Hjälp! Är så orolig och lessen, jag är gravid i v5+4 och fick igår en ljusbrun strimma på pappret. Den kom tillsammans med en slemmig flytning (ok äckligt jag vet! Skit i det nu!) och hjärtat stannade på mig.
Jag vet att det är tidigt och att det är såå vanligt med missfall och att det är minst lika vanligt med småblödningar men det är inte riktigt samma sak när man själv sitter där.
Imorse blev pappret skärt (som när mensen startar) och under dagen har det varit brunt, inga klumpar och fortfarande väldigt lite. Jag behöver inte ha nåt skydd i trosorna utan det visar sig bara på pappret. Jag har också mensvärk men det har jag haft nästan hela tiden och vet att jag haft i mina tidigare graviditeter (2st.) så det i sig behöver ju inte betyda att något är fel.
Jag är så rädd, vågar knappt röra mig härhemma, vad ska jag göra? När slutar det? Är det missfall? Kan bebisen klara sig?
Hjälp mig!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 21:40
Tack snälla för alla råd och svar, det värmer så mycket att se en rad från någon annan som varit i samma situation när man står mitt i kaoset!
Tyvärr slutade vår efterlängtade graviditet i ett missfall.
Under natten ökade blödningen och smärtan tilltog, jag fick tid för vul under dagen och där konstaterade dr att det inte fanns något kvar i livmodern, bara en tjockare slemhinna. Under hela dagen har jag haft rejält ont och nu är blödningen kraftig, det rinner så fort jag rör mig och jag måste gå på toa flera ggr i timman.
Nu måste vi vänta ut blödningen och sen startar hela cirkusen med äl och bim igen.
Tråkigt och sorgligt, vi är väldigt besvikna och lessna men samtidigt lite extra glada över våra två jättefina och friska barn.
Kramar!