Oj vad mycket som hänt här idag, ska försöka komma ikapp lite! Men mest tänkte jag vara egoistisk och rapportera att läkaren jag träffade idag beslöt att bebisen behöver komma ut i början av nästa vecka. Gallsyrevärdena har inte gått ner av medicinerna utan tvärtom stigit lite, och att mitt blodsocker nu börjar rasa titt som tätt kan bero på att moderkakan börjar "åldras" och inte kommer att fungera så länge till.
Så om några få dagar är bebisen ute! Vi resonerade fram och tillbaka om igångsättning även denna gång, men eftersom utgångsläget rent kroppsligt är detsamma som sist (jag blev undersökt idag) kände jag att jag nog inte kan hantera oron och ångesten en gång till efter förra upplevelsen. Så jag sa nej till det, vilket innebär snitt.
Imorgon blir det i alla fall 4-årskalas, faktiskt rätt skönt att ha något helt annat att fokusera på. Och jag är glad att de inte får exakt samma födelsedag heller, även om det blir otroligt nära.
Blehnda, vad skönt att ni har både hästvakt och vagn fixade!
Masarin m fl, när det gäller bak tänker jag att gästerna antingen får köpa med sig eller så får de äta vad huset bjuder i form av fabriksgjort, haha... Det är väl ändå för mig och bebisens skull de kommer och inte för fikat?
Baby No2, vad sorgligt med din mormors död. Min mormor var en enormt viktig person i mitt liv så jag sörjer henne fortfarande, trots att hon dog för nära 10 år sen.
Ulli, riktigt så tidigt syntes det inte på mig, men sånt skiljer sig ju mycket åt. Måste det vara något "fel" då? Om du har en bm du litar mer på kanske du kan kolla om hon har några tips, fast det kanske känns sådär kul efter förra gången.
Ha en skön fredagkväll!