Hejsan så glad jag hittade eran tråd

min son föddes med akut snitt efter dåligt värkarbete som till slut stannade av.
JAg låg 38 timmar och öppnade mig bara 4 cm och då hade jag fått värkstimulerande dopp på detta med. En hemsk Barnmosrka skulle bara få mig att föda normalt så hon masserade som hon kallade det inuti så jag öppnade mig till 7 cm. denna "massage" hon gjorde var fruktansvärd värre än värkarna. sedan var jag helt slut och började se i syne och orkade inte ens prata som tur var blev det barnmorske skift o min man sa till dom att för fasiken hjälp henne.
Så det blev snitt tillslut.
Är nu gravid igen o ska ha i Juli var och träffade förlossningsläkaren i veckan som gick och fick tillåtelse till kejsarsnitt. Men han berättade om förlossningskontrakt att man får bestämma över sin egna förlossning och begära snitt om värkarbetet skulle vara dåligt igen.
Vill helst föda vaginalt men e rädd att värkarna e för svaga igen.
skall nog ändå försöka mig på ett vaginal förlossning o veta det att det kan bli snitt om jag vill eller att barnmorskan ser att det inte fortskrider som det ska.
roligt att läsa om er som har fött vaginalt efteråt och att det inte alls var som första.