Jag har BF 30 april, enligt 3D-ul är det en flicka vi väntar.
Vi har en dotter på 18 månader som föddes i vecka 35+3 och förlossningen gick FORT, 2,5 timme från första känning vilket var vattenavgång. Ska bli spännande att se när och hur fort denna tösen kommer. :)
Jag har foglossning både i svanken och framtill men smärtan är inte konstant utan det gör bara ont när jag rör mig. Förra graviditeten hade jag massor av foglossning och hade ont hela tiden och det var verkligen tufft.
Jag har väldigt mycket sammandragningar men det gör sällan ont , det känns mest obehagligt. Känner dock ofta tryck neråt som kan göra ganska ont, ibland känns det som knivhugg i underlivet men det var inget farligt enligt förlossningen och bm.
Det som är mest jobbigt är att jag sover så hemskt dåligt. Foglossningen gör att det är en ren pina att vända sig, vilket jag måste göra ofta för att inte få ont i magen eller ryggen. Sen är det den där jäkla halsbrännan och nästäppan också som gör att jag vaknar titt som tätt. Drömmer också väldigt mycket, speciellt på sistone och vaknar ofta av att jag pratar i sömnen. Denna natten skrek jag åt sambon att hämta handdukar för jag drömde att vattnet hade gått och förra natten igen vaknade jag av att sambon undrade va fan jag sparkade honom på smalbenet för. :P
Men men, överlag får jag nog ändå säga att jag mår ganska bra och är hyfsat nöjd med tillvaron. :)