X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Hallå i tråden! Hur är det med er mammor? Va ett tag sen jag va inne nu, men här rullar allt på som det ska. Kommer nog ge upp amningen dock, lilleman har inte blivit nöjd så efter ett par dgr då jag fick amma säkert 20 ggr om dan så gav jag igår upp å gav tillägg efter amningen på kvällen. han tog flaskan som han inte gjort annat, åt som en utsvulten räv,haha. ammade sista ¨gången vid 20 tiden på kvällen, gav sen flaska ett par ggr under kvällen å på natten ville han inte ens ha tutte, fanns väl inte mkt i. imorse vid 8, alltså 12 timmar senare kände jag att det spände liiite liiite grann å han åt. Känns ju som mjölken håller på att sina. men men, jag är inte så mkt för amning, tkr de är sådär kul så mig gör det inget.
Måste fråga en sak, är det nån i tråden som fått problem med hemmisar efter förlossningen? Fy helvete känner jag bara. Fick en liten rackare denna gång, kände inget först men efter ett par veckor började de göra ont å blöda. har nú försökt behandla själv men insåg igår att shit, jag måste gå till läkarn. =( man har ju fött barn å visat hela härligheten men detta känns faktiskt fruktansvärt!!!!!buhuuuuu.
Imorse ringde jag iaf vc, och hon va jättegullig som jag prata med, fick en tid på tisdag hos en kvinnlig läkare. Tydligen är det jättevanligt, nästan alla får det nångång. och efter andra förlossningen är det vanligt oxå, blir mer påfrestat därnere. det brukar gå tillbaka tydligen oxå, tar lite tid efter förlossningen bara men jag tkr det blivit lite värre nästan senaste dagarna så vill fan ha hjälp innan det är tooooo late. Känns som man spricker liksom när man ska sköta nr 2.
Ursäkta äckliga detaljer!!!!!!!
Hoppas ni slipper detta brudar, not funny at all!
Usch då.. fick också det i slutet av graviditeten nu men hade aldrig problem med de. De blödde nån gång bara och kliade en del, men hade aldrig ont. Och efter förlossningen fick jag nån salva jag skulle skryka på efter varje dusch/toabesök men använde den aldrig då de inte besvärat mig ens efteråt. Tur man haft... Nu är de i stort sett borta.