Nallis76 skrev 2010-02-21 16:51:55 följande:
Hej allihop.Hoppas eran helg har varit bra..Jag har varit i Eskilstuna och firat min mormors 80 årsdag. Det var jättetrevligt.Var lite läskigt att köra dit, men det gick bra trots snöoväder.Men usch så jag mår nu, börjar bli riktigt less.. Är så svullen, vet inte om det är vatten i kroppen eller vad det är. Är orolig för havandeskapsförgiftning pga mitt höga blodtryck bla.. Å pga svullnaden i kroppen så verkar det som varenda nerv i kroppen är i kläm och det gör så ont överallt :(Usch vad jag gnäller nu. Men jag mår inte alls bra :( Är det fler som mår så här dåligt? Imorgon ska jag ringa BM, vill kolla upp så det inte är nåt som är fel.. Ooh, då håller jag tummarna du får tag på din BM idag och får komma och träffa henne så snart som möjligt. Låter inte alls kul det där... stackars dig och dina nerver som ligger i kläm... Du får uppdatera sen så vi hör hur det gått.
Det känns som om de flesta börjar få lite krämpor nu också.
Miemi: sånt där håll i sidan har jag också haft problem med i flera månader tyvärr, men bara så snart jag går lite snabbare så hugger det som håll i sidan, så jag måste sakta ner till snigelfart. Får du det även när du är stilla?
Och tarmarna verkar helt ha lagt av nu så magen är hur trög som helst, usch! Har köpt katrinplommonpure och ska smaska i mig och hoppas det gör skillnad.
Var på DS idag för tillväxt UL, vilket är rutin då jag tar blodförtunnande sprutor hela graviditeten, men allt såg bra ut, bebisen vägde cirka 2,1 kg trodde BM. Sa till att jag inte ville se om det var pojke eller flicka och BM bad mig titta bort då hon mätte lårbenet och berättade sedan att hon hade tydligt kunnat se vilket kön det var. Lite nyfiken blev man ju såklart, men vi får ju veta om ungefär 2 månader nu, så inte alltför långt kvar.