Det är fritt T4, mvc-läkaren sa att det inte är någon fara så länge det inte går under 6-7. Han ställde sig lite tveksam till att jag behöver levaxin överhuvudtaget vilket känns konstigt att höra veckan efter att en annan läkare sagt att jag borde öka dosen.
Jag mår bra, eller så bra man kan förvänta sig i v 36. det är klart att jag är trött men jag är inte frusen, har inte huvudvärk direkt ofta och lägger inte på mig vikt. Så jag tror nog att mina värden är ok. De ligger som sagt på samma nivå som under förra graviditeten och har bara varierat marginellt. Min son som är 2,5 verkar supernormal så jag har väldigt svårt att tro att han skulle ha tagit skada av mina sköldkörtelproblem. Jag har rätt mild hyoptyreos också, äter bara 50 microgram levaxin. Så jag är mer irriterad över att få olika besked än orolig för bäbisen och mig själv.
Det var en bra idé att be att få journaler. Jag har fått väldigt knapphändig information av mina tidigare husläkare men eftersom jag märkte att levaxinet funkade och fick mig att må bra har jag inte ifrågasatt eller rotat i det - tills nu då. Och nu blir jag nästan bara mer förvirrad ju mer jag försöker läsa på.
Men men, min nya husläkare - han som vill att jag ökar dosen - tyckte att jag ska kolla upp mina värden igen efter förlossningen. Så jag tänkte göra det och försöka samla ihop lite frågor till honom.