lillanz83 skrev 2012-05-21 15:13:19 följande:
OJ! hur har du kunnat hålla dej så länge?! jättekul och shoppa till den lille ju!! köpte t.om en säng och skötbord förra veckan.. det var på Blocket så kände jag fick passa på.
Men så svårt att veta vad man ska köpa för kläder tycker jag.. vad köper ni?
Jag har köpt pyjamas, bodies, strumpor, sockor och vantar än så länge. Men tror jag ska komplettera med lite fler bodies i typ storlek 62, de jag köpt är i storlek 56. Men man vill ju inte köpa för mycket heller de växer ju rätt fort i början! Nått ytterplagg behövs ju också. Blir ju mycket promenader under höst och vinter.
Jag har inte köpt kudde än, varken till vagn eller spjällsäng. Läste att de inte ska ha kudde i början men vet inte om det stämmer.
Skötbord återstår också att införskaffa, men annars börjar det mesta falla på plats. Ja lite mer kläder då, byxor och tröjor.
Gällande moderskapsintyget så ska jag jobba på tills det är dags, så är mest bara för att få fram min SGI inför föräldraledigheten. Men hade varit skönt att ha den bollen i rullning, men som sagt mindre än 3 veckor till mitt besök hos BM så jag tar det då, och hoppas FK ska bli klara med sitt i tid.
Inga ryggsmärtor för min del.
Bor utanför Oskarshamn, så inte så långt från Eksjö och Sävsjö.