Tänkte uppdatera lite om hur mitt snitt gick i fredags!
kl.07, Vi kom till förlossningen, jag fick duscha och urinkatetern instoppad, sedan sattes dropp och jag fick ta förebyggande smärtlindring.
kl.8.15 hämtade BM oss och vi fick fara till op salen, där var det massvis med människor, först lades en lokalbedövning och sedan ryggbedövningen. Ner det hade värkat så fick jag lägga mig ned igen och de tvättade magen. Så snart som bedövningen verkat så började de öppna upp magen.
kl.9.20 föddes vår lilla flicka och det tog sedan ytterligare en timme för dem att sy ihop mig.
Man kände att de var och rörde i magen men det gjorde inte ont alls! Unrinkatetern och ryggbedövningen hade jag bävat för men det gick jätte bra båda som läkarna sa, bara man slappnar av så känns det inte. (ryggbedövningen kände jag inte alls.)
Dock så fick jag lite allergiskreaktion på morfinet och det kliade fruntansvärt mycket, men jag fick medicin mot det på förslossningen efteråt.
Hela första dagen var jag i en dimma, hade knappt sovit natten innan och var väldigt trött hela kvällen. Bara somnade jag var fruntansvärt glad men hade väldigt svårt för att visa det. Pappan blev väldigt orolig för att jag skulle få någon depression eller psykos, men så var inte fallet. På lördag morgon var jag mycket piggare. Dock så var det lite tråkigt att han inte fick sova över med oss för det hade nog behövts..
Jag åkte hem igår när hon var 2 dagar, hon är frisk och allting fungerar bra! Går fortfarande på smärtstillande, mestadels för livmordens som ska dra ihop sig för det gör riktigt ont.. Om någon undrar något mer så är det bara att fråga!
Lycka till det kommer att gå jätte bra! Jag är så nöjd med att ha fått mitt snitt och hur det genomfördes, mycket proffsigt! :)