Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Gravid
  • Första trimestern
  • Maj-bebisar 2013
Första trimestern - Gravid
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Första trimestern
Gravid
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Maj-bebisar 2013

Fre 24 aug 2012 08:29 Läst 460249 gånger Totalt 15507 svar
    Helen1974
    Visa endast
    Har letat efter en tråd med maj barn men finns ingen så då startar jag en. Jag är 38 år och har 5 barn innan väntar nu ett till om allt går bra. Som förväntas komma den 3 Maj. Finns det flera som vill hänga på . Är ju så kul att få dela erfarenheter och tankar, känslor och allt annat med andra. Skriv ner namn och datum och följ med.

Helen1974 BF: 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-02 15:49
    Länk till BF:Listan

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66351430-25.ht...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-02 18:39
    BF: lista

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66351430.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-10 18:37
    BF : LISTA

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66571659.html
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    5 känslor givna:
    Tack (1) Hjälpsam (2) Wow (1) Du är inte ensam (1) Grattis (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 1542
    4. 1543
    5. 1544
    6. 1545
    7. 1546
    8. 1547
    9. 1548
    10. ›
    11. »
    1. Majmamma
      Visa endast
      Ons 22 maj 19:22
      Jag har också fått tid för igångsättning. Så ska till lassarettett imorgon för att göra undersökningarna och sedan ska vi bestämma datum. Tycker dock det börjar kännas att det är på gång nu, så typiskt om bebisen vill komma dagen innan igångsättning hahha;) men men. Ska försöka få Tid imorgon för Igångsättning om det får för sover knapt och har ont nästan hela tiden och är psykiskt trött nu:/ men ska bli kul att få se lill*n på ultraljud imorgon iaf :)
    2. Dalo3a
      Visa endast
      Ons 22 maj 20:10
      Ja det här är en underbar tråd. Jag har varit med här sen den öppnades, var då i vecka 5 och den har följt mig hela vägen ända tills idag, är inte inne nu lika ofta när bebis är ute men ändå. Har varit en jättefin stämning här under hela vägen och det är underbart!
      *~*~Bebis beräknad 3 maj~*~*
    3. a dream within a dream
      Visa endast
      Ons 22 maj 20:31
      Jag har fått datum för igångsättning, på fredag! Känns så spännande. Idag hos S-MVC så såg allt bra ut, dock hade hydronefrosen inte minskat utan ökat :( men de säger att det inte är någon fara för lillan. Känns dock skönt att få ut henne tidigare för att få undersöka hennes njurar extra! På fredag är jag i v.38+4 och redan nu är jag öppen 3 cm. För mig sätter de dropp på morgonen för att få lillan ner i bäckenet, hon ligger för högt för att bara ta hål på hinnorna, när hon väl ligger rätt tar de hinnorna så vattnet går :) någon som har erfarenhet? Berätta gärna :)
    4. Yarrow
      Visa endast
      Ons 22 maj 23:31
      a dream within a dream skrev 2013-05-22 20:31:06 följande:
      Jag har fått datum för igångsättning, på fredag! Känns så spännande. Idag hos S-MVC så såg allt bra ut, dock hade hydronefrosen inte minskat utan ökat :( men de säger att det inte är någon fara för lillan. Känns dock skönt att få ut henne tidigare för att få undersöka hennes njurar extra! På fredag är jag i v.38+4 och redan nu är jag öppen 3 cm. För mig sätter de dropp på morgonen för att få lillan ner i bäckenet, hon ligger för högt för att bara ta hål på hinnorna, när hon väl ligger rätt tar de hinnorna så vattnet går :) någon som har erfarenhet? Berätta gärna :)

Jag fick också dropp och så tog de hål på hinnorna så vattnet gick. Dock hade mina värkar redan satt i gång, va bara själva förlossningen som aldrig kom igång. Fick dropp för det med tillslut.
      Men det gick bra tillslut, de berättade innan vad de gjorde och med vilka verktyg så att det inte blev så läskigt :) Just när an är på förlossningen känns allt så himla stort, barnet som manburit på är ju så nära :D

Lycka till med allt :)
    5. a dream within a dream
      Visa endast
      Idag 01:06
      Yarrow, tack! Ja när man väl är där är det liksom på riktigt ;) känns så konstigt att vi tre ska bli fyra. Men kul.
    6. Martinis84
      Visa endast
      Idag 05:14
      Vattnet gick som en fors för ca 45 min sedan!!! Ligger nu med värkar som fortfarande går att andas igenom.
    7. Annafredrika
      Visa endast
      Idag 07:22
      Härligt Martinis84, då har du din lilla hos dig snart!
    8. Idelia
      Visa endast
      Idag 08:22
      Så spännande Martinis! Lycka till :)
    9. viramia
      Visa endast
      Idag 08:57
      Min Olle kom igår halv sju på morgonen! Är så glad att det är över!! Lycka till ni andra! Han vägde 4355 och 54 lång! Trots ett sf mått på 34 i v 41..
      Elvira och Vilma!
    10. sassysissy
      Visa endast
      Idag 09:14
      Grattis Viramia!!! 

Idag började vecka 42 (41+0) för mig, och jag försöker stå ut. Ska på övertidskontroll om fem dagar, och trots att jag hoppas att något ska ske före det, så tror jag inte det. Kommer inte att lämna BB på tisdag före de har satt igång förlossningen! Är så trött på att vänta på vår lilla flicka nu! Vi har ju haft svårt att bli gravida nu andra gången, försökt sedan december 2011 och haft två missfall, ett i vecka 8 i mars och ett i vecka 5 i juli, så jag har i princip varit gravid eller försökt bli gravid i över 1 år och 5 månader! Nu tycker jag att det är min tur att föda! (sedan vet jag att det finns sådana som aldrig blir gravida, och att försöka i sju- åtta månader att bli gravid inte är så mycket, men det får diskuteras i en annan tråd).
    11. vincere
      Visa endast
      Idag 11:08
      Grattis Viramia! :)

O lycka till nu Martinis!! 
    12. Idelia
      Visa endast
      Idag 11:26
      Sassysissy: Jag känner igen mig i det du skriver. Jag är gravid för fjärde gången och det känns som jag har varit gravid i åratal :( Ena gången fick jag "missfall" i vecka 11 sen ett i vecka 8 och sedan fick jag ett utomkvedshavandeskap som jag inte lyckades komma in med förrän det var försent och då hade äggledaren redan brustit så jag fick operera bort den. Men jag har försökt vara positiv och tänka att vi iaf har turen att bli gravida lätt. Anledningen till att jag skrev "missfall" är för att det tydligen aldrig ens funnit ett foster utan bara en moderkaka och fostersäck, det hände även andra gången. Mycket märkligt..

Hoppas att det ska sätta igång för dig. Att gå över så länge måste vara hemskt!

Mina förvärkar har börjat göra riktigt ont nu och massa slempropp lossnar titt som tätt. Detta är ren tortyr att få en värk var 10-15 minut som smärtar utan att det händer något mer. Har haft det såhär ett bra tag nu. Nätterna är mer lr mindre sömnlösa men jag har fått två "sovdoser" med tabletter de nätter de krisar rejält. Är så bitter på detta nu. Är som sagt gravid med vilja så länge jag slipper plågas med meningslösa värkar. Usch vad jag gnäller, så finns det ni som har det värre. :(     
    13. Molly1976
      Visa endast
      Idag 12:06
      a dream within a dream skrev 2013-05-22 20:31:06 följande:
      Lycka till imorgon! Har tyvärr ingen erfarenhet av igångsättning eller ta hål på hinnorna.
    14. Molly1976
      Visa endast
      Idag 12:10
      Martinis84 skrev 2013-05-23 05:14:19 följande:
      Vattnet gick som en fors för ca 45 min sedan!!! Ligger nu med värkar som fortfarande går att andas igenom.
      Lycka till!
      viramia skrev 2013-05-23 08:57:37 följande:
      Min Olle kom igår halv sju på morgonen! Är så glad att det är över!! Lycka till ni andra! Han vägde 4355 och 54 lång! Trots ett sf mått på 34 i v 41..
      Grattis!

Idelia skrev 2013-05-23 11:26:44 följande:
      Sassysissy: Jag känner igen mig i det du skriver. Jag är gravid för fjärde gången och det känns som jag har varit gravid i åratal :( Ena gången fick jag "missfall" i vecka 11 sen ett i vecka 8 och sedan fick jag ett utomkvedshavandeskap som jag inte lyckades komma in med förrän det var försent och då hade äggledaren redan brustit så jag fick operera bort den. Men jag har försökt vara positiv och tänka att vi iaf har turen att bli gravida lätt. Anledningen till att jag skrev "missfall" är för att det tydligen aldrig ens funnit ett foster utan bara en moderkaka och fostersäck, det hände även andra gången. Mycket märkligt..

Hoppas att det ska sätta igång för dig. Att gå över så länge måste vara hemskt!

Mina förvärkar har börjat göra riktigt ont nu och massa slempropp lossnar titt som tätt. Detta är ren tortyr att få en värk var 10-15 minut som smärtar utan att det händer något mer. Har haft det såhär ett bra tag nu. Nätterna är mer lr mindre sömnlösa men jag har fått två "sovdoser" med tabletter de nätter de krisar rejält. Är så bitter på detta nu. Är som sagt gravid med vilja så länge jag slipper plågas med meningslösa värkar. Usch vad jag gnäller, så finns det ni som har det värre. :(     
      Ella blev också fjärde gången gillt för mig, efter två ma och ett mf. Trots att jag har en son sen innan och hade då inga mf.

15. Idelia
      Visa endast
      Idag 12:17
      Molly1976 skrev 2013-05-23 12:10:11 följande:
      Lycka till!
      Grattis!

Ella blev också fjärde gången gillt för mig, efter två ma och ett mf. Trots att jag har en son sen innan och hade då inga mf.

Det är nog många som fått kämpa, även om det sällan pratas om det. Jag har två barn sen innan och heller inget mf tidigare. Jag brukar tänka att allt har en mening och för mig vet jag precis vad det är :) Så det känns som en bra tröst.
    16. Sockerdockan
      Visa endast
      Idag 12:26
      Har följt denna tråd länge men tror inte jag skrivit något tidigare. Hur som haver, även jag går på övertid. Hade BF fredag den 17:e, så jag känner så igen mig i hur ni andra som gått över känner er. Det känns liksom som bebis aldrig kommer komma ut! Inatt (efter att ha somnat på två Alvedon) vaknade jag av riktigt onda värkar, men knappt hann jag göra det, och så klart inbilla mig att nu måste det fan vara på G, så slutade det! Gaaahhh! Man blir ju tokig!

Tidigare på kvällen hade jag klockat förvärkar (?) i en timme, vilka var va 1-1,5 minuter långa med 6 minuters mellanrum. Även då tänkte jag att nu, nu borde det väl ändå vara på G, men icke. Slemproppen började gå för ett par dagar sedan i alla fall, men var hos BM igår och hon poänterade, vilket jag redan googlat mig till, att den ju kan gå ett bra tag innan förlossningen... Buhu!

Förlåt för ett gnälligt inlägg, men det är så svårt att inte bli lite bitter när alla som har BF efter en själv, en efter en pluppar ut bebis och man själv bara går omkring med massa förvärkar och hoppas förgäves :(. Och ännu me rirriterad blir man av alla sms och frågor från familj och vänner om bebis kommit än? Nej, så klart har den inte det!! Jag skulle väl knappast föda och gömma bebisen? Åhhhh!
    17. Idelia
      Visa endast
      Idag 12:33
      Sockerdockan skrev 2013-05-23 12:26:24 följande:
      Har följt denna tråd länge men tror inte jag skrivit något tidigare. Hur som haver, även jag går på övertid. Hade BF fredag den 17:e, så jag känner så igen mig i hur ni andra som gått över känner er. Det känns liksom som bebis aldrig kommer komma ut! Inatt (efter att ha somnat på två Alvedon) vaknade jag av riktigt onda värkar, men knappt hann jag göra det, och så klart inbilla mig att nu måste det fan vara på G, så slutade det! Gaaahhh! Man blir ju tokig!

Tidigare på kvällen hade jag klockat förvärkar (?) i en timme, vilka var va 1-1,5 minuter långa med 6 minuters mellanrum. Även då tänkte jag att nu, nu borde det väl ändå vara på G, men icke. Slemproppen började gå för ett par dagar sedan i alla fall, men var hos BM igår och hon poänterade, vilket jag redan googlat mig till, att den ju kan gå ett bra tag innan förlossningen... Buhu!

Förlåt för ett gnälligt inlägg, men det är så svårt att inte bli lite bitter när alla som har BF efter en själv, en efter en pluppar ut bebis och man själv bara går omkring med massa förvärkar och hoppas förgäves :(. Och ännu me rirriterad blir man av alla sms och frågor från familj och vänner om bebis kommit än? Nej, så klart har den inte det!! Jag skulle väl knappast föda och gömma bebisen? Åhhhh!

Kul att du skriver! det låter lite så som jag med har det, fast att jag inte går på övertid. Fattar inte att man kan klocka värkar så länge och sen att det försvinner? Jag klockade mina i 6 timmar och de kom med 3-4 min mellanrum och de höll i sig i 1,5 minuter sen försvann dom när jag somnade och kom jätteglest när jag vaknade några timmar senare.

Jag blir också skitirriterad av allt tjat och ringde än vän och gapade och sa precis dom orden "jag kan väl inte föda en bebis och sen lyckas gömma den" haha. Men nu idag har ingen hört av sig. Skönt!
    18. Idelia
      Visa endast
      Idag 12:36
      viramia skrev 2013-05-23 08:57:37 följande:

Grattis! :)
    19. Martinis84
      Visa endast
      Idag 12:45
      Fem över nio kom min lilla tös på 3535g och 50cm. Allt har gått bra och gick relativt fort. Återkommer med förlossningsberättelsen. Kram
    1. «
    2. ‹
    3. 1542
    4. 1543
    5. 1544
    6. 1545
    7. 1546
    8. 1547
    9. 1548
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
      • Senaste inläggen
      • 40+
      • Andra trimestern
      • Arbetslivet
      • Ensam gravid
      • Fosterdiagnostik
      • Fosterutveckling
      • Förlossning
      • Förlossningsrädsla
      • Första barnet
      • Första trimestern
      • Grav. komplikationer
      • Hälsa & Kost
      • Inhandla/preparera
      • Kejsarsnitt
      • Mammakroppen
      • Namn
      • Oro för missfall
      • Pappagrupp
      • Regnbågsfamilj
      • Samlevnad
      • Syskon
      • Tredje trimestern
      • Tvillingar
      • Ultraljud
      • Ung & Gravid
      • Övrigt
      • Smärtlindring
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Visa tatueringar hos bm och på förlossningen
    • Tatuerade min son
    • Ben and Jerry's
    • Min tonåring vill inte konfirmera sig!
    • Hur ser familjerätten på detta? Blir galen snart!!
    • Min idiot till granne bygger altan...
    • Skvallerpressen förstör vårt förhållande
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Husmorstips
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Anna's blogg
    • En fröjd för magen & gommen
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm