Har fött två barn där, och kommer även att föda mitt tredje där om ca 3 månader.
Barn nr 1: (År 2006) Jättetrevlig, lugn och trygg personal. En äldre kvinna + en ung, "nykläckt" bm, båda jättefina. Blev dock igångsatt pga. vattenavgång med mek.färgat vatten. Lååång förlossning, som dock slutade bra, med normal vaginal förlossning.
Barn nr 2: (År 2008) En ganska "tvärtom" upplevelse, tyvärr. Fick en ung, smått hysterisk BM (
som dock inte jobbar där längre, tack och lov!) som inte lyssnade på mig alls.

Kände mig överkörd och ignorerad av henne. Pga. att mitt barn stack fram sin hand framför huvudet, utlöste detta krystvärkar hos mig trots att jag bara var öppen 4 cm. BM stod och skrek på mig i ca 1 timme att jag fick inte krysta för då skulle jag skada mitt barn. Jag försökte förtvivlat förmedla till henne att jag inte KUNDE hålla emot längre, hon måste hjälpa mig, men inte förrän mitt barn bajsade i fostervattnet + fick höga/låga hjärtljud, beslutade de om ett akut snitt. Sååå skönt! Jag var helt slutkörd.
Vi får väl se hur det går denna gången.. Ska ha mitt första möte med en Klara-BM imorgon, pga. den förlossningsrädsla förra förlossningen orsakade. Det lutar åt ett planerat snitt för min del, men jag har inte bestämt mig 100% än. Mitt generella intryck av förlossningspersonalen på Hbg Lasarett, är dock
positivt. Har ringt dit och pratat med dem ett par gånger, och alltid fått ett bra intryck av den jag pratat med. Dessutom jobbar nu två av mina tidigare barnmorskor från MVC där, och de är båda härliga. Även mina vänner har positiva erfarenheter därifrån, så jag hade nog bara en jäkla otur förra gången. Och hon är ju inte kvar heller så det är nog lugnt.