vilken oerhört trist situation när de är så oförstående. :(
Har det okej i kylan, bävar lite inför måndagen när grabben ska börja på dagis igen efter jullovet. Ser inte fram emot promenader i den här kylan, brrr.
Var hos BM för första gången sen inskrivningen idag. Vecka 24+1 är jag i idag.
Blodtrycket var väldigt bra och blodvärdet också okej.
Bebisens hjärtljud låg på 146.
Barnmorskan var tvungen att mäta två gånger för att vara säker.
Det låg 28! Men hon snålade lite och skrev in det som 27 eftersom jag sen ska jämföras med min egen kurva bara.
LisaMona: Förstår att det måste varit en chock, men det kanske håller sig där nu till nästa gång, vem vet? Och som du säger betyder det ju inte automatiskt att bebis är större än "normalt".
Imorgon ska vi till Linköping på köns- och tillväxtUL

Är fortfarande lite kluven IDAG om vi ska fråga om kön men å andra sidan så är det ju främst för det som vi betalar dessa pengar för det där ultraljudet. Annars kan det ju kvitta eftersom jag ändå ska på ett annat UL om några veckor (tillväxt det med, fast beställt av doktorn och inte mig

). Hur mycket sparkar era bebisar? Börjar ni skönja några mönster och någon dygnsrytm? Bebisen här inne har då rakt ingen särskild dygnsrytm än. Vissa dagar är som igår då det var full rulle heeeela dagen från arla morgon till sen kväll. Och ibland är det som idag, precis som att bebisen är trött efter gårdagens tränignspass och mest rör sig lite då och då bara för att tala om att den fortfarande lever, men inte så mycket mer.
Får man fråga hur mycket ni har gått upp i vikt? Här har jag nu gått upp 6 kg.
För övrigt är jag på väg att bli sjuk (igen). Blir så irriterad på min kropp. Om det är något som verkligen är annorlunda mot när jag väntade Alexander så är det alla dessa förkylningar som avlöser varandra konstant. Jag var sjuk med honom också men 1 eller 2 gånger. Det här är säkert 5-6 gången nu. Känns det som iallafall *gnällkärring*
Och vaddå hormonig?

Igår skulle jag förklara för min man att jag verkligen tyckte att han är sån himla bra pappa och började nästan lipa på kuppen. Jösses.