Det blev en liten tjej, Tuva. 7 aug kl 02.28, 4100g o 52 cm lång. Hade helt fantastisk bm och usk. Bm hette Veronica och usk hette Johanna. De var verkligen super och fanns tillhans så fort vi ville och var jättebra även gent emot min sambo. Kom in till fl 00.30 öppen 3-4 cm, då värkar hade startat vid 23-tiden, badade och tog lustgas fram till kl 01.50 gick upp ur badet fick jobbiga värkar, Bm rekomenderade mig att ta pcb bedövning och ja sa gärna :) tog då hål på hinnorna, vattnet gick och skulle vänta på att fl-läkaren skulle komma och lägga pcb:n. Kl är nu ca 02.10 och jag kände tendens till krystvärkar. Helt plötsligt är jag öppen fullt, kl 02.20 börjar jag krysta och efter 4 värkar kl 02.28 är hon ute. :) snabbt och enkelt och helt fantastisk personal.
Kommer upp till EVA avd ca kl 06, vi mår alla toppen och ja bestämmer mig för att jag vill hem om allt är ok med lillan. Och det är det, Elin- bm på eva är toppenmysig, läkarundersökning halv 9, och kl 11 är vi på väg hem. Så sammanlagt 9 tim på fl och bb och jag är jättenöjd.
Nu vet ni hur det gick för oss, lycka nu till med era fl.!! Jag är supernöjd med Borås, dess personal oc även uppföljningen av oss med tel.kontakt och återbesök då vi blev tidigt utskrivna!