Linnéa81 skrev 2011-12-31 09:26:30 följande:
Mariamx skrev 2011-12-30 21:06:07 följande:
Jag försökte gå in på din profil för att läsa mer då jag hörde att du mist din lilla dotter förut, men jag kom inte in. Jag är så ledsen för din skull, speciellt nu, när du är gravid och blöder. Vet hur mycket oro det skapar. Har själv flera missfall bakom mig (4 st) tills jag fick läkemedel (trombyl, levaxin, calcipos mm) just för att undvika missfall och jaghar i den här graviditen blött i v 13 och v14 och idag gick jag in i v30. Om jag vore du så hade jag åkt in till gynakuten, istllet för att oroa mig hela den kommande veckan.
För mig var det påfrestande att veta om jag var gravid eller inte gravid hela tiden. Det var bättre med besked, vad de nu var för sort. Stor kram från mig!
sorry...bor i en liten stad, därför låste jag min profil ;) bara att lägga till mig så kan ni se :)
MM har fun derat på det men har två små killar här hemma som vill fira nyår med sin mamma :) kommande barnets pappa befinner sig i chile just för tillfället och jag bor 1 tim med pendeln från närmaste gynakut å körkortslös, känns jättejobbigt att behöva vänta men blödningarna har också avtagit helt nu så tror inte jag är högprioriterad om jag åker in heler ;)
Oavsett hur det går, prata med din läkare ang just Trombyl el annat blodförtunnande läkemedel. Enligt flera studier, både i Sverige och utomlands så har dessa medel kunnat hjälpa kvinnor som har fått upprepade missfall att behålla fostret.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=... Innan min nuvarande graviditet så hade vi påbörjat en utredning, som visade inget fel hos mig. Min läkare sa då att vi skulle försöka med att sätta in trombyl så fort jag blev gravid, för att se om det kunde hjälpa mig och idag så är jag i v30. Annars har jag hela tiden blött i mina graviditeter, som senare har lett till missfall. Så kolla upp om du kan få ett blodförtunnande medel. Och bara för att du blöder, så behöver det inte betyda ngt negativt. Det finns många kvinnor som har blött under sina graviditeter och ändå fått välskapta barn.
Jag lider verkligen med dig och hoppas att du kan koncentrera dig på att fira nyår med dina barn. Gott nytt år på dig!