Jag hade högt blodtryck förra graviditeten, åt även medicin mot det. Hade endast +1 i urinen, utvecklade hf precis i slutet. Blodtrycket gick ner till ett ok tryck ett par dagar efter förlossningen och när jag kollade på efterkollen var det helt normalt.
Är nu gravid igen (BF +3) och fick högt blodtryck i vecka 34. Ligger på ett undertryck runt 100, men jag har gått övertiden och så de verkar inte tycka att det är nåt de sätter igång förlossningen för. Jag tycker att det är jättejobbigt, bebisen rör sig väldigt lite nu på slutet och jag har varit på en extra koll, men allt såg bra ut (förutom trycket då)
Går på koll hos BM var fjärde dag, men det är ändå läskigt. Ska nig ringa fl i morgon eftersom bebisen rör sig så himla lite, jag är rädd att moderkakan ska påverkas.
Sonen föddes i vecka 38+2 och då var moderkakan påverkad och såg enl. BM ut som jag gått över tiden rejält. Är därför rädd för hur det ska vara denna gång då jag faktiskt gått över tiden. Hade flödes-ul i vecka 36 och då var bebisen normalstor, men det är ju en hel månad sen!
Jobbigt att veta hur man ska göra. Känner mig jobbig som ringer fl, men samtidigt mår man inte bra av att gå hemma och oroa sig. Ska tillägga att jag inte har huvudvärk eller andra symptom vilket förmodligen är anledningen till att de inte är så oroliga. Men när jag kom till fl förra graviditeten hade jag inte ett dugg huvudvärk, men ett tryck på 170/120!