdiagnostik
      • Fosterutveckling
      • Förlossning
      • Förlossningsrädsla
      • Första barnet
      • Första trimestern
      • Grav. komplikationer
      • Hälsa & Kost
      • Inhandla/preparera
      • Kejsarsnitt
      • Mammakroppen
      • Namn
      • Oro för missfall
      • Pappagrupp
      • Regnbågsfamilj
      • Samlevnad
      • Syskon
      • Tredje trimestern
      • Tvillingar
      • Ultraljud
      • Ung & Gravid
      • Övrigt
      • Smärtlindring
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Hur tänker ni som lämnar barn långa dagar och kör runt med dyr bil på lån och stort dyrt hus???
    • Mitt ex är MT för grov misshandel av min dotter, hjälp!
    • hur födela rummen?
    • Nutrilett smoothie till en 2åring?
    • Hur tröstas barnen på förskolan?
    • Varför äter ni ägg?!
    • Hjälp! Min kille fyller snart 30 år, han vill att jag ska ordna en fest men jag får bara ångest!
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Mina diktkort
  • Mest sedda klippen
    • Pizza
    • Hektor och stolen

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm