Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Gravid
  • Mammakroppen/mv
  • Gravid och ökande TSH värden
Mammakroppen/mv - Gravid
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Mammakroppen/mv
Gravid
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Gravid och ökande TSH värden

Tors 2 sep 2010 11:26 Läst 2080 gånger Totalt 28 svar
    Nissa
    Visa endast
    Någon som har erfarenhet av hyotyreos och graviditet? Har precis fått svar på mina TSH prover och de ökar, är just nu 5.0. Jag har legat på 1-1,5 i många år men nu ökar det som sagt, inget konstigt med det men jag är lite konfys vad gäller vem som hanterar detta?

Är det barnmorskan eller vårdcentralen som skall ha koll på detta under graviditeten? Har lite otur just nu med läkare som är på semester.... så jag blir lite lätt frustrerad.. det sista jag vill just nu är att få känning av hypotyreosen! Både för min egen och för barnets skull!

Nån som vet åt vilket håll jag skall driva detta? Vc eller Mvc?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-02 11:37
    Jag har diagnostiserad autoimmun hypo sen 10 år tillbaka och går på 100 mikrog Levaxin/dag
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5.  
    6.  
    7.  
    8.  
    9.  
    10. ›
    11. »
    1. Nissa
      Visa endast
      Ons 8 sep 2010 19:07
      Nu har jag vart på MVC och dom hänvisar till VC. Och på VC har jag inte fått tag på min läkare utan kommunicerar hela tiden genom sköterskor som svarar i telefon.... Har lämnat prov på T4 nu iallafall och hoppas få svar på det snart!
      Känner samma oro och samma ointresse från läkaren som dig Hannah med H!

Des sista man vill är ju att det skall bli något fel på barnet bara för att sköldkörtln är knasig, det är ju så lätt åtgärdat!
    2. Hannah med H
      Visa endast
      Mån 20 sep 2010 12:55
      Nissa skrev 2010-09-08 19:07:45 följande:
      Nu har jag vart på MVC och dom hänvisar till VC. Och på VC har jag inte fått tag på min läkare utan kommunicerar hela tiden genom sköterskor som svarar i telefon.... Har lämnat prov på T4 nu iallafall och hoppas få svar på det snart!

Des sista man vill är ju att det skall bli något fel på barnet bara för att sköldkörtln är knasig, det är ju så lätt åtgärdat!

Läkaren ringde för snart två veckor sedan o va skärrad över mitt tsh värde på 5.9.
      Hon höjde dosen, jag frågade vad som kunde hända med bebisen. "ja missfall, förstår du" sa hon,
      nästan irriterad. Höjde dosen o vi la på. Hon ringer upp 3-5 minuter efter o säger att hpn läst mer i journalen.
      Måste höja ännu mer. nytt recept o sen hejdå. Där satt jag. Tokorolig o hade hennes malande ord i huvudet.
      Fick tag i bm dagen efter som lugnade ner mig. Hon fick tag i en tid på spec.mvc så fick träffa en överläkare där.
      Han var toppen!!
      Min husläkare hade ju sagt att det skulle strängt ligga under 2 när man var gravid. O mitt tsh låg ju på 5.9.
      Medan överläkaren sa att han skulle oroa sig om mitt tsh låg runt 13-15 o tsh borde ligga på 3.5-4.. inte under 2.

Fick även se att hjärtat slog på ett kanonsnabbt ultraljud. Vilken lättnad!
      Kan tycka att min husläkare borde fara o flyga!

3. Fredis
      Visa endast
      Tis 21 sep 2010 18:44
      Hannah med H skrev 2010-09-20 12:55:57 följande:
      Nissa skrev 2010-09-08 19:07:45 följande:

Läkaren ringde för snart två veckor sedan o va skärrad över mitt tsh värde på 5.9.
      Hon höjde dosen, jag frågade vad som kunde hända med bebisen. "ja missfall, förstår du" sa hon,
      nästan irriterad. Höjde dosen o vi la på. Hon ringer upp 3-5 minuter efter o säger att hpn läst mer i journalen.
      Måste höja ännu mer. nytt recept o sen hejdå. Där satt jag. Tokorolig o hade hennes malande ord i huvudet.
      Fick tag i bm dagen efter som lugnade ner mig. Hon fick tag i en tid på spec.mvc så fick träffa en överläkare där.
      Han var toppen!!
      Min husläkare hade ju sagt att det skulle strängt ligga under 2 när man var gravid. O mitt tsh låg ju på 5.9.
      Medan överläkaren sa att han skulle oroa sig om mitt tsh låg runt 13-15 o tsh borde ligga på 3.5-4.. inte under 2.

Fick även se att hjärtat slog på ett kanonsnabbt ultraljud. Vilken lättnad!
      Kan tycka att min husläkare borde fara o flyga!

Men ååh, jag blir så trött på alla inkompetenta vårdmänniskor som inte förstår hur vikitgt detta är.. Jag har TSH på 1,7 och började nästan noja över det trots att det inte bör vara ngn fara.. men att ha över 5 låter som ngt som måste åtgärdas. JAg har haft 3 tidiga missfall, och det enda som framkom på utredningen var ett för högt TSH på 2,9. För högt ut fertilitetssynpunkt alltså. Det bör ligga med marginal under 2 har jag fått lära mig.
      Skönt att du fått sett ett hjärta . Det är säkert ingen fara, men tjata på dina läkare ordentligt så att dina värden nu kontrolleras men jämna mellanrum!
    4. Hannah med H
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 10:48
      Fredis skrev 2010-09-21 18:44:49 följande:

Men ååh, jag blir så trött på alla inkompetenta vårdmänniskor som inte förstår hur vikitgt detta är.. Jag har TSH på 1,7 och började nästan noja över det trots att det inte bör vara ngn fara.. men att ha över 5 låter som ngt som måste åtgärdas. JAg har haft 3 tidiga missfall, och det enda som framkom på utredningen var ett för högt TSH på 2,9. För högt ut fertilitetssynpunkt alltså. Det bör ligga med marginal under 2 har jag fått lära mig.
      Skönt att du fått sett ett hjärta . Det är säkert ingen fara, men tjata på dina läkare ordentligt så att dina värden nu kontrolleras men jämna mellanrum!

Ja! Tjattjattjat! :)
      Det värsta va när jag ringde o önskade ta provet som visade 5.9..
      Då sa hon bara att det va ju bara 5 veckor sen jag tog mitt förra o att
      man inte kollade de på ett år.. Men läser hon inte att det är så att jag är gravid i journalen?!
      Hon skall nog bytas ut tror jag.
      Börjar bli less på att behöva tjata o sen när man väl får en telefontid till henne så har hon inte ens läst
      journalhelvetet!
      Nu Ska jag tillbaka dit efter sex veckor mellan proverna, så tidigt dom kan ta prover för att se..
    5. Nissa
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 10:57
      Äntligen har jag fått tag i nån som går att prata med på VC!

Nu har jag tagit nya prover och TSH har ökat ytterligare, nu är jag också uppe på 5,9 men Fritt T4 visade 17( ref.värde 12-22) så då är jag lugn åtminstone tillfälligt. Kommer ta nya prover om 5 veckor och skulle tro att jag ganska snart kommer få öka dosen Levaxin. Är skitskraj både för för höga och för låga T4-värden....

Är nu i 9+3 och allt verkar gå bra! Känns skönt!

Hannah med H: har du bett att få ta Fritt T3 och Fritt T4? Det är ju dessa värden som är viktiga egentligen.
    6. Vrinda
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 12:00
      Nissa skrev 2010-09-22 10:57:23 följande:
      Äntligen har jag fått tag i nån som går att prata med på VC!

Nu har jag tagit nya prover och TSH har ökat ytterligare, nu är jag också uppe på 5,9 men Fritt T4 visade 17( ref.värde 12-22) så då är jag lugn åtminstone tillfälligt. Kommer ta nya prover om 5 veckor och skulle tro att jag ganska snart kommer få öka dosen Levaxin. Är skitskraj både för för höga och för låga T4-värden....

Är nu i 9+3 och allt verkar gå bra! Känns skönt!

Hannah med H: har du bett att få ta Fritt T3 och Fritt T4? Det är ju dessa värden som är viktiga egentligen.

Fick du inte öka dosen trots att du har 5,9 i TSH?
    7. Nissa
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 12:26
      Nix, så länge T4 håller sig på mattan så är det helt ok.
      Men trenden för mig är tydlig TSH stiger vilket sannolikt innebär att T4 är på väg ner menså länge värdena på T4 är ok och jag mår hyfsat så är jag lugn!

Vart lite nojjig i början bara eftersom första läkaren envisades med att bara ta TSH och det ligger utanför ref.värdena men det är T4 som är viktig för min och bebis kroppar!

Dessutom visade det sig att det som jag tolkade som hypotyreos symptom i början av grav. sannolikt har med dåliga Kaliumvärden att göra.... Vilket jag i sin tur fick av andra mediciner som jag slutat med nu. Så just nu är jag helt symptomfri! Jätteskönt, det enda jag känner av är att jag börjar bli lite mer frusen men det kan ju bero på grav också, inte bara hypotyreosen.
    8. Nissa
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 12:28
      Har lite svårt att begripa varför läkarna envisas med att ta TSH på oss med konstaterad hypotyreos.... de borde gå direkt på T4 tycker jag! Då slapp man att springa och ta nya prover hela tiden!
    9. Miang
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 16:58
      Det här är ju så rörigt... Jag pratade med läkaren hos min mvc som dessutom skulle vara extra bra på sköldkörtelstörningar. Han sa att TSH var den bättre indikatorn på störningar och att det inte skulle vara över 2,5 vid graviditet. Det går ju helt emot det som några av er tydligen hört. Ska det vara så jäkla svårt att ha en gemensam policy?! Jag blir tokig på att det ska krävas att man som lekman måste bestämma sig för vilken läkare man har förtroende för när bäbisen kan råka ut för så allvarliga saker som hjärnskador eller tom dö om man gör fel.

Jag är själv alldeles konfys efter att ha fått olika besked från två olika läkareom jag behöver öka eller behålla min levaxindos. Därav den upprörda tonen... Jag är dock sent i graviditeten så det påverkar inte bäbis men ändå.
    10. Nissa
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 17:25
      Så vitt jag förstått så är Levaxin ett substitut för T4. Har man obehandlad sköldkörtelsjukdom är TSH en bra indikator men det finns tillfällen då TSH kan visa felaktiga värden och då är T4 att föredra. TSH är ett signalhormon som hypfysen skickar till sköldkörteln och inget man medicinerar utan det är nivåerna på T4 man faktiskt påverkar med Levaxin.

Vid grav är det ju viktigt att bebis och mamma får rätt mängd tyroxin (Levaxin är syntetiskt tyroxin=T4).
      Själv vet jag att jag haft en inflammation i kroppen och kanske är det det som påverkat just TSH på mig (vilket jag iofs inte tror eftersom jag har en uppåt gående trend). Men så länge T4 åtminstione ser hyfsat ut så är jag inte hyperorolig... (bara lite men det är man nog alltid när man är gravid.... )

Att ha för höga värden av T4 är minst lika illa som att ha för låga!

Men det känns bra att ha hittat en läkare som både vill ta prov på mig och faktiskt ger mig värdena så jag kan känna mig lite lugnare!
    11. Miang
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 19:05
      Jo, så pass har jag koll på. Men sen säger då den här mvc-läkaren att TSH är det värdet de brukar håller koll på och att de ibland inte ens tar T4-värdet för det är så osäkert vilket jag tycker låter konstigt men så sa han. Mvc har mätt T4 mellan 8-9 på mig under både den här och min förra graviditet och de tycker att det är ok värden. En annan läkare mätte 11 på mig och tycker att det är för lågt och att jag borde öka dosen. Eftersom att intervallet för normalt T4 varierar om man är gravid eller ej och olika lab utvärderar olika vilket ger olika normalintervall kan jag inte jämföra dem själv utan måste välja vilken läkare jag ska tro på. :(
    12. Nissa
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 20:01
      Är det Fritt T4 de testar?   8-9 låter ju spontant jättelågt.. men det är som du säger att ref. intervallen kan skilja.

Själv har jag Fritt T4 på 17 där intervallen är 12-22 så jag tycker själv det verkar ok

Fråga efter intervallet nästa gång, det gör alltid jag numera. Efter att ha bytt läkare 7-8 gånger har jag konstaterat att det bara är jag som kan ha koll på min egen sjukdomshistoria..... Tänkte förresten begära ut min journal nästa gång jag går till VC, kan vara bra att ha den gång man flyttar eller så.

Sen är det ju också så med sköldkörteln att man måste känna efter också, så länge man mår bra så brukar det inte var nån större fara. Fast det klart, kontrollfreak som man är så vill man ju veta värdet också!
    13. Miang
      Visa endast
      Ons 22 sep 2010 21:39
      Det är fritt T4, mvc-läkaren sa att det inte är någon fara så länge det inte går under 6-7. Han ställde sig lite tveksam till att jag behöver levaxin överhuvudtaget vilket känns konstigt att höra veckan efter att en annan läkare sagt att jag borde öka dosen.

Jag mår bra, eller så bra man kan förvänta sig i v 36. det är klart att jag är trött men jag är inte frusen, har inte huvudvärk direkt ofta och lägger inte på mig vikt. Så jag tror nog att mina värden är ok. De ligger som sagt på samma nivå som under förra graviditeten och har bara varierat marginellt. Min son som är 2,5 verkar supernormal så jag har väldigt svårt att tro att han skulle ha tagit skada av mina sköldkörtelproblem. Jag har rätt mild hyoptyreos också, äter bara 50 microgram levaxin. Så jag är mer irriterad över att få olika besked än orolig för bäbisen och mig själv.

Det var en bra idé att be att få journaler. Jag har fått väldigt knapphändig information av mina tidigare husläkare men eftersom jag märkte att levaxinet funkade och fick mig att må bra har jag inte ifrågasatt eller rotat i det - tills nu då. Och nu blir jag nästan bara mer förvirrad ju mer jag försöker läsa på.

Men men, min nya husläkare - han som vill att jag ökar dosen - tyckte att jag ska kolla upp mina värden igen efter förlossningen. Så jag tänkte göra det och försöka samla ihop lite frågor till honom.
    14. Nissa
      Visa endast
      Tors 23 sep 2010 08:21
      Usch, detta är en djungel! Det är verkligen inte roligt att få olika besked av olika läkare på samma provresultat!
      Men din nya husläkare resonerar vettigt tycker jag det låter som.

Men det man skall ha lite i bakhuvudet också är ju att det finns olika typer av hypotyreos som ger helt olika provresultat. Så i praktiken innebär det att beroende på vilken typ av hypotyreos man har så kan tittar man på lite olika värden (om jag tolkat saken rätt)

Min personliga erfarenhet är att allmän läkare har mycket varierande kunskap kring detta så jag ifrågasätter alltid de de säger tills jag känner mig komfortabel med svaren.

Den jag pratar med just nu svarar "rätt" och den jag hade innan erkände efter en stunds frågande att han inte kunde nåt om graviditet och hypotyreos, men det tar en stund för dom att erkänna sånt
    15. livhog
      Visa endast
      Tors 23 sep 2010 23:38
      Mitt TSH låg på 28 i början av graviditeten så jag fick höja dosen. Nu är jag i v 14 och i måndags tog jag nya prover. Denna gången låg det på 11, så det är fortfarande för högt :( Men jag mår inte dåligt så jag frågade om det, borde jag inte må dåligt om jag har så dåliga värden? Hon sa bara att hon inte visste utan att det viktigaste var att få ner det till under 4, för det var referensvärdet. Nu är det ju under 2 när man är gravid men det sa jag inte.

Jag frågade om det var någon fara för barnet att TSH är så högt. Det har ju varit för högt hela graviditeten hittils och jag känner mig rätt orolig nu. Hon erkände faktiskt att hon inte visste hur det var när man är gravid och upprepade igen att det viktigaste var att få ner TSH till referensvärdet. Hade nästan lust och fråga om hon visste varför det ska ligga under 4, hon verkar inte ha så bra koll.

Menmen, jag mår ju bra så jag hoppas att bebisen också mår bra. Är det någon som vet hur farligt det är att ha för högt TSH-värde? T3 och T4 sa hon inget om men jag är rätt säker på att hon inte har kollat det.
    16. Nissa
      Visa endast
      Fre 24 sep 2010 07:46
      Raserianfall! Nu har min läkare ändrat uppfattning! Och jag som faktiskt litade på henne för en stund! Nu skall jag hlt plötsligt öka dosen med 25 mg....... Nåväl, jag visste ju att det skulla komma men ändå! Nu har idioten som det så fint stog i brevet jag fick hem "läst på".....

Usch, vad jag är trött på läkare!!!

Livhog: Om jag förstått rätt så finns missfallsrisker och risk för fysiska handikapp som risk vid för låga TSH värden (för höga T4) och nerv och hjärnskador som risk vid för höga TSH ( för låga T4) men då skall man ligga riktigt dåligt i värdena. Jag tror inte nån av oss som skrivit än så länge löper nån större risk för skador på barnet Har jag förstått saken rätt ( vilket jag inte alltid gör...) så är riskerna störst om man har helt obehandlad sköldkörtelsjukdom.

Vilket absolut inte ursäktar inkompetenta läkare som inte kan erkänna att det inte kan något inom området på en gång!!

Nu blir det ett utskällningssamtal till VC och begäran om byte av läkare alternativt remiss till endokrin!!!
    17. Miang
      Visa endast
      Fre 24 sep 2010 15:39
      Livhog: det är främst T4-nivån i kroppen som påverkar dig (och ev bäbis) om den är för låg eller hög. TSH är en indikator på att sköldkörteln inte funkar som den ska och TSH reagerar tidigare än T4. Du kan därför vid provtagning ha normalt T4 men högt TSH och därför må bra men det troliga är att ditt T4 snart kommer att sjunka om du inte får medicin. Högt TSH varnar alltså för kommande låga T4-värden.

Så har jag fattat det. Om nån vet bättre så rätta mig gärna. :)
    18. livhog
      Visa endast
      Mån 27 sep 2010 14:55
      Tack för era svar! Glad Jag ringde min läkare idag för att höra om jag kunde höja dosen i alla fall. Jag sa att jag kände mig orolig över att hon inte visste vad det hade för påverkan på barnet med för högt TSH. Hon erkände att hon hade uttryckt sig lite klumpigt och talade om att mina andra värden var helt normala och därför valde hon att inte höja dosen mer, för att se om TSH kanske kunde gå ner lite mer. Hon hade inga problem med att höja dosen nu från 150 till 175 och  om det blir för högt så korrigerar vi det då istället. Känns väldigt skönt att hon lyssnade på mig! Jag hade laddat länge inför det samtalet, men det gick hur lätt som helst. Jag är väldigt glad att jag inte har så mycket problem med läkare som så många av er andra verkar ha. Jag har alltid haft en väldig tur.Glad
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5.  
    6.  
    7.  
    8.  
    9.  
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
      • Senaste inläggen
      • 40+
      • Andra trimestern
      • Arbetslivet
      • Ensam gravid
      • Fosterdiagnostik
      • Fosterutveckling
      • Förlossning
      • Förlossningsrädsla
      • Första barnet
      • Första trimestern
      • Grav. komplikationer
      • Hälsa & Kost
      • Inhandla/preparera
      • Kejsarsnitt
      • Mammakroppen/MV
      • Namn
      • Oro för missfall
      • Pappagrupp
      • Regnbågsfamilj
      • Samlevnad
      • Syskon
      • Tredje trimestern
      • Tvillingar
      • Ultraljud
      • Ung & Gravid
      • Övrigt
      • Smärtlindring
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Att göra någon arvlös
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Utstirrade
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm