Vad du kommer missa beror ju på vad du haft för planer. Jag kan tycka att det är viktigt att skapa sig själv innan man skapar ett barn. Jag kände att jag lärde känna mig själv ordentligt när jag bodde ensam vid 21 års ålder. Innan dess var man inte tvungen att tänka själv riktigt. Jag känner varken dig eller din pojkvän, men killar i den åldern brukar ju tycka att det är roligare att festa och träffa kompisar än att byta blöjor och inte få sova. Men som sagt, jag vet ju inte hur just er situation ser ut. Bor ni tillsammans? Har ni jobb båda två? Jag och min sambo väntade med barn tills vi båda hade fasta jobb och riktigt längtade efter ett barn.
Jag har däremot aldrig behövt ha abort som ett alternativ, så det är svårt att ge konkreta råd. Känner ni att ni vill ha det här barnet, har råd att ge det allt det behöver utan att ta lån eller lita på att hjälpen kommer, så ska ni självklart behålla det. Men jag tror ju inte svärmor säger detta för att vara elak, utan för att hon vill ert bästa.