thelifesaviour skrev 2010-02-21 08:26:36 följande:
Jag har fått ett planerat snitt i Norrköping och jag tycker det var fantastiskt. Allting var lugnt och skönt Vi fick ligga fyra dagar, men då extra länge p g a SGA-barn. Barnet och pappan var med mig hela tiden, från de att hon kommit ut och hon hade vägts och mätts var vi inte ifrån varandra i en sekund. :) Vägningen och mätningen tog kanske.. två minuter? Jag kan berätta lite om hur det gick tilll. Vi kom dit på morgonen och blev visade till "kejsarssnittssalen", där alla planerade snitt förbereds och som används som ett mysigt "uppvak". CTG-kurva, kanyl i handen och kateter. Sedan rullades vi iväg till operationen där vi fick prata med alla som skulle vara med. Operationen började och när hon var ute så visade de henne för oss, pappan och hon gick ut i barnrummet och sen satt pappa och barn med mig hela operationen. Efteråt fick vi ligga i samma rum som i början av dagen och vi blev så väl omhändertagna! Massa hjälp och ompyssling. Grattisbrickan fick vi dagen efter, när jag kunde röra mig lite mer. :) Jag har bara jättegoda erfarenheter, de är så rara! Vi blev inlagda på special-bb i Linköping när vi kommit hem (vi bor också i Linköping, men som du säger - planerade snitt på Vrinnevi) och jag måste säga att Linköping är inte hälften så mysigt som BB i Norrköping!Snurrigt? Fråga om du undrar något mer. :D
Tack för att du vill dela med dig!
Har lite funderingar!
Berättade dom åt dig direkt vad det blev för kön?
Vad innebär sga barn?
Sa dom åt er hur länge man ligger inne om allt är som det ska?
Skönt att höra att pappan var med er hela tiden under op!
Fick pappan vara kvar på sjukhuset tills ni blev flyttade?
Alltså sova över med dig och barnet alla nätter!?
Fick du nån bedövning innan dom stack in spinalen?
Är hemskt sprut rädd och vill gärna ha nån bedövning innan!
Fick du katetern före eller efter bedövningen?
Kommer ihåg att det gjorde ont att få den upp tryckt sisst!
Kommer säkert fler frågor men kommer inte på nåt just nu!!!