LC04 skrev 2010-02-25 09:55:57 följande:
BF var 6 april. Jag blev lite uppskrämd på läkarbesöket igår av både läkaren på kvinnokliniken och av narkosläkaren. Det är visst stor blödningsrisk när moderkakan sitter som den gör och den kan vara svår att få loss. hua. Mina moderkakor och jag är inte vänner direkt. 1:a barnet ville den inte lossna och det var supernära operation men då slapp jag för den till slut kom ut. 2:a barnet blödde jag drygt 2 liter pga livmodern inte drog ihop sig ordentligt efter att moderkakan kommit ut. Nä jag får tänka positivt och händer det nåt så hoppas jag att de tar hand om det på rätt sätt. Synd och måla f-n på väggen innan.Har lillebror fått nåt namn än? och fungerar det bra med tre barn?
Det kommer nog säkert gå bra. De kommer ju i alla fall ha full koll på hur det ser ut, att den kommer ut och de kommer att veta exakt hur mycket du blöder. Det är sällan som man känner sig så "kontrollerad" som när man ligger på operationsbordet. Tror det är minst 6-7 personer inne i rummet. De har koll på allt!
Men jag förstår att du oroar dig... jag vet inte hur många tänkbara scenarior som jag hade fantiserat om innan mitt snitt.
Lillebror har tillsist fått namnet Teodor. Han är fortfarande det barn som kräver minst uppmärksamhet hos oss...
Idag skulle ha varit min stora prövningsdag när jag skulle lyckas ta med mig mina två stora till dagis och hämta dem sen, för mannen skulle börja jobba. Men, igår fick mellanbarnet magsjuka och jag blir så orolig då, så han blir hemma idag också. Hoppas bara att ingen annan åker dit på det!
Med två föräldrar är 3 barn inget problem. Hur det blir när jag är själv med dem får jag återkomma till

.